Suomen huippumalli haussa 2017 -keskustelu
Saataisko keskustelua aikaiseksi?
Uusi kausi alkaa siis tänään Livillä klo 21. Itse katson samaan aikaan tulevan Yökylässä Maria Veitola -jakson, joten en ole täällä mukana kommentoimassa reaaliajassa. Mutta Ruudusta katson heti jälkikäteen :)
Kommentit (1030)
go Vilja kirjoitti:
Mulla ei oo suosikkia, mut eniten tsemppaan Viljaa. Itsekin kärsin nuorempana ujoudesta et tiedän miltä hänestä tuntuu. Viljalla voi olla vaikka mitä annettavaa mutta ujous mikä on epävarmuutta estää häntä tuomasta niitä esille. Herkästi jotkut ajattelee et jos on ujo niin on myös tyhmä, en tarkoita et ohjelmassa Viljasta ajteltais mut yleisesti ottaen. Ainakin mun ujous on saanut mut käyttäytymään epävarmasti joka voinut vaikkuttaa kuin olisin tyhmä. Tiedän et ohjelma on jo kuvattu mut kyl niin tekis mieli hypätä tv ruudun kautta huippis taloon ja pitää rohkaisu puhe Viljalle. Onkohan Marianne Fazer kuvauksessa käynyt niin et kaikki on huudellu Viljalle miten poseerata ja ujona ei oo uskaltanu heittäytyä ja yrittäny kiltisti noudattaa ohjeita siis menny lukkoon?
Itse kanssa kiinnitin huomiota tuohon, että kun ne mallikokelaat oli kuvattavana, niin siinä oli vaikka kuinka monta ohjeiden huutelijaa. Ja vielä tosi epämääräisten ohjeiden huutelijaa. Eikö se kuvaaja yleensä ole ohjaksissa ja sen lisäksi vielä joku, joka vetää ne kuvaukset ja jonka visiota siinä toteutetaan. Eli korkeintaan kaksi ihmistä. Nyt siellä oli tämä yksi tuomarikin naukumassa että sitä ja tätä. Varmaan menisi kokenutkin malli sekaisin moisesta "ohjauksesta", saati sitten nämä vielä osaamisestaan epävarmat nuoret. Aika ihme touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut täällä kutsuu Maryamia Nazimaksi?
Sekoittavat kaiketi kansanedustaja Nazima Razmyariin? (Sori jos en osannut kirjoittaa nimeä oikein)
Tosiaan siis joku viestissä nro 201kirjoitti koko ajan Nazimasta Maryamin sijaan, ja siitä varmaan on jäänyt tuo nimitys tänne :D
Vierailija kirjoitti:
Annikan olisi kuulunut lentää pihalle käytöksensä ja huonon kuvansa vuoksi. En kyllä tykkää Viljastakaan.
No nyt meillä on myös "Annika"! Ja joku muutama viesti sitten sanoi jotain Jarnolle leikatusta otsatukasta, en tosin tiedä ketä hänellä sitten tarkoitettiin :)
No mikä sen Lolan näkösen tytön nimi on?
Vierailija kirjoitti:
No mikä sen Lolan näkösen tytön nimi on?
Tarkoitatko Anniinaa?
Apua, mä kirjoitin vahingossa "Jarnon" otsatukasta, vaikka tarkoitin Henriä :-D Olin juuri aiemmin lukenut Sohvaperunat-ketjua ja Jarnon nimi jäi varmaan sieltä mielen päälle. Pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER ALERT
Jesse ja Emilia Y. putoaa 4. jaksossa :(
Eikai Jesse nyt oikeasti putoa????
ÄLÄKÄ TEHKÖ TÄNNE SPOLEREITA ! En halua tietää etukäteen kuka tippuu
Tippujien ilmoittamisen yläpuolella luki capslockilla spoiler alert. Kyllä siitä pitäisi tajuta ja osata skipata viesti, jos ei tahdo lukea tulevista jaksoista. Täällä aika moni kuitenkin katsoo Ruutu+:n tahtiin. On mukava jakaa ajatuksia juuri niistä tuoreista jaksoista. Ei jaksa pantata mielipiteitä viikon verran, siinä ajassa ehtii jo unohtaa.
No, ketjua väärältä kohtaa avanneena näin vain lainauksen, jossa pudonneet lävähti heti esiin.
Myönnän etten ole mitenkään kamalasti perehtynyt mallimaailmaan, mutta mielestäni tällä kaudella pojat on kyllä paljon vakuuttavampia kuin tytöt :D
Roosa on ihan hyvä ja hänen kuvansakin ovat olleet aikalailla onnistuneita, mutta jotenkin se kuitenkin on vähän mitäänsanomaton. Unohdan jatkuvasti koko tytön olemassaolon.
Emilian mukanaoloa en ymmärrä ollenkaan. Mun mielestä jotenkin yhtään mallimainen, korkeintaan sopisi johonkin vaatekuvastoon. Nätti kyllä on, mutta näyttää enemmän joltain instagramfeimiltä vaan.
Viljakin on ihan nätti ja hänessä voi olla potentiaalia, mutta ehkä vähän turhan hiirulainen ja sellainen naapurintyttö-söpö. Lisäksi ne alahampaat oli aika kamalat, mutta sitä en tiedä että onko se mallilla kuitenkin ihan ok :D
Sofia on näistä tytöistä ainoa joka on mun mielestä mallimainen, vaikka ei olekkaan yhtään erikoisen näköinen. Ei voi varsinaisesti kauniiksi kutsua ja on myös vähän hiiri, mutta just silleen Suvi Koposen tyyliin ja eihän läheskään kaikki mallit mitään megakaunottaria olekkaan. Asenne tosin saattaa olla vähän ärsyttävä kun mankui ja ulisi niistä hiuksistakin vaikka suunnilleen mitään muutosta ei tullut.
Anniina on toinen josta on pakko ihmetellä että miksi ylipäätään valittiin mukaan. Kamala asenne ja ei myöskään oikein mallimainen. Kasvojen perusteella ehkä voisi sopia kuvattavaksi mutta ei catwalkille niinkään. Kaunis tyttö ja mun mielestä ne kiharat hiukset sopi hänelle tosi hyvin, mutta kropaltaan liian iso. Älkääkä nyt tajutko väärin, mun mielestä Anniinan kroppa on tosi hyvä ja ottaisin todellakin mielellään samanlaisen mutta ehkä malliksi vähän turhan rintava ja pyllykin vähän turhan iso :D
Roosa näyttää mun mielestä siltä, kuin seuraisi toisten toimintaa ja keskustelua vähän yläpuolelta huvittuneena.
Teini oli täysin toista mieltä ja sanoi Roosaa herttaiseksi.
Anniina on kyllä epämiellyttävä. Mulle tulee mieleen sitä se yksi nenärengastyyppi Suomen BB-talossa viimeisellä kaudella, anteeksi en jaksa tarkistaa sen nimeä. Anniinalla on aivan yhtä ahdistava ja myrkyllisyyttä tihkuva olemus. Ne ilmeet...huh, miksi roikuttavat mukana.
Ville jouti todellakin tippua. Se vaan ihmetyttää kun koko kausi siihen asti tuntui seuraavan etupäässä Villeä, ainakin minusta tuntui siltä että Ville oli kommentoimassa ihan koko ajan kaikkea ja hänen tehtäviään seurattiin. Aloin olla kurkkua myöten täynnä Ville-showta, anteeksi, minusta hän oli jotenkin raskas hahmo. Toivottavasti nyt näkyisi enemmän Juusoa, jota olen fanittanut aivan alusta asti ja Rosaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä226 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenenkään muun mielestä Robertista tule ylimieliset vibat.. jotenkin semmoinen hemmoteltu, aina kehuttu kiiltokuvapoika, joka ei kestä kritiikkiä.. Robertin ilmeet tuomariarvioinneissa menee niin, että kun tulee kritiikkiä, niin kasvot menee tummanpuhuviksi ja vihaisiksi, sitten kun kehutaan, niin kasvoille ilmestyy sädehtivä "olen paras" hymy.. Robert myös kommentoi kriittisesti muiden kilpailijoiden suorituksia, eikä vaikuta aidosti olevan ikinä iloinen toisten puolesta. Erityisesti tuntuu hekumallisesti odottavan aina haastetehtävän voittoa, ja sitten naama menee nurin, kun ei voitakaan.
Muista aina: Se mikä ärsyttää sinua toisessa, kertoo sinusta itsestäsi!
Ei tule Robertista ylimielistä vaikutelmaa. Hän on nuori, herkkä, hieman epävarma ja arka, juuri sellainen, josta tulee hyvä malli. Maailman catwalkit tarvitsevat juuri hänenlaista mallikokelasta, kuninkaanpoika-vaikutelman antavaa nuorta miestä.
Edes miesmallin ei tarvitse olla julli, joka lähtee kotoaan matkustaen ensin postiautolla, jatkaen pikavuorolla, vaihtaen sitten junaan ja pääkaupungissa jättää vesurin, Airam-termarin ja kylmälaukun rautatieaseman säilytykseen. Voi olla maanviljelijä tai metsuri toki. Mutta mallin ei tarvitse olla edes herttainen. Voi olla rikaskin.
Olet oikeassa. Minusta kertoo tosiaan hyvin paljon se, että en pidä ylimielisistä ihmisistä.
Se ei mene tuolla tavalla, kuten kirjoitat. Jos sinua jossakussa ä r s y t t ä ä ylimielisyys, se sama on sinussa. Teorian nimi on Analyyttinen trilogia, muistaakseni Norberto Keppe oli teorian takana. Kun itse mietin ao teoriaa, näin paljon, todella paljon itsessäni sellaista, joka vain ärsytti minua jossakussa ihmisessä. Ja olin aika hiljaa kymmenkunta vuotta, enemmänkin.
Sofia voittaa kuten joskus kirjoitin kun eka jakso oli mennyt tai Jerry sitten!
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselen mielummin jennkiversiota, vaikka tuo uus kausi on aika laimee ilman Tyraa. Silti paljon mielekiintoisempi kuin nää suomen harmaat tyttöset ja poikaset.
(No olihan Suvikin ujo 16v likka kun mallikoulun voitti ja kaikki tietää miten kävi, mutta kivempi kattella niitä jenkkien kissatappeluja ja raivoamisia :D)
Sama täällä. Jotenkin tää suomen versio tuntuu niin väkisin näytellyltä, teennäiseltä, lähinnä vaan huonolta kopiolta Amerikan huippikseen verrattuna. Enkä nyt tarkota tällä malleja (pelkästään) vaan lähinnä tuomareita, valokuvaajia ja muuta "staffia". Kommentit on välillä niin kuivia ja kuin suoria kliseisiä kopioita Amerikan versiosta.
Tähän päälle vielä se, et nää naamat (varsinkin naiset) oli jotenkin kovin tylsiä kaikki (vaikka povattiin niin "kovaa tasoa") ja yksikään ei aiheuttanut sellaista "wow"-reaktiota mitä toivoin.
Viime kaudella muistan tason olleen jotenkin korkeampi, ja vaikken tästä suomen väkisin väännetystä versiosta innostukaan, niin tosiaan viime kaudella pari kiinnostavaa kasvoa "pakotti" seuraamaan.
Oon melkein satavarma et mies voittaa tän, eikös niin käynyt Amerikassa kans sillon kun ekan kerran laitettiin miehet ja naiset sekaisin? Tosin en ihmettelis, näiden miesten taso kuitenkin korkeempi kun naisten jotka on kaikki perusnättejä naamoja ilman mitään tosi persoonallista.
Muakin ärsyttää, kun niin moni ohjelma kopioidaan suoraan jostain jenkeistä. Tänkin ois voinu ehkä tehä vielä suomalaisemmin ja omalla tyylillä. Mitä maleihin tulee, niin mun mielestä ihan jees tasoa. Amerikan huippista en oo hirveesti kattonu, mutta jenkeistä ei kyllä mitään hirveen hyviä malleja tuu (unohdetaan nyt Kendallit, Gigit j Bellat, joita monikaan ei edes pidä hyvinä tai sopivina malleina). Suurin osa menestyvistä "kunnon" malleista on jostain Venäjältä, Ukrainasa ja muualt idästä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ylimielinen toi Anniina. Eikä kestä mitään kritiikkiä itsestään. Jotenkin tosi epäkypsää käytöstä. "Mä en puhu teille" oli kyllä tosi noloa.
Siis miten noin moni ei oo ymmärtäny, et se "mä en puhu teille" oli selvä läppä? Näkihän sen jo pilkkeestä silmissä ja pikku virneestä.
Vierailija kirjoitti:
Sofia voittaa kuten joskus kirjoitin kun eka jakso oli mennyt tai Jerry sitten!
Ainakin sopisi tän hetken mallimoodiin. Sofia siis.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mä kirjoitin vahingossa "Jarnon" otsatukasta, vaikka tarkoitin Henriä :-D Olin juuri aiemmin lukenut Sohvaperunat-ketjua ja Jarnon nimi jäi varmaan sieltä mielen päälle. Pahoittelut.
Mun on pakko sanoa, että Henrikissä on jotain Jarnomaista. Siis en puhu kestää Jarnosta henkilönä vaan nimestä. Jotenki sopii :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut täällä kutsuu Maryamia Nazimaksi?
Sekoittavat kaiketi kansanedustaja Nazima Razmyariin? (Sori jos en osannut kirjoittaa nimeä oikein)
Joku sekoitti nämä kaksi keskenään. Itse ainakin käytin ihan läpällä. Meidän ketjun hauska sisäpiirin vitsi, heh heh.
go Vilja kirjoitti:
Mulla ei oo suosikkia, mut eniten tsemppaan Viljaa. Itsekin kärsin nuorempana ujoudesta et tiedän miltä hänestä tuntuu. Viljalla voi olla vaikka mitä annettavaa mutta ujous mikä on epävarmuutta estää häntä tuomasta niitä esille. Herkästi jotkut ajattelee et jos on ujo niin on myös tyhmä, en tarkoita et ohjelmassa Viljasta ajteltais mut yleisesti ottaen. Ainakin mun ujous on saanut mut käyttäytymään epävarmasti joka voinut vaikkuttaa kuin olisin tyhmä. Tiedän et ohjelma on jo kuvattu mut kyl niin tekis mieli hypätä tv ruudun kautta huippis taloon ja pitää rohkaisu puhe Viljalle. Onkohan Marianne Fazer kuvauksessa käynyt niin et kaikki on huudellu Viljalle miten poseerata ja ujona ei oo uskaltanu heittäytyä ja yrittäny kiltisti noudattaa ohjeita siis menny lukkoon?
Toi Vilja oli mulla riparilla isosena ja oli kyl kaikist kivoin isone. Ihanan empaattinen ja otti kaikki,ujoimmatkin,huomioon. Aivan ihana luonne ja tosi nätti.
Annikan olisi kuulunut lentää pihalle käytöksensä ja huonon kuvansa vuoksi. En kyllä tykkää Viljastakaan.