**SYYSKEIJUT tiistaihin**
Kommentit (27)
Olen aika paljon taustaillut tähän mennessä, mutta nyt ajattelin " aukassa suuni" ..
Täällä myös ultra huomen aamulla, ja melkosen paljon jännittää...:/
Tuntuu jännitystä lisäävän vielä se kun ei ole sydänääniä kuunneltu vielä ollenkaan ja viimeisestä neuvola käynnistäkin on jo kuukausi..Jotenkin vieläkin epätodellinen olo koko odotuksesta kun ei ole minkäänlaisia oireita, tai on joo ihan mieletön väsy välillä,mutta ei pahoinvointia tms..Pitäis kai olla kiitollinen mutta jotenki en osaa ollla,kun kaikki muut raskaudet on ollu kamalaa oksentelua ja pahoinvointia jne..tai yksi raskauteni oli oireeton, ja tuloksena olikin sairas lapsi jonka synnytin rv 24+.Ja nyt sitten tietenkin pelottaa että jos tämäkin vauva on sairas..En tietenkään voi olla varma että oliko tuolla pahoinvoinnilla ja oireettomalla odotuksella mitään merkitystä, mutta se vain tuntuu kun nyt on aika lailla samanlaista oireetonta odotusta niin onko tuloskin sama..Nooh, mitä mietintää.. Täytyy toivoa että kaikki menisi hyvin huomenna ja jatkossakin!
Nyt pitäis alkaa siivoileen pojan synttäreitä varten jotka olisi vkl, vaikka tuntuukin että virtaa ei ole yhtään,mutta pakko jotain tehdä jotta ei miettisi tuota ultraa..
Onko täällä ketään joilla raskauksia enemmän kuin 3? Onko eri sukupuolta ja miten niissä raskaudet eronnu toisistaan? Minulla tosiaan on tämä raskaus jo 7,tosin 3 niistä km rv 9-12.Mutta siis 4 synnytystä, ja kaikki olleet hieman erilaisia mutta loppujen lopuksi aika samanlaisia ja kaikki on poikia.Nyt sitten miehen kanssa mietitty kun tämä odotus on niin erilainen ollu että olisiko tämä nyt se neiti?
Mulla mahakin noussu pojista heti,mutta nyt ei vielä näy tai erota mitään..hieman kyllä vanhat farkut kiristää mutta muuten voin piettää vanhoja vaatteita..
Ei olla kerrottu raskaudesta vielä kuin mun äidille ja siskolle, ajateltu odottaa tuota ultraa ja jos kaikki hyvin niin sitten vasta kerrotaan.
Yksi syy miksi ei olla kerrottu on se että emme halua että vanhimmat lapsemme saa tietää,koska en tiedä miten he kestävät jos tietävät ja vauvallamme on kuitenkin jokin vikana huomisessa ultrassa ja joudun keskeyttään raskauden. Koska he kokivat niin raskaasti tuon vauvan menetyksen silloin aikasemmin..
Miten te muut joilla tulossa pieni ikäero,niin meinaatteko tuplat hommata vai sisaristuin vai mitä? Meillä tulossa ikäeroa 1v 10kk ja ajattelin ostaa tuon sisaristuimen.Tosin jostain kuulin että ei siihen mahtuisi lapsi talvivaatteissaan, onko jollain kokemusta? Itse ajattelin kuitenkin pärjätä sillä ja onhan meillä tuo seisomalautakin ja talvella lumen tultua mennään pulkan kanssa. En raski ostaa tuplia, kuopukselle ostin emmaljunga edget- 04, ja olivat kuitenkin sen 800¿ ja toisaalta meidän hissiin ei mahtuisi tuplia ja menisi turhan vaikeeksi kantaa kantokoppaa ja muita kasseja ja vielä sitten isoaveljeä..
Nyt täytyy mennä siivoileen, palailen huomenna toivottavasti hyvien ultra uutisten kanssa =) bd
Käynyt täällä lueskelemassa aina välillä, mutta nyt vasta " ilmoittaudun" mukaan. Menossa viikko 15 ja toista odotellaan. Pahoinvoinnit ohi ja vatsa alkaa kasvaa. Liikkeitä en tunne, vaikka eilen neuvolassa sydänääniä kuunnellessa asukin melskaamisen kuuli ihan hyvin taustalta. Onko täällä muita jotka olisivat menossa Naistenklinikalle synnyttämään? Tai muita Keski-Uudeltamaalta? Itse olen siis Keski-Uudeltamaalta ja menossa naistenklinikalle synnyttämään. Ja laskettu aika siis 9.9.
teille kaikille, kun olette suurena tukena. Allekirjoitan täysin tinah:n sanat, että on ihanaa, kun on tälläinen pino, jossa voi ajatuksiaan purkaa ja saa tukea :)
Andoliska; mulla oli myös päänsärkyä, joka kesti ehkä reilun viikon. Oli tosi kurjaa, särki välillä niinkin, että nukkumaan mennessä särki ja yöllä ja edelleen aamulla. Nyt tuntuu loppuneen (kopkop). Välillä olin ilman särkylääkettä, välillä oli pakko ottaa. Luin myös jostain, että turhista kivuista ei kannata kärsiä, koska silloin äidillä erittyy stressihormonia, joka ei myöskään ole hyväksi vauvalle. Mulla ainakin on kyllä koko ajan niin paljon stressihormonia veressä, että pelottaa ajatus siitä, että se vauvalle voi olla haitaksi. Mutta jos stressaa niin stressaa, kun ajatuksia ei valitettavasti voi narikkaankaan jättää.
Katsoitteko eilen prisman? Oli aika ihanaa katsella masu asukkeja, vaikka samalla mietti, että miten voi tulla terveitä lapsia, kun niin miljoona asiaa voi mennä vikaan.
Tervetuloa kaikille uusille keijuille :)
stenval, tyttö 04/04 ja masu 15
Sulla on kyllä rankkoja kokemuksia takana, en yhtään ihmettele, että pelottaa. Varsinkin tuo kuolleen vauvan synnytys viikoilla 24, toi kyyneleet silmiini, kun sitä itsekin niin kovasti pelkään.. ;( Toivotaan, että huomenna ultrassa kaikki on hyvin, jospa uusi tulokas tosiaan on tyttö niin päästää äitinsä vähän helpommalla.. :)
stenval+masu 15
Tsemppiä ultraan. Kirjoituksesi alku oli ihan kuin minun kynästäni eilen. Odottelin tämänpäiväistä ultraa pelonsekaisin tuntein, koska kaikki tuntui vielä niin epätodelliselta. Minulla ei ole edes mitään ikäviä kokemuksia takana, ja silti jännitin. Voin kuvitella, että jännittää tuplasti, kun on joutunut kokemaan kovia.
Me saimme ultrasta pelkkiä hyviä uutisia, eli suotta pelkäsin. Vauvahan se siellä mötkötteli. Kovasti oli uneliaana, ja lääkäri sai tökkiä ihan tosissaan, että sai sen kääntämään kylkeä sen verran että sai mitat otettua. Lopulta niskaturvotuksen mittaaminen oli niin tiukassa, että pyysi minua hetkeksi lattialle pomppimaan, jotta vauva vähän virkistyisi. Siinä sitten ilman housuja jorasin, ja virkistyihän se hetkeksi. ;)
Ihanaa olla virallisesti raskaana. Nyt uskaltaa jo suunnitellakin jotain. :)
13+3
Tervetuloa Nammi!
Joku kyseli vinkkejä päänsärkyyn ja hartiakipuihin. Kirjoitinkin jo maanantaina, että päänsärkyyn auttaa espresso, johon on sekoitettu sitruunaa ja sitten voi kanssa kokeilla piparminttuöljyä. Kannattaa vaan valita hyvälaatuista, huonolaatuisista öljyistä saa itsestään helposti pään kipeäksi.. Hartiakipuihin kannattaa kokeilla kirsikansiemen pussia, joka lämmitetään uunissa tai mikrossa. Tai sitten jotain kylmää, riippuen tapauksesta. Mä en saa mun selkäkipuihin mitään kylmää laittaa, se on siis yksilöllistä, että onko kuuma vai kylmä hyväksi. Ja mobilattia kanssa! Hevosrasva on sitten tujumpaa, en tiedä sen suomalaista nimeä, mutta auttaa särkyihin. En tiedä saako sitä raskaana käyttää.
Mä jouduin tänään sitten menemään sinne hammaslääkäriin ja olin varma, että nyt se hammas sitten revitään kokonaan pois. Toisin kävi. Se hammas, joka tilapäisesti on korjattu ja joka joskus revitään pois onkin viisauden hammas. Mutta säryt eivät tule siitä eivätkä ole koskaan edes tulleet... Särkevä hammas porattiin ja paikattiin viimeeksi ja sen pitäisi olla kunnossa, eikä sille voida tehdä yhtään mitään enää. Lääkäri ei tiedä mistä säryt johtuvat... Ei auta kuin katsoa miten asia etenee, ehkä säryt sitten joskus loppuvat...
Ja huomenna on mulla ultra! Ihanaa nähdä, että siellä on elämää! Liikkeitä kun ei tunnu, eikä muutenkaan olo ole sellainen, että raskaana olisi. Vatsa on kyllä kasvanut niin, että pari viikkoa sitten se pullahti kunnolla esiin, mutta siitä ei olekkaan enää kasvanut. Ei sitä ulkopuolinen voi mitenkään huomata, että raskaana olen, vois vaan luulla, että muutama kilo on tullut lisää ihan normaalisti lihoamalla.
Seirana 15 +4