Kymmenen vuoden työrupeaman jälkeen mut alennettiin
Nyt katkesi kamelin selkä. Nuorena ja naiivina otin tämän työn vastaan samana päivänä, kun valmistuin. Mulle sanottiin (ja tätä kuulen edelleen), että työssäkäyvänä sun on helpompaa löytää jotain parempaa kuin työttömän työnhakijan. Kertokaa mulle, miksi työnantaja palkkaisi normitoimistotyöntekijän nk. parempaan työhön? Olen hakenut töitä jo useamman vuoden, mutta toimistotyöntekijänä voin hakea vain toista samankaltaista toimistotyötä.
Pian tulee täyteen 10 vuotta tässä samassa paikassa. Palkkakatto on saavutettu jo jokunen vuosi sitten. Ei ole mahdollisuuksia yletä, koska tietyt taloushallinnon työt on keskitetty muualle.
10 vuotta oon hoitanut mm. laskutusta, ostotilauksia, ostolaskujen käsittelyä yms. Nyt mulle ilmoitettiin, että nämä työt siirretään muualle ja mä alan toimia buukkaajana. Anteeksi, mutta %¤&%# BUUKKAAJANA.
Mulla on parempi koulutus kuin puolella työntekijöistä täällä. En mä käynyt kouluja sitä varten, että puurran 10 vuotta jotain mikä ei vastaa koulutuksen tasoa ja sen jälkeen saan alennuksen.
Tänään alkaa yhteishaku ja laitan haun menemään josko saisin sitä kautta paremman mahdollisuuden. Nyt tuntuu vain etten voi olla täällä niin kauan, että saan opinnot käytyä ja niillä papereilla haettua muita hommia. Haluaisin lähteä täältä ja huutaa "Pitäkää tunkkinne saatana!" Onko todella vain kärvisteltävä vai mitä teen? Tyhjän päälle en voi perheen vuoksi jäädä. %&%¤tuttaa niin paljon ettei veri kierrä. Anteeksi ruma kielenkäyttö....
Kommentit (31)
Buukkaajan työ on puhelinmyyntiä. Kuulostaa siltä, että potkut olisivat todella paljon parempi vaihtoehto. Älä nyt ainakaan missään nimessä ota tuota duunia vastaan.
Paha paha työnantaja kun silkkaa pahuuttaa kiusaa kilttiä ja ahkeraa työntekijää.
10-vuotta olet ollut työelämässä etkä ole saanut luotua vakaata taloutta, jonka turvin voisit opiskella? Missä vika? Yhteiskunnan rakenteissa?
Mulla on parempi koulutus kuin puolella työntekijöistä täällä...Niin 10-vuoden takaa, etkä ole sitä mitenkään työohessa päivittänyt?
Vierailija kirjoitti:
10-vuotta olet ollut työelämässä etkä ole saanut luotua vakaata taloutta, jonka turvin voisit opiskella? Missä vika? Yhteiskunnan rakenteissa?
Olen sen verran realiteeteissa, että tajuan toisen opiskelukierroksen olevan luksusta tai pakkorako. Harvalla siihen on mahdollisuutta.
Vähän sama, kun en uskalla ottaa niitä hemmetin assari tai aspa-hommia vastaan, joita saisi helposti, jotta en jää jumiin asakaspalvelijaksi tms. tällä koulutuksella. Melkein parempi olla tekemättä niitä tai vähintään olla mainitsematta missään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko päivittänyt koulutustasi?
Oon työn ohessa hankkinut taloushallinnon ammattitutkinnon. Ennen töitä oon hankkinut ylioppilaan, merkonomin ja tradenomin tutkinnon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parempi koulutus kuin puolella työntekijöistä täällä...Niin 10-vuoden takaa, etkä ole sitä mitenkään työohessa päivittänyt?
Olenpas päivittänyt. Ja yhtä kauan ellei kauemmin on muidenkin opinnoista täällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: olen opiskellut. Ja olen taas lähdössä opiskelemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon työn ohessa hankkinut taloushallinnon ammattitutkinnon. Ennen töitä oon hankkinut ylioppilaan, merkonomin ja tradenomin tutkinnon. Ap
Nyt ajattelit lukea itsesi elokuvaohjaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Buukkaajan työ on puhelinmyyntiä. Kuulostaa siltä, että potkut olisivat todella paljon parempi vaihtoehto. Älä nyt ainakaan missään nimessä ota tuota duunia vastaan.
Mutta mitä vaihtoehtoja mulla on?! Ei mulla ole varaa jäädä pois töistä. Ap
Taloushallinnon paikkojahan on jatkuvasti auki. Lisäksi voit hakea jotain hankinnan paikkoja, jos olet tehnyt ostoja. Missä vika? Koulutuksesta on turha puhua kymmenen vuoden jälkeen. Sitä paitsi suurimman osan niistä toimistohommista oppii tekemällä, eikä koulussa. Ei sua kukaan välttämättä suoraan palkka parempiin hommiin, mutta jos hakisin jonnekin samoihin hommiin, missä on myös mahdollisuus edetä?
Mutta ethän sä tuosta uraputkesta voi syyttää kuin itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenpas päivittänyt. Ja yhtä kauan ellei kauemmin on muidenkin opinnoista täällä. Ap
Voisiko se sitten johtua sukupuolesta, että sinua ei arvosteta?
Minne muualle ne siirretään ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä vaihtoehtoja mulla on?! Ei mulla ole varaa jäädä pois töistä. Ap
Ja se on työnantajan vika? Entä, jos sairastut ja saat lopputilin? Eikö sinulla ole mitään selustan turvaa näiden asioiden varalle? Ja muutenkin menot pitää suhteuttaa niin, että pärjää jos tulot laskee tai niitä ei ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi sinulle, se on ihan vaan 10 vuotta, tai 10 vuoden...
Vierailija kirjoitti:
Minne muualle ne siirretään ja miksi?
Kyllä nyt ollaan jännän ääreellä...
Taloudellista syistä esim. puolaan tai viroon. Minä sain vastaavassa tilanteessa lopputilin. Onneksi olin ylläpitänyt kontakteja ja sain uuden työn helposti.