Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen vuoden työrupeaman jälkeen mut alennettiin

Vierailija
15.03.2017 |

Nyt katkesi kamelin selkä. Nuorena ja naiivina otin tämän työn vastaan samana päivänä, kun valmistuin. Mulle sanottiin (ja tätä kuulen edelleen), että työssäkäyvänä sun on helpompaa löytää jotain parempaa kuin työttömän työnhakijan. Kertokaa mulle, miksi työnantaja palkkaisi normitoimistotyöntekijän nk. parempaan työhön? Olen hakenut töitä jo useamman vuoden, mutta toimistotyöntekijänä voin hakea vain toista samankaltaista toimistotyötä.
Pian tulee täyteen 10 vuotta tässä samassa paikassa. Palkkakatto on saavutettu jo jokunen vuosi sitten. Ei ole mahdollisuuksia yletä, koska tietyt taloushallinnon työt on keskitetty muualle.
10 vuotta oon hoitanut mm. laskutusta, ostotilauksia, ostolaskujen käsittelyä yms. Nyt mulle ilmoitettiin, että nämä työt siirretään muualle ja mä alan toimia buukkaajana. Anteeksi, mutta %¤&%# BUUKKAAJANA.
Mulla on parempi koulutus kuin puolella työntekijöistä täällä. En mä käynyt kouluja sitä varten, että puurran 10 vuotta jotain mikä ei vastaa koulutuksen tasoa ja sen jälkeen saan alennuksen.
Tänään alkaa yhteishaku ja laitan haun menemään josko saisin sitä kautta paremman mahdollisuuden. Nyt tuntuu vain etten voi olla täällä niin kauan, että saan opinnot käytyä ja niillä papereilla haettua muita hommia. Haluaisin lähteä täältä ja huutaa "Pitäkää tunkkinne saatana!" Onko todella vain kärvisteltävä vai mitä teen? Tyhjän päälle en voi perheen vuoksi jäädä. %&%¤tuttaa niin paljon ettei veri kierrä. Anteeksi ruma kielenkäyttö....

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-vuotta olet ollut työelämässä etkä ole saanut luotua vakaata taloutta, jonka turvin voisit opiskella? Missä vika? Yhteiskunnan rakenteissa? 

Tiedoksi sinulle, se on ihan vaan 10 vuotta, tai 10 vuoden...

Jaxuhaleja<3 Et ap enää muuta keksinyt?

Vierailija
22/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Jäät sinne työpaikkaasi nyt toistaiseksi, ja haet samalla muita duuneja, jotka vastaavat sinun entistä työnkuvaasi & koulutustasi! Ehdottomasti näin.

Olen itse työtön - useamman vuoden jo ollut - ja ottaisin vastaan jo lähes minkä tahansa työn (vaikka olen dippa-insinööri ammatiltani). Ajattelin silloin töistä lähtiessäni, että hankala esimies, kauhea työ, parempi lähteä. Mutta ei ollut! Nyt ei ole rahaa eikä tulevaisuutta - älä tee samaa virhettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo olet sinä niin koulutettua, että...Mutta onko sinulla jotain erikoisosaamista joka erottaa sinut muista?

Vierailija
24/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensinnäkin yhteys liittoosi. Jos työpaikkasi on isompi kuin 30 hlö (muistaakseni) työtehtävän lopettamisesta pitäisi järjestää yt-neuvottelut. Olethan selittänyt asian liittosi neuvontaan ja kysynyt onko kosher?

Mulle kävi lähes samoin vuosia sitten, alennus. Vieläkin harmittaa että jäin järkyttyneenä vielä samaan paikkaan, nöyryyttäväähän se on. Tsekkaa Eilakaislat sun muut, niilläkin on ihan fiksuja duuneja! Tärkeintä on että pääset pian pois pois pois. Kun opiskelet, sillähän ei ole niin väliä mitä duunia sen aikana teet kunhan toimeen tulet, siis CVn kannalta.

Iso tsemppihali, tiedän aidosti miltä tuo tuntuu. Et ole ainoa. Pääset tämän yli mutta toivon että voit lähteä mahd pian ovet paukkuen!

Vierailija
25/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloushallinnon paikkojahan on jatkuvasti auki. Lisäksi voit hakea jotain hankinnan paikkoja, jos olet tehnyt ostoja. Missä vika? Koulutuksesta on turha puhua kymmenen vuoden jälkeen. Sitä paitsi suurimman osan niistä toimistohommista oppii tekemällä, eikä koulussa. Ei sua kukaan välttämättä suoraan palkka parempiin hommiin, mutta jos hakisin jonnekin samoihin hommiin, missä on myös mahdollisuus edetä?

On niitä auki, mutta ne on vaikuttaneet samanlaisilta kuin nykyinenkin homma, niin aiemmin ei ole ollut niin suurta innostusta vaihtaa toiseen aivan vastaavaan työhön. Kahdessa haastattelussa oon käynyt nyt vuoden sisään, mutta ne on kaatuneet liian korkeaan palkkatoiveeseen. Aina löytyy joku, joka suostuu töihin halvalla. Ihan niin kuin mäkin silloin nuorena...

Tällä hetkellä tilanne on se, että mun täytyy ilmeisesti vain hakea taas niitä perustaloushallinnon hommia. Kunhan ei tarvitsisi mitään buukkausta alkaa täällä tehdä. Tuntuu uskomattomalta, että alentavat mut, kun olen mielestäni ollut hyvä työntekijä. Ap

Vierailija
26/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ eihän niillä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin alentaa, jos kerran työsi siirtyy pois.

Vierailija
27/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työntekijä on kokonaisuus, eikä sitä kokonaisuutta mitata opintotuntien määräällä. Työelämässä mennään myös henkilökohtaisuuksiin vaikka ei saisi. Ketkä on  heikoimillaan esim. yt-neuvotteluissa ja muissa uudelleen järjestelyissä? Hankalat ihmiset, ne joilla paljon sairauspoissaoloja, joko omia tai lasten, jne. Hyvät työntekijät halutaan tyytyväisinä ja heistä pidetään kiinni. Heidän uraa myös edistetään. 

Toimistotyöntekijät eivät tee tuottavaa työtä, he eivät edistä yrityksen yrityskuvaa, jne. Siksi heidän toimintojaan ulkoistetaankin paljon halpatyövoima maihin. 

Mitä ajattelit hakea opiskelemaan?

Vierailija
28/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-vuotta olet ollut työelämässä etkä ole saanut luotua vakaata taloutta, jonka turvin voisit opiskella? Missä vika? Yhteiskunnan rakenteissa? 

Tiedoksi sinulle, se on ihan vaan 10 vuotta, tai 10 vuoden...

Jaxuhaleja<3 Et ap enää muuta keksinyt?

Miten meni noin niinkuin omasta mielestäsi?

Vierailija
29/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloushallinnon paikkojahan on jatkuvasti auki. Lisäksi voit hakea jotain hankinnan paikkoja, jos olet tehnyt ostoja. Missä vika? Koulutuksesta on turha puhua kymmenen vuoden jälkeen. Sitä paitsi suurimman osan niistä toimistohommista oppii tekemällä, eikä koulussa. Ei sua kukaan välttämättä suoraan palkka parempiin hommiin, mutta jos hakisin jonnekin samoihin hommiin, missä on myös mahdollisuus edetä?

On niitä auki, mutta ne on vaikuttaneet samanlaisilta kuin nykyinenkin homma, niin aiemmin ei ole ollut niin suurta innostusta vaihtaa toiseen aivan vastaavaan työhön. Kahdessa haastattelussa oon käynyt nyt vuoden sisään, mutta ne on kaatuneet liian korkeaan palkkatoiveeseen. Aina löytyy joku, joka suostuu töihin halvalla. Ihan niin kuin mäkin silloin nuorena...

Tällä hetkellä tilanne on se, että mun täytyy ilmeisesti vain hakea taas niitä perustaloushallinnon hommia. Kunhan ei tarvitsisi mitään buukkausta alkaa täällä tehdä. Tuntuu uskomattomalta, että alentavat mut, kun olen mielestäni ollut hyvä työntekijä. Ap

Luin itseni tradenomiksi ja joudun tyytymään taloushallinnon hommiin, yhyy...

Vierailija
30/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä työntekijä on kokonaisuus, eikä sitä kokonaisuutta mitata opintotuntien määräällä. Työelämässä mennään myös henkilökohtaisuuksiin vaikka ei saisi. Ketkä on  heikoimillaan esim. yt-neuvotteluissa ja muissa uudelleen järjestelyissä? Hankalat ihmiset, ne joilla paljon sairauspoissaoloja, joko omia tai lasten, jne. Hyvät työntekijät halutaan tyytyväisinä ja heistä pidetään kiinni. Heidän uraa myös edistetään. 

Toimistotyöntekijät eivät tee tuottavaa työtä, he eivät edistä yrityksen yrityskuvaa, jne. Siksi heidän toimintojaan ulkoistetaankin paljon halpatyövoima maihin. 

Mitä ajattelit hakea opiskelemaan?

Rahoitusalaa. Ap

Vierailija
31/31 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kurjaa, mutta eihän tilanne ole lainkaan huono: todnäk saat jossain vaiheessa uuden työn tai sitten vaan opiskelemaan ja uusi elämä alkaa! Koitat nyt vaan päästä yli tuosta kiehumisvaiheesta ja ajattelet että tämä mahdollistaa jotain uutta.