Oletteko huomanneet, että jotkut kaunistuu/komistuu vasta iän myötä kasvojen mallin muotoutuessa?
Monella kasvonpiirteet muuttuu vasta 20-30v. iässä. Esim. Teemu Selänne oli tavis nuorena, myöhemmällä iällä vasta komistui. Myös Sara Forsbergillä kasvot on muuttuneet ei vaan laihdutuksen myötä, vaan kasvojen luuston muuttumisen myötä. Näin käy monesti, kun nuorena on pyöreät kasvot ja myöhemmällä iällä "lapsenpyöreys" häviää.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mä olin oikeasti ruma pullanaama 25-vuotiaaksi asti, vaikken ollut lihava. Sitten pyöreys katosi ja huomasin, että mulla on nätti luusto, kaunis nenä ja niin edelleen. Kun olin 15 isäni itki, etten saa miestä, kun olen niin ruma. En saanutkaan, kunnes täytin 25. Sen jälkeen miehiä on ollut jonossa, hassua :)
Ohis mutta onpa "kiva" isä sinulla :(
Minä myös mietin tuota, että miten isä itkee sitä ettei tytär saa miestä?!
Jotkut rumistuvat, toiset komistuvat, hyvin harva kaunistuu.
Viini paranee vanhetessaan, maito happanee.
Mieheni on niitä jotka komistuvat vanhetessaan.
Nuorena oli tyypillisen nörtin näköinen, mutta kolmenkympin jälkeen on muuttunut miehekkääksi ü
Itse rupsahdin lasten saamisen jälkeen. Varsinkin sitten sen huomasin kun olin palannut töihin ja muutaman vuoden elänyt normaalia työssä käyvän äidin arkea.
Nyt olen ollut muutaman kuukauden työttömänä ja ulkonäköni on piristynyt kovasti. Alan olla taas itseni näköinen. Peilistä katsoo yllättäen ihan freesin näköinen nainen eikä enää se väsynyt ja rupsahtanut vanha nainen.
Suomalaisia naisia kun usein haukutaan rumiksi, tyylittömiksi, rupsahtaneiksi jne, niin kuinkahan paljon tämä johtuu siitä että Suomessa naiset tekevät pitkää työpäivää. Tuskin olen ainoa kenen kasvoihin ja olemukseen liian raskas arki tarttuu ikävällä tavalla.
Täällä myös ruma ankanpoikanen. 20-vuotiaana alkoivat kasvot kapenemaan ja kauniimpaan suuntaan menneet vuosi vuodelta! :) nyt ikää 27
Isän puolen suvun miehillä ainakin on vahvana tuo tietty lapsenkasvoisuus pitkälle aikuisikään ja hyvin säilyvät muutenkin tuonne kuuden kympin tietämille ennen kuin alkavat pappaantua.
Pikkuveli olisi kasvoiltaan mennyt ihan teinipojasta vielä kolmekymmentä täytettyään mutta 30-40v välillä miehistyi ja komistui huomattavasti. Isä taas meni täysin kolmekymppisestä vielä pitkälti yli viisikymppisenä, eikä nyt päälle 70v vieläkään moni tahdo uskoa että on eläkeiässä. Isoisän hääkuvasta voisi kuvitella että naimisiin on menty yläasteikäisenä, vaikka miehellä on ikää 25v.
Laulaja Sanrina- aivan huikea muutos. Nainen on yli 50 ja näyttää paremmalta kuin koskaan aiemmin!!
Kyllä. Oikeastaan itsekin olen nyt parhaimmillani 37-vuotiaana. Kasvojen piirteet jotenkin terävöityneet ja ryhdistyneet. Saman olen huomannut myös joistakin saman ikäluokan sukulaisistani, lapsenpyöreys kadonnut vasta kolmenkympin jälkeen.
Mies 44.. joo olen itsessäni. 18-30v olin ihme taikina naama. 30 jälkeen alkoi kasvonpiirteet tulla esiin ja nyt sanoisin että olen parhaimmillani.
Vierailija kirjoitti:
Mies 44.. joo olen itsessäni. 18-30v olin ihme taikina naama. 30 jälkeen alkoi kasvonpiirteet tulla esiin ja nyt sanoisin että olen parhaimmillani.
On muuten oikeasti naurettavaa. 20-30 v haaveilin nuorista naisista ei toivoakaan. Nyt 44 kun haaveilen aikuista naisista niin tarjolla on 18-25v naista. Omanikäiset tuomitsee pelimieheksi pelkästään ulkonäön perusteella.
Omasta mielestäni olen komistunut. Kasvot kaventunut, sixpack luonnostaan ja parta kasvaa ja hiukset kasvaa, pari otsaryppyä, olen vasta35.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten oikeasti naurettavaa. 20-30 v haaveilin nuorista naisista ei toivoakaan. Nyt 44 kun haaveilen aikuista naisista niin tarjolla on 18-25v naista. Omanikäiset tuomitsee pelimieheksi pelkästään ulkonäön perusteella.
Täällä täsmälleen sama kokemus. Vasta n. 35-vuotiaana jotenkin miehistyin. Yhtäkkiä alkoikin olla tarjolla nuorta römpsää, kun 10 vuotta aikaisemmin yritin turhaan saada ketä tahansa naista kiinnostumaan itsestäni.
Laulajatar Eini on hyvä esimerkki tästä. Hän oli tietysti nuorena tyttösenä ihan söpö tai nätti mutta nykyään ihan huikea kaunotar. Hänellä on niin täydellinen luusto eikä se oikein päässyt näkyville siinä nuoressa pehmeäkasvoisessa Einissä.