Joko olet vaihtanut kevätverhot ikkunaan?
Kommentit (40)
^^ Eikö teillä ole kevätverhoja? Pöyristyttävää!
Ootko sä se kevätverhomies? Onko antaa sisustusvinkkejä? Itsellä yleensä samat verhot kesät talvet.
Kevätverhot :D
Minulla on vain sälekaihtimet, ja yöksi pimennysverho.
Vaihdan kellojenkääntelyviikonloppuna. Nyt maaliskuun lopulla vaihtuu kesäverhot ja syksyllä talviverhot. Tuikkukipot ovat samoja ympäri vuoden, eikä niitä tarvitse siirrellä.
Vanhanaikaista tosiaan vaihdella verhoja vuodenaikojen mukaan. Verhoja ei myöskään tarvitse pestä, imuroida tai pudistella voi, auringonvalo hapertaa ne kuitenkin. Aikansa pidetään ja sitten vaihdetaan uusiin. Näin sanoi sisustussuunnittelijakin yhdellä kurssilla. Mutta kukin menee omalla tyylillään.
Eurokankaassa aivan m i e l e t t ö m ä n upeaa suomalaista mallistoa! Kallista mun budjetille, mutta kyllä tekisi mieli repäistä.
Meillä on vaan makkareissa verhot. Kuinka usein ne pitäisi pestä? Ollaan asuttu nyt reilut kolme vuotta eikä kertaakaan ole vielä pesty niitä. Eikä vissiin edes imuroitu.
Sälekaihtimet. Ei todellakaan verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin sälekaihtimet. Ihan turhia verhoilut. Verhot ei estä tarpeeksi auringonvalon tunkeutumista huoneeseen. Verhoihin tarttuisi myös paskanhajua.
En vielä. Öisin on pakkasta, niin paksummat verhot estää vedon ikkunoista.
Aurinko nousee jo sen verran korkealle, että siitä tietää milloin on aika vaihtaa kevätverhot. Taidan vaihtaa huomenna ja samalla pestä ikkunat. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin sälekaihtimet. Ihan turhia verhoilut. Verhot ei estä tarpeeksi auringonvalon tunkeutumista huoneeseen. Verhoihin tarttuisi myös paskanhajua.
Mulla on makuuhuoneessa valoa läpäisemättömät verhot, sälekaihtimet eivät kovin hyvin estä auringon tai katuvalojen tunkeutumista huoneeseen.
Kyllähän palstamammat ainakin "metatöitä" on asian eteen tehneet tuntitolkulla?
Meillä on olohuoneessa ikkunaa 8m ja käytössä:
Jouluverhot (marraskuu-joulukuu)
Paksut valkoiset talviverhot( tammikuu-maaliskuu)
Kevät/kesäverhot ,vaaleat kevyet pellavaverhot (huhtikuu-elokuu)
Tummat silkkiset syysverhot( syyskuu-lokakuu)
Keittiössä vaihdan samalla tavalla kuin olohuoneessa.
Makuuhuoneissa,työhuoneessa ja vierashuoneessa vaihdan verhoja parin vuoden välein.
Minusta on kivaa leikitellä verhojen väreillä vuodenaikojen mukaan. Piristää kummasti. ap
Olen ostanut jo, mutta ne pitäisi vielä silittää ja se ei ole mielipuuhaani. Minulla on olohuoneeseenkin ehkä seitsemät eriväriset ja näköiset verhot ja niihin sopivat sohvatyynyliinat ja kylmällä ihanat torkkupeitot. Vaihdan verhot yms. noin vuodenaikojen mukaan. Olen aina tykännyt verhoista ja niitä on kaapissa paljon. Sälekaihtimia en halunnut kotiini, ne ovat poikkeuksetta rumat ja niin tylsät, että ällöttää. N42
Niin mitkä? Meillä on muuhun sisustukseen sopivat verhot ympäri vuoden ikkunoissa, välillä otan pois pesua varten ja ripustan takaisin. Ei minulla ole mitään kevätpöytäliinoja tai kevätmattojakaan.