Nainen, hyväksyisitkö jos miehesi lapseton naisystävä haluaisi miehesi luovuttavan hänelle siittiöitä?
Olisitko ok asian kanssa jos miehesi näin haluaisi auttaa ystäväänsä?
Kommentit (46)
Olisi siinä hommaa, kun tietäisi että mies jakelee itseään kylillä kun koittaisi kaikkien niiden penikoiden henkilöllisyyden selvittää.
Vai oooteko itsekin niin sairaita, että serkumpi on herkumpi?
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tämä tapahtuu muumimuki-tekniikalla tai klinikalla, niin on ok.
Jos käytetään perinteistä yhdyntää niin EI IKINÄ!!
Perinteisellä yhdynnällä suostuisin heti. Ja muutenkin olisi varmaan spermanluovutuspaikassa jonot jos tietäisivät että se tehdään perinteitä kunniottaen, niin kuin luoja on tarkoittanut. Vai käytettiinkö 2000 vuotta sitten muumimukeja? epäilen.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hyväksyisi.
Spermapankista saa ihan anonyymia spermaa.
Tuon anonyymisyyden voisi toteuttaa muutenkin;
Mies lääkärintarkastukseen (ja nainekin) ja sitten pimeään huoneeseen klinikalla molemmat. Ja ei kun hommiin.
En suostuisi. Äiti ei voi sitovasti etukäteen luopua lapsen oikeudesta elatukseen, joten on täysin mahdollista ja jopa todennäköistä, että mieheni joutuisi maksamaan lahja-lapselle elatusmaksuja.
En
perustelut: kun on yhteinen lapsi, lapsirakas mieheni kiinnostuisi siitä lapsesta kuitenkin ja haluaisi isärooliin. Sen tiedän kun meillä on neljä lasta ja konttaa aina kaikkien vieraidenkin kersojen kanssa pitkin lattioita.
Realismia, siitä tulisi pidemmän päälle ongelmia: elatusapuvaatimuksia, perintöongelmia, nainen ehkä haluaisikin taka-ajatuksena jotain ihan muuta.....tunkisi lasta meille hoitoon...tapaamisongelmia...ei. Meidän perhe on meidän perhe, eikä siihen tarvita lisää ei- saman- katon- alla- asuvia-jäseniä.
Ei se tutulle luovuttaminen ole mitään kevytkeissiä että tossa on sulle kukkapurkki ja pidä siitä huolta, mua ei kiinnosta. Isommista jutuista on aina kyse, kun kyseessä on tuttu ihminen.
En itsekään voisi luovuttaa siskolleni munasolua, koska sekaantuisin siihen lapsen kasvatukseen kuitenkin, en voisi olla kommentoimatta ja osallistumatta ja riitahan siitä tulisi. Asiaa tuli aikanaan pohdittua, kun siskollani todettiin nuorena PCO. Sai kyllä sittemmin 2 lasta hoidoilla.
Ehkä jos miestä ei todellakaan pätkääkään kiinnostaisi, miten sillä lapsellaan menee, mutta miksi olisin sitten yhdessä niin tunteettoman ihmisen kanssa?
Tuntematon luovuttaja on paras ratkaisu. Lässyttäkää mitä lässytätte, moni täällä on realisti.
Kukakohan minä olisin sitä kieltämään? Jos hän haluaisi luovuttaa munuaisen rakkaalle ystävälleen, ei varmaan kenelläkään olisi siihen sanomista.
Ai niin, munuaisen luovutus on vähän isompi juttu kuin muumimukiin runkkaaminen.
Ei tietenkään saa luovuttaa. Pelkona on tietysti paitsi elatus- ja perintöasiat, myös se että tullaan vaatimaan myös isyyvaatimuksia henkisellä tasolla. Ei koskaan tiedä. Spermapankista saa siittäjän anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Kukakohan minä olisin sitä kieltämään? Jos hän haluaisi luovuttaa munuaisen rakkaalle ystävälleen, ei varmaan kenelläkään olisi siihen sanomista.
Ai niin, munuaisen luovutus on vähän isompi juttu kuin muumimukiin runkkaaminen.
Ne munuaiset ei myöhemmin saata keskenään nussutella ja saada kaksipäisiä lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Onpas outoja mielipiteitä. Eihän se ole teiltä pois. Ja eihän siinä varsinaisesti myöskään ketään petetä fyysisellä tasolla.
Ei sekään, että afrikassa kuolee lapsi nälkään ole sinulta pois.
Minä ajattelisin asiaa siltä kantilta, että mikäli minulla olisi jossakin lapsia luovutetuista munasoluistani niin luulen, että sisälläni olisi jatkuva "kaipuu" ja halua tutustua näihin lapsiin jollakin tasolla ja "huolehtia" siitä, että "minun" lapsillani olisi kaikki hyvin. Se voisi olla todella kuluttavaa ja mieltä painavaa. Se ei olisi oikein virallisia vanhempiakaan kohtaan jos yrittäisi tuppautua aina utelemaan...
Ajattelen, että näin tuntisi myös mieheni. Toki lapsi ei olisi virallisesti hänen, mutta henkisellä tasolla voisi olla toisin...
Ensisijaisesti tämä olisi mieheni oma asia, jonka hän päättäisi itse. Toki minun mielipiteeni varmasti vaikuttaisi, mutta mielestäni ei olisi oikein minun päättää sitä asianosaisen puolesta.
Mitään isäkuviota en haluaisi. Jos luovutuksesta seuraisi lapsen juridiset oikeudet elatukseen ja perintöön, vastustaisin ehdottomasti. Olisi myös tiukka paikka, jos mies lähtisi leikkimään perhettä lapsen ja tämän äidin kanssa. Sellaiseen suhteeseen en pystyisi.
Jos taas suhde tulevaan lapseen olisi vähän kuin kummisedän suhde kummilapseen, voisin kannattaa ideaa.
Omia lapsia meillä ei ole ja tuskin tuleekaan.
Hyväksyisin sperman luovutuksen lapsettomille klinikan kautta anonyymisti. Tätä olen miehelleni ehdottanutkin, mutta ei ole kovasti lämmennyt ajatukselle. Enkä ole ihan varma, oliko miehellä riittävästi siittiöitä luovuttajaksi. On siis tutkittu, ja luvut oli normaalit muttei mitkään huiput.
Muumimukimenetelmällä tms. koti-inseminaatioita yksinäiselle naiselle en hyväksyisi. Ihan vaan jo juridisista syistä.
En ikinä voisi hyväksyä, sillä silloin miehelläni olisi lapsi toisen naisen kanssa. Ajatus kammottaa.
En hyväksyisi. Se nainen voi hakea sperman spermapankista. En haluaisi miehelleni tämmöistä tunnesidettä ulkopuoliseen naiseen.
Mieheni on vela ja laitattanut piuhat poikki. Olisi hyvin hämmentävää jos joku edes ehdottaisi tuollaista. Toisaalta imartelevaa, toisaalta karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on vela
Tarkoittanet että mela?
Vierailija kirjoitti:
En ikinä voisi hyväksyä, sillä silloin miehelläni olisi lapsi toisen naisen kanssa. Ajatus kammottaa.
Tämä on se oikea syy. Elatukset ja muut on tekosyitä.
Ihan sama setti kuin se, että "lassukat" eivät halua naisen maanneen kymmenien miesten kanssa. Mustasukkaisuus.
Ei voi ikinä tietää mikä hullu siitä ystävästä kuoriutuu. Pakottaa isyystestiin ja vaatii elatusmaksut ja soittelisi aina kun on rahasta pulaa tai vaatii hoitoapua.
Ei naiset on niin hulluja niin en usko että tulisi toimimaan ja että mies olisi vain luovuttaja eikä mitään enää sen jälkeen. Ja tietenkin kiinnostuuko mies liikaa uudesta lapsesta ja kokee velvollisuudeksi auttaa liikaa rahallisesti ja läsnäololla.
Ei toimi varsinkaan kun on läheinen ystävä. Ja nainen voi ihan itse hakea spermaa pankista jos lapsi on pakko saada. Myöskin moni baarityyppi haluaa niin herkästi ilman kumia että sinne vaan salaisesti itseään astumaan jos pakko on.