Tarjoilut kesävieraille. Miltä nämä ruoat kuulostaa?
Varhaisperunoita keitettynä
Tilliä päällä
Lautasella erikseen voita
Grillattua kesäkurpitsaa pekonilla
Grillattua paprikaa ja herkkusieniä
Linssimuhennos
Salaatti, jossa on mm kurkkua ja herneitä
Salaattijuustoa
Punajuuria etikkaliemessä
Tuoretta leipää
Tuorejuustolevite
Jälkiruoaksi mansikoita ja kermavaahtoa
Juomana vettä ja vichyä
Kommentit (107)
No mun mielestä tossa on lisukkeet, pääruoka vielä siihen. Mansikoiden kanssa mielummin vaniljajäätelöä, kermavaahto on ällöä.
Etikkapunajuuret ja linssimuhennos eivät ole kesäisiä. Ne vaihtaisin tuoreeseen raikkaaseen.
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä tossa on lisukkeet, pääruoka vielä siihen. Mansikoiden kanssa mielummin vaniljajäätelöä, kermavaahto on ällöä.
Samaa mieltä vaniljajäätelöstä/ kermavaahdosta.
Joku saattaa kaivata lihaa. Itse pidän just tuosta, että on kasviksia ja maitotuotteita.
Aika helposti on eväät, jos ovat ihan syömään tulossa. En itse kehtaisi lähteä tuolla menuulla liikkeelle.
Mua kiinnostaa miten kesäkurpitsasta saisi hyvää Voiko ap. neuvoa. Se jää usein lötköksi vaikka kuinka itketän sitä.
Mutta kiva ruokalista kyllä. Jokainen varmasti löytää jotain itselleen mieleistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika helposti on eväät, jos ovat ihan syömään tulossa. En itse kehtaisi lähteä tuolla menuulla liikkeelle.
Helposti =heppoisat
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvät raasteet. Missä liha?
Olihan siellä pekonia ja erilaisia juustoja useampia. Ei se mikään kasvismenu ole vaikka kasviksia useaa eri laatua on.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa miten kesäkurpitsasta saisi hyvää Voiko ap. neuvoa. Se jää usein lötköksi vaikka kuinka itketän sitä.
Mutta kiva ruokalista kyllä. Jokainen varmasti löytää jotain itselleen mieleistä.
Eihän kesäkurpitsaa itketetä. Entisaikaan itketettiin munakoisoa kun munakoisolajikkeet olivat kitkeriä. Nykyään nekin on jalostettu niin että ei ole välttämätön itkettää munakoisoakaan.
Sen kuin paistaa niin tulee todella herkullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvät raasteet. Missä liha?
Olihan siellä pekonia ja erilaisia juustoja useampia. Ei se mikään kasvismenu ole vaikka kasviksia useaa eri laatua on.
No kyllähän tuo pekonia lukuunottamatta on kasvismenu. Itse kaipaisin myös jotain proteiinia lisää, kalaa tai lihaa.
Eri
Kysyisin missä on pääruoka nyt kun alkusalaatti on syöty. Lihaa, kalaa tai kanaa kaipailisin.
Jäätelö voisi olla parempi jälkiruokana kuin pelkkä kermavaahto.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon syöt, jos ei kymmenen eri sorttia riitä
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin missä on pääruoka nyt kun alkusalaatti on syöty. Lihaa, kalaa tai kanaa kaipailisin.
Onhan tuossa lihaa
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin suositus on että alle 300 grammaa lihaa viikossa eli parina päivänä viikossa yhdellä aterialla. Ei suinkaan 7 pv viikossa sekä lounaalla että illallisella ja aamu- ja iltapaloilla.
Herkulliselta