Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja lahjat?

Vierailija
15.03.2017 |

Mulla oli tässä joitain päiviä sitten syntymäpäivä. Avomies ei ostanut mulle lahjaksi mitään, mutta kun mentiin kavereiden kanssa ravintolaan syömään, kuulutti kyllä kovaan ääneen, että synttärisankari ei tietenkään maksa. Ruokani ja ruokajuomani maksoivat alle 20e.

Olenko vain liian pinnallinen, kun en laske tuota lahjaksi mitenkään? Me maksellaan puolin ja toisin toistemme ruokia, mutta mun mielestä on vissi ero, maksaako mun lasku alle 20e vai olisko se yli 50e jossain "paremmassa ravintolassa".

Itse tienaan vähemmän ja kuitenkin ostin hänelle kalliin joululahjan (n. 145e) ja syntymäpäivälahjakin oli yli 70e, vaikka hänen syntymäpäivänsä on todella lähellä joulua, eli voisin vedota siihen, että samaanhan se joululahjakin olisi käynyt, kun oli kalliimpi.

Eikö miehet vain tajua, että sillä lahjalla voi näyttää, miten tärkeänä toista pitää? En sano, että olisi oltava timantteja, sillä olisin tyytyväinen vaikka siihen, että hän olisi soittanut kitaralla minulle jonkun laulun tms. Kunhan lahjassa näkyisi ajatusta ja tunteita.

Mielipiteitä, arvon AV-raati?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saatettiin antaa lahjoja ensimmöiset pari vuotta synttäreillä. Mitään ystävän- tai naistenpäiviä ei ole koskaan noteerattu. Syntymäpäivänä saatetaan käydä ulkona syömässä fiiliksen ja ruokahalun mukaan. Tänä vuonna se taisi olla burger king. Nykyisin syntymäpäiviäkään ei juuri huomioida. Saatetaan ennen tai jälkeen syntymäpäivien sanoa, että tuo on sun/mun syntymäpäivälahja, jos toinen jotain kivaa jossain näkee ja ostaa.

Nuo kaikki lahjojen antamiset menetti merkityksensä siinä vaiheessa kun yhteen muutettiin. Sitä ennen ostettiin jossain määrin lahjoja. Vielä enemmän merkityksen lahjat menetti silloin kun päätettiin siirtyä yhteen yhteiseen tiliin. Eipä ole väliä kumpi ostaa tai maksaa kun lopputulos on sama. Molemmat voi ostaa mitä tahansa milloin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan