Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen

Vierailija
16.03.2017 |

Mitkä ovat ne kamalimmat päivät? Koska helepottaa?

Itse tupakoin edellisen ja toivottavasti viimeisen tupakan maanantai iltana. Ja kokoajan tekee mieli. 8vuotta tupakoinnista takana.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3pv.

Vierailija
2/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa ajattelemasta sitä. Se on vaan mielihalu. On tärkeämpiäkin asioita pähkäiltäväksi. Onnea matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite yritin myös lopettaa,huonolla menestyksellä.Neuvolassa käskettiin vain vähentää ettei kokonaan lopettaminen olisi tarpeellista.

Vierailija
4/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopettaa?

Vierailija
5/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa ajattelemasta sitä. Se on vaan mielihalu. On tärkeämpiäkin asioita pähkäiltäväksi. Onnea matkaan.

lol. "se on vain mielihalu?". tupakka/nikotiini on kyllä yksi pahimmista aineesta ja tuo kova addikktio perustuu siihen että tupakinilla on tosi kova vaikutus dopamiinituotantoon...

ei kannata avaa suuta jos ei ole mitään hajua mistä puhuu!

Vierailija
6/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite yritin myös lopettaa,huonolla menestyksellä.Neuvolassa käskettiin vain vähentää ettei kokonaan lopettaminen olisi tarpeellista.

Joo niinhän se on. Minulle sanottiin vuosi sitten samaa kun esikoista odotin. Kuulemma enemmän lapselle haittaa siitä stressistä kuin yhdestä/kahdesta tupakasta päivässä.

Vierailija
7/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko, ensimmäinen kk ja ensimmäinen vuosi. Sitten helpottaa. Kuinka oot yrittänyt lopettaa? Mulla sama taisto...

Vierailija
8/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko helpon tavan lopettaa tupakoinnin? Lukaseppa Allen Carrin "Stumppaa tähän" -kirja, niin ei koko lopettamista tarvitse miettiä. Suosittelen!

Vierailija
9/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen viikko, ensimmäinen kk ja ensimmäinen vuosi. Sitten helpottaa. Kuinka oot yrittänyt lopettaa? Mulla sama taisto...

Okei.. Olen yrittämässä lopettaa ns seinään. En mitään nikotiininkorvaustuotteita ole hakenut.

Vierailija
10/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko helpon tavan lopettaa tupakoinnin? Lukaseppa Allen Carrin "Stumppaa tähän" -kirja, niin ei koko lopettamista tarvitse miettiä. Suosittelen!

Olen kuullutkin siitä kirjasta. Kuulemma miltei kaikki lopettaneet luettuaan sen. Mistä ostaa kirja? 😊

Vierailija
11/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullutkin siitä kirjasta. Kuulemma miltei kaikki lopettaneet luettuaan sen. Mistä ostaa kirja? 😊

Adlibriksestä ainakin.

Vierailija
12/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lol. "se on vain mielihalu?". tupakka/nikotiini on kyllä yksi pahimmista aineesta ja tuo kova addikktio perustuu siihen että tupakinilla on tosi kova vaikutus dopamiinituotantoon...

ei kannata avaa suuta jos ei ole mitään hajua mistä puhuu!

Höpö höpö.

Poltin mä 15 vuotta kuin korsteeni! Tahdonvoima oli voimakkaampi kuin mielihalu. Ehkei sulla sitte.

Vierailija
13/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta kessuttelua takana ja nyt kaksi viikkoa polttamatta ja hyvin menee :) Luin Stumppaa tähän-kirjan! Tsemppiä!

Vierailija
14/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niinhän se on. Minulle sanottiin vuosi sitten samaa kun esikoista odotin. Kuulemma enemmän lapselle haittaa siitä stressistä kuin yhdestä/kahdesta tupakasta päivässä.

Sitten ihmiset valittaa kun tupakoidaan raskaana vaikka neuvolassa tavallaan(ei minua ainakaan)edes rohkaistu lopettamaan.nyt 35 viikko häämöttää ja minulla menee niin. 3-5 tupakkia päivässä.

Vierailija
15/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen lopettanut tupakoinnin ennen lapsien tekoa. Hankalimmat päivät oli toinen ja kolmas ilman tupakkaa.

Mies lopetti 17v polttamisen jälkeen, kun oli ensin mietiskellyt asiaa vuosia. Päätös oli tehty vahvasti, ennen kuin alkoi lopettaa.

Kumpikin lopetettiin aikanaan ilman mitään nikotiininkorvaushoitoa. Kun tarkoitus oli päästä eroon nikotiiniriippuvuudesta kokonaisuudessaan.

Myös mies sanoo, että kolmas päivä oli pahin. Sen yli kun pääsi, niin tiesi että onnistuu.

Minä ollut vuosia nyt polttamatta, mutta edelleen joskus tulee mieleen tupakointi kaukaisena muistona ja kaipuuna. Koskaan en enää polta, sen tiedän. En halua enää koskaan koittaa lopettamista ja kokea niitä hankalimpia päiviä. Toisekseen elämä ilman tupakkaa on niin paljon ihanampaa; Ei mene rahaa hukkaan, ei haise pahalta, autoreissut jne menee ilman tupakkataukoja, terveys ja ulkonäkökin varmasti kiittää etc.

Tupakoinnin lopettamiseen kuuluva olo on pahimmillaan kyllä epätodellisen kamala. Se ei ole fyysistä kipua, mutta silti kokonaisvaltaisesti jatkuvaa ja epämukavaa tunnetta, joka toisaalta ei ole todellista.

Ei niihin tupakoinnin lopettamisen henkisesti epämukaviin oloihin silti kai kukaan ole kuollut. Tsemppiä.

Vierailija
16/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini poistuu elimistöstä kolmessa päivässä. Sen jälkeen kyse on vain piintyneen tavan päihittämisestä

Vierailija
17/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini on poistunut elimistöstäsi 5 päivässä. Kaikki loput on vaan korvien välistä :)

Vierailija
18/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihinotto auttaa polttamis-/imemishimoon ja sperman nieleminen pitää seuraavat niksat loitolla pitkään. Hoitaa myös ihoa. :)

Vierailija
19/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita lopettamisyrityksiä kokenut isäni sanoi aina että kolmas päivä on pahin. Minusta taas oikeastaan se ensimmäinen viikko on pahin, sitten helpottaa. Sen jälkeen ne ovat sellaisia satunnaisia hetkiä kun tekee mieli mutta niinä hetkinä kun pysyy vahvana niin jossain vaiheessa koittaa se aika, kun ei edes muista tupakkaa. Ei muista ikävöidä edes tupakkaa eikä tulisi edes mieleen aloittaa uudestaan. Se on ihana aika kun se koittaa. :)

Vierailija
20/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja sinällänsä ihan mielenkiintoinen, jokseenkin jo kaikki asiat tiedossa. Hienoin vertauskuva oli kyllä se narkkareihin vertaaminen. Ei se nistikään sillä lopeta jos ottaa ihan pienen annoksen päivässä. Päänsisäinen juttuhan se on. Vierotusoireet on enemmän päänsisäisiä kun todellisia. Mutta lopetus on helpompaa ilman mitään korvaavaa hoitoa. Tsemppiä AP:lle. Näytä kaikille, että omaat vahvan tahdon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi