Home pommi odottaa,dc-fixaus buumi!
Tämähän on ihan järjetöntä touhua!
Laitetaan fairy vettä alle ja vedetään hengittämätön kalvo päälle.Sinne se pesuaine vesi jää sitten lillumaan ja aiheuttamaan ties mitä sädesieniä.
Hirvittää katsoa kuvia jossa ollaan kylppärit ja keittiöt muovitettu.Onko tämän seurauksia rakenteille tutkittu missään?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kaunein koti- sarjan alkupuolella oli tänä vuonna aivan hirvittävä keittiö, joka oli totaalisesti muovitettu mustalla dc fixillä. Aivan kaikki tasot, ovet ja välitilat uunista, jääkaapista, mikroaaltouunista ja tiskipöydästä alkaen oli vedetty sillä. Sama koti koreilee myös yhdessä sisustuslehdessä ja sielläkin perheen äiti kehuskelee miten hienon rempattoman uudistuksen tekivät keittiöön tällä menetelmällä. Puistatti.
Joo, kyllä meinasi leuka pudota maahan, kun rouva esitteli tyytyväisenä fixattuja (kuumenevia) kodinkoneita ja tiskipöytää. Kas kun ei ollut muovittanut altaitakin. Ei paljon järki päätä pakota.
Onko tämä jossain nähtävillä?
Katsomosta näkee, jakso "Lapsiperheiden kodit"
Ihan kamala tuo musta keittiö 😱 Kaakelit ja mikro peitetty mustallalla puukuviolla??
Mä fiksasin joskus keittiön tuolit. Kamalathan niistä tuli, tuntui että se muovisuus paistoi kilsan päähän. Siksi hämmästelen noita muovitettuja keittiönkaappeja jne, näyttäähän ne kuvissa usein kivoilta, mutta mites luonnossa.?
Tais ap nyt ihan pikkuisen liioitella. :)
Minua ehkä eniten kiinnostaa aloituksessasi se, että miten voit olla ap noin huolissasi toisten fiksailuista, etenkin jos et itse sitä harrasta?
Itse olen kerran vuokra-asunnon rumat keittiön tasot fiksannut puun kuvioisella fixillä.
Vuokralla kun ei aina saa tehdä remonttia. Tämä sinulle kuka kehuit, että pitää laittaa ja rempata kunnolla jos aikoo, eikä sortua muovittamaan.
Missä tahansa voi toki mennä överiksi, niin fiksailussa kun dc-fixin kuvailussa kammottavaksi hyihyi:ksi. =D
Monet fiksaavat todellakin liikaa. Mielestäni kaiken kodissa ei tarvitse olla valkoista, harmaata tai mustaa. Näyttää persoonattomalta, kun moni päällystää vaikka harmaan tammen kuvioisella fiksillä kaikki huonekalunsa ja pikkuesineensä. Joskus samalla kuosilla jopa keittiön...
Huh, selasin tuota Facebook-ryhmää aika järkkyttyneenä kyllä. Osa tuunauksista ihan kivoja kyllä, mutta en ymmärrä näitä kylpyhuoneiden yms. muovittajia.
Olen itse muuttamassa väliaikaisesti ulkomailla, ja oman asuntoni laitan vuokralle. Pitää ehdottomasti kirjoittaa vuokrasopimukseen, että mitään dc-fixejä ei saa asunnossa käyttää. Moni juuri kirjoittaa, että ei sinne alle voi vettä jäädä. Muistuttaisin, että vesi ja kosteus ovat hyvinkin eri asioita.
Pinkeistä Moccamastereista keltaisiin televisioihin...
Vierailija kirjoitti:
Tais ap nyt ihan pikkuisen liioitella. :)
Minua ehkä eniten kiinnostaa aloituksessasi se, että miten voit olla ap noin huolissasi toisten fiksailuista, etenkin jos et itse sitä harrasta?Itse olen kerran vuokra-asunnon rumat keittiön tasot fiksannut puun kuvioisella fixillä.
Vuokralla kun ei aina saa tehdä remonttia. Tämä sinulle kuka kehuit, että pitää laittaa ja rempata kunnolla jos aikoo, eikä sortua muovittamaan.
Missä tahansa voi toki mennä överiksi, niin fiksailussa kun dc-fixin kuvailussa kammottavaksi hyihyi:ksi. =D
Mene katsomaan fb:n dc fix/kontaktimuovi tuunaajat sivuja ja sano sitten liioitteleeko!
Jokainen asuntoaan vaihtava/asunnon omistaja saa olla huolissaan siitä,että onko asunnon rakenteet pilattu muovittamalla.
Olen myös aika huvittuneen järkyttyneesti seuraillut tota ryhmää. Ehkä muutama mieleenpainuvimmista oli, kun joku vilpittömästi kysyi, että voisikohan fixata asuntonsa sisäseinät ja toinen haikaili antiikkilipaston muovittamisen perään.
Jokaisella tietysti makunsa mutta välillä miettii, että onko ryhmässä olevilla suurimmalla osalla lainkaan. Ei riitä että fixataan keittiönkaapit, vaan sillä samalla kuviolla voidaan vetää vielä jääkaappi ja tiskikonekin. Sitten jotakin hienoa marmoria vielä väliseinään ja työtasoon niin avot.
Ymmärrän lastulevyisten keittiönkaappien fixauksen, jos lopputulos näyttää suht luonnolliselta. Valkoinen on yleensä se varmin valinta. Mutta yleensä ne kuviot ovat vielä jotakin "vintagehenkistä tai retroa", joka ei nyt aivan sovi sinne 2010- luvun kerrostalokämppään. Sama myös kylppärin vessan lattioiden fixauksen kanssa. Puhumattakaan millaisia ongelmia siitä voi syntyä mutta jo pelkästään ulkonäöllisesti ne harvoin paranevat fixaamalla; lattiaksi laitetaan jotakin puukuviota tms. Siis kuinka usein märkätiloissa on puulattia, eli kaiken lisäksi feikkiyden näkee kilometrin päähän.
Itse ajattelin fixata vitriinikaappini takaseinän tapettimaisella fixillä. Tämän tyyppiseen sisustukseen dc- fix on mielestäni tarkoitettukin. Ei koko kodin päällystämiseen.
Tuolla ryhmässä ollaan myös sitä mieltä, että seinän fixaaminen on parempi ratkaisu kuin tapetointi.
Ja jämäpalat on tietty pakko myös käyttää ja päällystää veitsiteline, kahvinkeitin jne. Onkohan joku päällystänyt kaukosäätimenkin?
Marmorikuvio sopii hienosti johonkin ikean vaatekaappiin. Tai sitten ei...
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ryhmässä ollaan myös sitä mieltä, että seinän fixaaminen on parempi ratkaisu kuin tapetointi.
Mua säälittää ne seiniä muovittavat. Tulee älytön hintakin seinälle, jos fiksin ostaa jostain Prismasta 9e/2m... Kuvioiden kohdistaminen on vaikeaa ja yksivärisissä fikseissä näkyy saumat. Nykyiset non-woven -tapetit olisivat aivan yhtä helppoja laittaa.
Niille vuokralla asuville seinäfiksaajille käy pahimmassa tapauksessa niin, että pois repiessä lähtee levyistä pinta epätasaisesti ja edessä on koko seinän ylitasottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua säälittää ne seiniä muovittavat. Tulee älytön hintakin seinälle, jos fiksin ostaa jostain Prismasta 9e/2m... Kuvioiden kohdistaminen on vaikeaa ja yksivärisissä fikseissä näkyy saumat. Nykyiset non-woven -tapetit olisivat aivan yhtä helppoja laittaa.
Niille vuokralla asuville seinäfiksaajille käy pahimmassa tapauksessa niin, että pois repiessä lähtee levyistä pinta epätasaisesti ja edessä on koko seinän ylitasottaminen.
Ja tuota jos yrittää niille sanoa, vastaus on "omapa on kotini" ja "jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee".
Alkaa päätä särkeä tuota ryhmää lukiessa.
Hah hah hah, ei vittu mikä idiootti, mahdollisesti salkkarisukupolvea...