Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaarin luottokorttitiedot unohtuivat puhelimeen - 8-vuotias teki 6400 euron laskun

Vierailija
17.03.2017 |

"Vaarin luottokorttitiedot unohtuivat puhelimeen - 8-vuotias teki 6400 euron laskun ja tuhosi yksinhuoltaja-Janinan talouden"

Melko reilua käytöstä vaarilta pistää lapsen äiti maksamaan omasta tyhmyydestään :D

http://www.iltalehti.fi/digi/201703162200086601_du.shtml

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ton pelin ikäraja on?

"Arvioitiin 9+ seuraavista syistä: vähän tai lievää sarjakuva- tai fantasiaväkivaltaa"

Vierailija
22/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vaarilla on noin korkea luottoraja, niin on vara kyllä maksaakin oma töppäilynsä.

Vierailija
24/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun näitä tapahtuu vähän väliä. Eikö vanhemmat tajua/jaksa/viitsi opettaa ettei mitään osteta peleissä oikealla rahalla vai onko kakarat niin tyhmiä ettei ymmärrä lukea "maksaa oikeaa rahaa" jne. Vai käyttääkö vanhemmat hyväkseen sitä että lasten vahingot maksetaan takaisin, sanotaan että osta vaan ja sitten ruikutetaan se "vahingoksi"?. Kyllä mua hävetti lapsena kun tuli 60€ puhelinlasku ja äidiltäkin tuli huudot, tässä kakara tuskin saa mitään rangaistusta vaikka pelasi tuhansia euroja, äippä syyttää vaan peliyhtiöitä...

Vierailija
25/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy..kerätkää kolehti...taas...

Vierailija
26/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, selvä rahankerjäys yritys.

Vierailija
27/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun näitä tapahtuu vähän väliä. Eikö vanhemmat tajua/jaksa/viitsi opettaa ettei mitään osteta peleissä oikealla rahalla vai onko kakarat niin tyhmiä ettei ymmärrä lukea "maksaa oikeaa rahaa" jne. Vai käyttääkö vanhemmat hyväkseen sitä että lasten vahingot maksetaan takaisin, sanotaan että osta vaan ja sitten ruikutetaan se "vahingoksi"?. Kyllä mua hävetti lapsena kun tuli 60€ puhelinlasku ja äidiltäkin tuli huudot, tässä kakara tuskin saa mitään rangaistusta vaikka pelasi tuhansia euroja, äippä syyttää vaan peliyhtiöitä...

Se on tää uus "valitetaan iltapäivälehdille/someen" -kulttuuri.

Vierailija
28/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan taas.. Olisi voinut käydä meidänkin 8-vuotiaalle. 10-vuotias todennäköisesti jo ymmärtäisi. Itse en pelaa (enkä usko että kyseinen äitikään on pelannut, toisin kuin joku väläytti). Ja tosiaan syytä ei millään muotoa voi vierittää lapselle.

Itse ihmettelen ukin toimintaa. Hän on luottokorttitietonsa sinne antanut, tietäen ettei äitikään ymmärrä niistä asioista. Toisin sanoen jos jollekin lasku jää, se pitäisi olla ukille.

Juuri tästä syystä en ole syöttänyt luottokorttitietojani minnekään, vaikka lapsi joskus jotain on pyytänyt. Isänsä taas on, joten hän saisi maksaa jos vastaavanlainen meillä kävisi. Jokatapauksessa toivottavasti laskua kohtuullistetaan.

Vierailija
29/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pelissä on alaikäraja 13 vuotta. Luulisi vaarinkin olevan sen verran kiinnostunut lapsenlapsestaan, että olisi katsonut millaista peliä NiccoBetteri pelailee.

Vierailija
30/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin olen suojannut kaikki laitteet niin, että mitään ostoja ei voi tehdä ilman salasanaa, jota lapsi ei tiedä. Muutenhan saattaa taaperokin vahingossa puhelimen löytäessään ostella tietämättään vaikka mitä. Kunhan vaan käpelöi kosketusnäyttöä. Kun laitteen hankkii lapselle ja antaa luvan ladata pelin, niin pitää ottaa selvää miten sitä käytetään.

31/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari on sitten ensi kerralla vähän tarkempi noissa raha- ja maksuasioissa ja ostaa myös jatkossa mieluummin Play kaupan lahjakortin R-kioskilta.

Miten kummassa toi voi muuten edes juridisesti päätyä pojan äidin maksettavaksi, jos vaari on itse töppäillyt jättämällä korttitiedot lapsenlapsensa kännykkään?

Vierailija
32/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttä jos vaari omistaa luottokortin. Visa electronilla/ debetillä hoitaa samat hommat eikä tee laskua. Kaivakoon lompakkoa ja ottakoon opikseen

Vierailija
33/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma vika, turha valitella iltapäivälehdille. Äidin kuuluisi olla kartalla, mitä lapsi tekee, millaisia pelejä pelaa ja muutenkaan nuo älypuhelimet ei ole kovin vaikeita oppia, jos vaan viitsii. Mutta kukapa sitä nyt viitsisi..

Ja vaari yhtä tyhmänä, mitäs laittaa luottokorttisalasanojaan pojan puhelimeen. Ehkä nimipäivälahjaksi voi ostaa muutakin?

Vierailija
34/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supercell ei halua, että kyseistä peliä pelaavat alle 13-vuotiaat. Aika selkeät ja pitkät pätkät heillä kirjallisena, että eivät sitten korvaa, jos tehdään toisin. 

Meillä ensin itkettäisiin omaa tyhmyyttä ja sitten ruvettaisiin toimeen. Jos rahat tiukilla, niin pojalle jatkossa vain ilmaispelejä ja ehkä lahjaksi niitä valmiita lahjakortteja. Paapalle sanoisin, että mitäs itse toimit huolimattomasti, että maksa itse laskusi tai paappa yritä kepillä jäätä, josko joku taho suostuisi alentamaan laskua. Järjen köyhyyttä toitottaa omaa tyhmyyttään mediassa ja saada vahinko maksatettua muilla. 

Ugh - olen puhunut. 

Vierailija
35/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion pitäisi kustantaa kaikille vähä varaisille lapsille pelirahaa ettei syrjäydy muista lapsista.

Ne tavislapset ei todellakaan saa tehdä mitään ostoja jossain kännykkäpelissä - niiden vanhemmat osaa lukea Supercellin ohjeet siitä miten ostomahdollisuuksia poistetaan, koska niillä ei ole mitään mystistä seinää/luukkua josta sitä rahaa vaan voi hakea lisää - joten ei ole mitään vaaraa, että köyhälistön lapset sen takia syrjäytyisi, voit nukkua yöunesi ihan rauhassa!

Vierailija
36/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ettei ainakaan meidän 8.v ymmärtäisi tuollaista. Pelataan todella vähän eikä me vanhemmat ymmärretä noista laitteista juurikaan. Ollaan hankittu lähinnä juuri lasten takia, ettei jää paitsi kun kaikki kaveritkin... Osaa kyllä lukea mutta ei 8.v ymmärrä vielä tuollaista sisältöä, ainakaan meillä. Toki, vanhempien tulee valvoa mitä lapset tekevät mutta tässähän on tilanne että äiti luulee tietävänsä! Olisi voinut käydä myös meillä.

Siis ootte hankkinut kännykän, ettei lapsi jää paitsi?

Onko teillä vielä lankapuhelin siis olleessa käytössä?

Vierailija
37/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika sai Google play lahjakortin joka laitettiin puhelimelle saldoksi. Puhelin on liitetty minun sähköpostiin, koska kenellä tuon ikäiselle on oma? Joka kerta kun haluaa käyttää ladattua arvoa se vaatii salasanan, kumma juttu jos luottokortti ei vaadi. Ja joka ostosta tulee ilmoitus sähköpostiin.

Miten tuon ikäinen ei muka ymmärrä että jokin siellä pelissä maksaa? Nuoremmatkin lapset tajuaa. Ei tässä vaadita vanhempia olemaan yli-ihmisiä, maalaisjärki riittää ja että vahtii mitä se lapsi puhelimella tekee.

Jotenkin hankala uskoa että tuo on ihan puhdasta vahinkoa.

Asetuksista pitää itse ymmärtää laittaa se salasananpyyntö päälle. Omalla lapsellanikin on kaikki ostokset salasanan takia, vaikka en ole tallentanut korttitietoja. Ihan varmuuden vuoksi, ettei voi tulla ostoksia kännykkälaskullekaan.

Vierailija
38/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas se "pojat on poikia"-kortti heiluu? Oikeastihan tuo on niin,  että joko teidän pojat ovat parantumattoman tyhmiä tai te itse olette joko parantumattoman tyhmiä tai piittaamattomia tai molempia.  Ihan varmasti se poika on tiennyt, mutta on vain pelannut hulluna ja piitannut piutpaut.

Vierailija
39/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulussa "kaikki" tokaluokkalaiset pelaavat K13-peliä? Luulisi jonkun vanhemmilla olevan sen verran älliä, ettei "kaikki" pelaa.

Vierailija
40/122 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä koulussa "kaikki" tokaluokkalaiset pelaavat K13-peliä? Luulisi jonkun vanhemmilla olevan sen verran älliä, ettei "kaikki" pelaa.

Ei noista ikärajoista kukaan välitä. Esim. Gta V on K13/K18 ja sitä ostetaan jo ala-asteikäisille koska muut pelit on "nössöjä". Ja tuossahan äiti kertoi että antoi pojan pelata ettei tämä jäisi "ulkopuoliseksi". Eli viis ikärajoista, kun se mussukka jotain haluaa niin se saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä