Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläintaloudet. Millainen imuri?

Vierailija
16.03.2017 |

Nyt se astmani sitten antoi periksi!!!

Eläinpölyä ja muuta hiukkasta vähennettävä kotoa radikaalisti (3 kissaa) ja näin alkuun se ei suinkaan tapahdu kissoista luopumalla.

Mulla on käytössä noin 15v imuri ja ajattelin vaihtaa sen nyt ihan alkuun moderniin. Oon miettinyt tuota uusinta Kärcher VC 3 premiumia, onko joku koettanut? Tehokas? Vai osaatko suositella jotakin toista imuria? Mun kattohinta menee ehkä jossakin 400€ mitä imuriin tulee.

Lisäksi aion hommata ilmanpuhdistimen jahka tuosta markkinatarjonnasta ottas selvää, että mikä olis hyvä. Tehokas sen pitää olla mutta tottakai äänetön. Ja tietenkin turvallinen kissoille. Tämänkin suhteen voi heittää kehut laitteelle jos tuntuu että olet tosi tyytyväinen maan valintaasi.

Mitä muita tapoja allergikot olette noudattaneet kodin siivona pitämisessä? Mattoja ja kasveja mulla ei olekaan kun kissat ne syö ja oksentaa.

PS: Yhdellä mun kissoistakin on astma. Tää varmaan hyödyttää häntäkin :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Dysonin allergy -imurin. Se on ihan paras, mitä ikinä mulla ollut. Kissa ja kultainen noutaja löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärcherin tuotteet ovat ihan ok, mutta ostaisin mielummin T7:n tai T 10 -ammatti-imurin Kärcherin maahantuojalta (esim. Vantaankoskella on liike), T7 maksaa satasen ja pussit ovat edullisia. Sitä louskusuulaketta ei kannata mukaan ottaa, vaan mielummin parkettisuulake, sillä lähtee ja se mahtuu mataliinkin paikkoihin. Teen yrittäjänä kotisiivouksia ja minulla on ollut T7 ja sitä ennen T12 jo vuosia. Käytän imuria arkipäivisin noin 2-5 h, joten tiedän mistä puhun. Kärcherin kaikki osat ovat vaihdettavissa, mutta itselläni ei ole mitään muuta hajonnut kuin suulakkeesta lähteneet renkaat ja se ei haittaa mitään.

Missään tapauksessa älä edes ajattele Dysonia tai muuta vastaavaa hirviötä. Ne eivät ole mistään kotoisin ja voisin luetella heti kymmenen hyvin hyvin huonoa asiaa Dysonista, yksi pahin on säiliön tyhjennys. Sitä skeidaisempaa puuhaa ei paljoa ole, vaan kaikki karvat ja muut pitää käsin repiä irti. Myös Dysonin desibelit ovat aivan omaa luokkaansa.

Vierailija
4/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin Dysonin allergy -imurin. Se on ihan paras, mitä ikinä mulla ollut. Kissa ja kultainen noutaja löytyy.

Paskan hankit.

Vierailija
5/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil on kans 3 kissaa ja mä oon allerginen. asutaa pienessä kaksiossa joten karvaa tuntuu riitäävän. imuroin usein ja moppaan ainakin 2x viikossa. meillä on joku electroluxin pölypussiton imuri johon oon ollu tyytyväinen. muita kikkoja mulla on karvojen ja pölyn minimoimiseen esim. ikkunalastalla (tai lattiakuivainlastalla) tekstiileistä kuten sohvasta ja matosta karvat pois. eli vedellään lastalla karvat irti. lähtee tosi nätisti. omistan myös rikkaimurin jolla hurautan aina kun se käteen osuu niin esim hyllyjen raot, ovien karmit, jatkoroikat yms muut kohat missä menee paljon johtoja...

mitähä muuta. 

ainii joo imuroin myös samalla kun imuroin asunnon niin sängyssä olevan aluslakanan karvattomaksi. päivisin on päiväpeitto sängyssä. 

Vierailija
6/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspöylynimuri

Vierailija
7/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan hankit.

No ite oon ollut tosi tyytyväinen. Imuri ollut jo pari vuotta, eikä ole mitään valittamista ollut ja tehoa riittää. Ainut, että voisi olla hiljaisempi, mutta pääasia, että pölyt todella lähtevät, eikä imuteho katoa.

Mihin väitteesi perustuu?

Vierailija
9/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kissoillesi kunnollista ruokaa, niin karvanlähtö vähenee.

Vierailija
10/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspölynimuri ja kone on teknisessätilassa, jonne käynti ulkokautta, ei kierrä pölyt takaisin asuntoon.

Vierailija
11/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Eläinpöly ja karvat ei oo sama asia.

Syövät sitäpaitsi parhainta laatuaan. Täysin viljatonta Orijenia ja almo naturea. Ja ovat lyhytkarvaisia kissoja joilla pelkkä aluskarva, Eli karvaa ei ees lähde paljon.

Oletuksia oletuksia...

Vierailija
12/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kissoillesi kunnollista ruokaa, niin karvanlähtö vähenee.

meidän kissat syö viljattomia ja sokerittomia ruokia, raakaa lihaa, saavat öljyjä yms... eläinpölyä tulee silti. se että ei lähe karvaa ei meinaa etteikö eläinpölyä aiheutuisi. hiukan auttaa asiaan kyllä mutta allergisen näkökulmasta ei kovinkaan paljon.

plus vielä se että meijän kissoilla on just nyt kevään tullessa ainakin semmonen karvanlähtökausi hyvästä ruuasta huolimatta että siivoamassa pitää olla joka päivä :D kesällä sit taas turkit kiiltää eikä karvaa lähe juurikaan ollenkaan.

Vierailija
13/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tämä? https://www.miele.co.uk/domestic/vacuum-cleaners-1784.htm?mat=10155280

EI taida riittää. Näytti olevan D-luokkaa. Siitä pitkämatka A-luokan tehokkuuteen (miten olikin niin kallis imuri?)

Vierailija
14/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyson ja kissoja, hyvin tullaan toimeen Dysonin kanssa.

Vierailija
15/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Dyson, kultainennoutaja, jack russell ja seropi. Ja minulla astma. Itse asiassa meidän "kunnon" imuri on viitisen vuotta vanha Miele, mutta se on jäänyt kaapin perälle nököttämään tuon Dysonin akkuimurin hankinnan jälkeen. Ennen imuroin pari krt viikossa, ja pölyä tuntui silti kertyvän ihan liikaa minun keuhkoilleni. Dysonin sain lahjaksi, enkä oikein uskonut tehojen riittävän ja ajattelinkin käyttäväni sitä lähinnä auton imuroimiseen. On kuitenkin käytössä osoittunut niin käteväksi, että nykyään imuroin keittiön ja eteisen (jossa koirat pääasiassa hengaavat) joka aamu pikaisesti, ja tarpeen mukaan myös illalla. Muut tilat harvemmin. Tämä on tehnyt meidän ilmanlaadulle ihmeitä. Jos budjetti riittää, itse ostaisin sen uuden mallin, olikohan V8(?) jonka akku kestää tuplaten (tosin meillä tuo 20 minuuttia ei oikeastaan ikinä ole "loppunut kesken") ja latautuukin suht nopeasti.

Itse en koe pölysäiliön tyhjentämistä mitenkään hankalana, tälle vaihtoehto on sitten pussillinen imuri jollaista en itse ikinä enää halua talouteemme.

Vierailija
16/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan hankit.

No ite oon ollut tosi tyytyväinen. Imuri ollut jo pari vuotta, eikä ole mitään valittamista ollut ja tehoa riittää. Ainut, että voisi olla hiljaisempi, mutta pääasia, että pölyt todella lähtevät, eikä imuteho katoa.

No tietoonhan se perustuu, omakohtaiseen kokemukseen. Teen siis yrittäjänä kotisiivouksia, olen tehnyt pian jo kymmenen vuotta, joten matkalla on aika monta erilaista taloutta ja imuriakin tullut vastaan. Teen siivoukset 95% omalla ammatti-imurillani, mutta joskus olen joutunut käyttämään myös asiakkaiden "imureita".

Ja mitäs Dysonissa on huonoa? Sanoinkin jo muutaman, eli esimerkiksi se ääni on karmea. Mittailin joskus huvikseni desibelejä ja Dyson voitti mennen tullen kaikki muut.

Tokana todella huonona puolena on säiliön tyhjennys. Jos taloudessa on pölyä, pitkiä hiuksia, karvaa, hiekkaa yms. niin mites tyhjennät siististi säiliön? Yritin niin, että laitoin koko säiliön roskapussiin ja painoin luukun avaavaa nappulaa ajatuksena, että roskat tulisivat ulos, mutta eivät tulleet. Ne piti repiä sieltä sisältä , jolloin koko pa*kaläjä pöllysi ympäriinsä. Se olisi pitänyt tehdä ulkona, mutta aina se ei ollut mahdollista. Hiukset ja muut tarttuivat todella hyvin myös sinne sisuksiin ja niitä sai nyppiä sieltä käsi kyynärpäätä myöten. Hyvin usein myös se nappula luukun avaamiseen ei toiminut vaikka imuri olisi ollut kuinka uutukainen.

Olen alle 160 cm pitkä, mutta Dysonissa työasento on ihan hanurista. Sen teleskooppiputki on onneton paksu pätkä, joka ei lukittaudu välillä ollenkaan, vaan saattaa kesken käytön niiata lyhyeksi ja sitä saa renkata useammankin kerran ennen kuin sen saa taas pitkäksi.

Teleskooppiputken paksu kohta on joku ihme innovaatio, jota ei olla kyllä käyttöön mietitty. Mihin sen kanssa mahtuu? No ei ainakaan mataliin kohtiin, mm. sohvan alle. Entäs sitten kun haluaa vaikka vain ottaa murusia tai karvoja jostakin listan päältä? Eli kun et voi käyttää lattiasuulaketta? No irrotat tietenkin letkun imurista. Mutta Dysonissapa ei letkun pää olekaan mikään kova niin kuin kaikissa muissa imppareissa on, vaan se on sellainen löysä haitari. Onpa kätevää.

Suulakkeet ovat myös jotakin ihan omituisia ja käyttökelvottomia suurelta osin. Niiden jatkuva remppaaminen imuriin on myös niin tuskastuttavaa touhua, että suulakkeet jäävät käyttämättä. Jostakin syystä Dysonia käyttäessä käsiin tulee myös aina rakkuloita, muissa imureissa sellaista iloista lisää ei ole. Myös Dysonin lyhyt sähköjohto on kurja kaikin puolin. Sen sisälle kelaaminenkin on yleensä työn takana.

En muista enää, onko Dysonin varressa aukkoa, jolla imua saa vähennettyä, eipä tainnut olla. Dysonin pyörät ovat myös huonot ja se kömpelöittää imurin käyttöä hyvin paljon. Koko rohjo painaa paljon myös, liikaa.

Dysonin hinta on ihan naurettava. En tiedä mitä se nykyään maksaa, mutta ei se taida lähteä alta 250 euron. Ammatti-imureita saisi sillä hinnalla jo kaksi kappaletta.

Kehunko vielä sitä lisää? :)

Vierailija
17/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan hankit.

No tietoonhan se perustuu, omakohtaiseen kokemukseen. Teen siis yrittäjänä kotisiivouksia, olen tehnyt pian jo kymmenen vuotta, joten matkalla on aika monta erilaista taloutta ja imuriakin tullut vastaan. Teen siivoukset 95% omalla ammatti-imurillani, mutta joskus olen joutunut käyttämään myös asiakkaiden "imureita".

Ja mitäs Dysonissa on huonoa? Sanoinkin jo muutaman, eli esimerkiksi se ääni on karmea. Mittailin joskus huvikseni desibelejä ja Dyson voitti mennen tullen kaikki muut.

Tokana todella huonona puolena on säiliön tyhjennys. Jos taloudessa on pölyä, pitkiä hiuksia, karvaa, hiekkaa yms. niin mites tyhjennät siististi säiliön? Yritin niin, että laitoin koko säiliön roskapussiin ja painoin luukun avaavaa nappulaa ajatuksena, että roskat tulisivat ulos, mutta eivät tulleet. Ne piti repiä sieltä sisältä , jolloin koko pa*kaläjä pöllysi ympäriinsä. Se olisi pitänyt tehdä ulkona, mutta aina se ei ollut mahdollista. Hiukset ja muut tarttuivat todella hyvin myös sinne sisuksiin ja niitä sai nyppiä sieltä käsi kyynärpäätä myöten. Hyvin usein myös se nappula luukun avaamiseen ei toiminut vaikka imuri olisi ollut kuinka uutukainen.

Olen alle 160 cm pitkä, mutta Dysonissa työasento on ihan hanurista. Sen teleskooppiputki on onneton paksu pätkä, joka ei lukittaudu välillä ollenkaan, vaan saattaa kesken käytön niiata lyhyeksi ja sitä saa renkata useammankin kerran ennen kuin sen saa taas pitkäksi.

Teleskooppiputken paksu kohta on joku ihme innovaatio, jota ei olla kyllä käyttöön mietitty. Mihin sen kanssa mahtuu? No ei ainakaan mataliin kohtiin, mm. sohvan alle. Entäs sitten kun haluaa vaikka vain ottaa murusia tai karvoja jostakin listan päältä? Eli kun et voi käyttää lattiasuulaketta? No irrotat tietenkin letkun imurista. Mutta Dysonissapa ei letkun pää olekaan mikään kova niin kuin kaikissa muissa imppareissa on, vaan se on sellainen löysä haitari. Onpa kätevää.

Suulakkeet ovat myös jotakin ihan omituisia ja käyttökelvottomia suurelta osin. Niiden jatkuva remppaaminen imuriin on myös niin tuskastuttavaa touhua, että suulakkeet jäävät käyttämättä. Jostakin syystä Dysonia käyttäessä käsiin tulee myös aina rakkuloita, muissa imureissa sellaista iloista lisää ei ole. Myös Dysonin lyhyt sähköjohto on kurja kaikin puolin. Sen sisälle kelaaminenkin on yleensä työn takana.

En muista enää, onko Dysonin varressa aukkoa, jolla imua saa vähennettyä, eipä tainnut olla. Dysonin pyörät ovat myös huonot ja se kömpelöittää imurin käyttöä hyvin paljon. Koko rohjo painaa paljon myös, liikaa.

Dysonin hinta on ihan naurettava. En tiedä mitä se nykyään maksaa, mutta ei se taida lähteä alta 250 euron. Ammatti-imureita saisi sillä hinnalla jo kaksi kappaletta.

No niin, puhut siis ammattikäytöstä. Kotikäytössä eri asia, jos ymmärrät.

Vierailija
18/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemens green power allergy. Tosin en ole astmaatikko, ainoastaan allerginen ja omalle koiralle jo lähes täysin siedättynyt.

Mutta suosittelen tekemään makuuhuoneesta kissavapaan alueen ellei se sitä jo ole. Ovi kiinni ja kissat ei saa edes käydä siellä.

Osta kuivuri jos ei jo ole. Karvat ja pölyt jää kuivuriin suurimmaksi osaksi, vähentää pölyn määrää tekstiileissä.

Karsi kaikki turhat tavarat pinnoilta ja hanki helppohoitoiset matot, kevyet verhot jne. Jos ei jo ole.

Siivotessa älä koskaan pöllytä mitään, esim pölyhuiskat voit unohtaa. Imurointi nostattaa pölyä, joten imuroi aina ensin, odota hetki ja pyyhi vasta sitten pölyt pinnoilta märällä rätillä.

Siinä nyt jotain millä ainakin allergiaa olen pitänyt kurissa.

Vierailija
19/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan hankit.

No niin, puhut siis ammattikäytöstä. Kotikäytössä eri asia, jos ymmärrät.

Voi tsiisus... No en ymmärrä mitä eroa on kodilla ja kodilla, kerro sinä. Kotisiivous on kotisiivousta vaikka sen ammattimaisesti tekisikin, ihan samat jutut siinä pitää tehdä silti. Minä teen vain kaiken nopeammin, helpommin, oikeilla aineilla ja välineillä oikeissa työasennoissa ja paremmin. Ja koska siivoan 5-8 tuntiin päivässä, niin sitä ei ole mitään järkeä tehdä huonoilla välineillä. En siis ajele töissä Samaralla kun voin ajella Mersullakin.

Mutta tee sinä ihan miten haluat, ihan sama. :)

Vierailija
20/24 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kallein MIELE mitä kaupasta löytyy, ollut cat&dog joku 2000 wattinen ja nyt on niin kallis ja tehokas kun vaan myyvät.

Kyä toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän