Suomen huippumalli haussa 2017 -keskustelu
Saataisko keskustelua aikaiseksi?
Uusi kausi alkaa siis tänään Livillä klo 21. Itse katson samaan aikaan tulevan Yökylässä Maria Veitola -jakson, joten en ole täällä mukana kommentoimassa reaaliajassa. Mutta Ruudusta katson heti jälkikäteen :)
Kommentit (1030)
Ai saakeli et tykkään 4. jakson jälkeen vielä enemmän Juuson kasvoista.
Lopetin kommenttien lukemisen tän päivän klo 21 kohalle, ettei ruutuplussalaiset spoilaa. Mun mietteitä kolmannesta jaksosta.
Olin tosi yllättynyt, että Ville tippui. Tässä jaksossa sillä oli huonoin kuva, mutta aiemmin se on ollut tosi hyvä ja luonteva. Lisäksi se on saanut niin paljon hehkutusta, että tuli ihan puun takaa. Ilmeisesti tätä keinoa käytetään paljon tositeeveessä? Mut mun mielestä Jesse ois voinu mieluummin tippua. Vaikka se on tosi suloinen hymyillessään, niin se on silti vain pretty boy, ei kansainvälinen huippumalli.
En ymmärrä Viljan hehkutusta. Ekassa jaksossa se oli lupaava, mutta ei sen ulkonäkö niin erikoinen ole, että se paikkaisi sen huonoja kuvia. Muodonmuutos oli kyllä tosi onnistunut!
Emiliasta en vieläkään ymmärrä, mitä se tuolla tekee. Miksi se alunperinkään valittiin, kun se ei näytä mallilta? Mua huvitti, kun sen kuvassa kehuttiin sen hiuksia. Hiukset oli jonkun toisen leikkaamat. Eli eikö häneltä iteltä tuu mitään persoonaa kuviin?
Anniinan olis kuulunu tippua. Se on tosi kaunis ja kunnon afro kaunistaa vain entisestään. Mutta sen asenne on ihan jäätävä. En haluais sitä mun työkaveriksi yhtään missään työssä. Lisäksi sen kuvat ei oo kovinkaan hyviä.
Roosa painui vähän varjoon kolmannessa jaksossa. Ei se kylläkään saanut ruutuaikaakaan pahemmin. Alun perin en oikeen tykännyt siitä, kun sil on se harjoiteltu hymy. Mutta toisaalta se tietää just, minkä näköinen on ja miten sen vartalo toimii. Sillä tulee aina hyviä kuvia ja se ei silti tee siitä numeroa. Ja onhan se kaunis. On myös hyvin ammattimainen asenne. Huomaa, että ottaa vähän etäisyyttä muihin kilpailijoihin. Ei varmaan halua mitään draamaa syntyvän.
Jerry on ihan mahtava ja ei ihme, että se voittaa kaikki kilpailut. Mun mielestä ne sen ulkonevat hampaat on vain tosi imartelevat!
Sofia on hyvin kaunis ja mallimainen, mutta toi sen hiusten perään itkeminen oli naurettavaa! Sille tehtiin kaikkein pienin muutos ja se vieläpä vain kaunisti sitä! Kyllä sen piti ohjelmaan hakiessaan tietää, että muodonmuutos on tulossa. Ja mitä se mallina olettaa? Täytyy olla valmis muuttamaan hiustyyliä. Etenkin kun se on et leikataan vaan pari suortuvaa hiukan lyhyemmiks. Ihme prinsessa meininkiä!
Ja Maryamiin. En voi sietää sen narisevaa puhetyylisä ja teini-ilmaisuja! Se on tosi jäykkä ja teennäinen. Ei vaan osaa ollenkaan. Siis hyvin rohkaiseva kilpailijoille ja kivan oloinen. Mutta ei sovi juontajaksi.
Viimeinen miete vielä, liittyiköhän tohon Villen pudotukseen jotain kulissien takaista? En tiiä huomasitteko, mutta Maryamin silmät oikeen riisui sen siinä vaiheessa kun se tuli arvioitavaksi Marieanne-kuvasta. Kattokaa vaik uudestaan. Sen kasvotkin nytkähtää silleen hallitsemattomasti. Mun ylikierroksilla toimiva mieli tietenkin kehittelee kaikkia salateorioita ja säpinöitä :D
Näen tuon Robert Tolletin tekevän mallintöitä Italiassa, Ranskassa tai jopa Japanissa. Hän ei ole suomalainen, mutta on ehkä hyvin ranskalainen. Yohji Yamamoton näytöksessä on hänelle paikka. Niin, ei ihme, että on ei-suomalaisen oloinen, kun on siellä Kiinassa ollut.
Tuo nimikin on niin kansainvälinen.
4. jaksosta:
voi robert, jota suretti kaverinsa jessen putoaminen.
jerrykin näytti herkempää puolta kun jutteli siskon lapsesta ja perheestä.
harmi, että nyt tippui peräti kaksi. pelkäsin kovasti, että nyt tulee seuraava yllätyspudotus ja robert lähtee. onneksi ei. seuraavat tippujat voisi olla minusta anniina ja vilja.
nämä kaikki mallikokelaat on tosi ihania tyyppejä. vaikuttavat fiksuilta, tervepäisiltä nuorilta. mukava seurata heidän bondausta ja hyvää yhteishenkeä. arvostan sitä, ettei ole selkäänpuukotusmeininkiä.
anniina on tosin aika negailija ja sofiakin hankala luonne, vaikka kaunis onkin.
minusta taso on korkeampi kuin aiemmin suomen malliohjelmissa. kaikki tosi kuvauksellisia. ja wau mitä kuvia nähtiin tälläkin viikolla (ne ammekuvat).
toivoisin jotain tehtävää liittyen muodin historiaan, tunnettuihin muotisuunnittelujoihin, tms, jota tuomarit talovierailulla sivusivat.
Toivottavasti jatkossa tiputuksiin ei vaikuta sukupuoli siten, että tuomarit tahtoisivat pitää mukana yhtä monta tyttöä ja poikaa, laittaen myös finaalikaksikoksi tytön ja pojan. Minusta pojat on tällä kaudella selvästi vahvempia.
tämä jerry on yhdessä sen tummantytön kanssa, jonka nimi tais olla anniina
Vierailija kirjoitti:
Katselen mielummin jennkiversiota, vaikka tuo uus kausi on aika laimee ilman Tyraa. Silti paljon mielekiintoisempi kuin nää suomen harmaat tyttöset ja poikaset.
(No olihan Suvikin ujo 16v likka kun mallikoulun voitti ja kaikki tietää miten kävi, mutta kivempi kattella niitä jenkkien kissatappeluja ja raivoamisia :D)
Sama täällä. Jotenkin tää suomen versio tuntuu niin väkisin näytellyltä, teennäiseltä, lähinnä vaan huonolta kopiolta Amerikan huippikseen verrattuna. Enkä nyt tarkota tällä malleja (pelkästään) vaan lähinnä tuomareita, valokuvaajia ja muuta "staffia". Kommentit on välillä niin kuivia ja kuin suoria kliseisiä kopioita Amerikan versiosta.
Tähän päälle vielä se, et nää naamat (varsinkin naiset) oli jotenkin kovin tylsiä kaikki (vaikka povattiin niin "kovaa tasoa") ja yksikään ei aiheuttanut sellaista "wow"-reaktiota mitä toivoin.
Viime kaudella muistan tason olleen jotenkin korkeampi, ja vaikken tästä suomen väkisin väännetystä versiosta innostukaan, niin tosiaan viime kaudella pari kiinnostavaa kasvoa "pakotti" seuraamaan.
Oon melkein satavarma et mies voittaa tän, eikös niin käynyt Amerikassa kans sillon kun ekan kerran laitettiin miehet ja naiset sekaisin? Tosin en ihmettelis, näiden miesten taso kuitenkin korkeempi kun naisten jotka on kaikki perusnättejä naamoja ilman mitään tosi persoonallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynitäänköhän jonkun hiukset lyhyiksi?
Varmasti, ainakin jonkun miespuolisen.
Tai toivottavasti jonkun naisen. Väittäisin et niin on käynyt jokaisella Amerikan huippiksen tuottarilla, ja mun mielestä aina onnistunut. Nyt kun nää naamat on muutenkin kaikki aika mitäänsanomattomia ja tukkatyylikin melkein kaikilla samanlainen, ois tosi piristävää nähdä yks tosi lyhyellä tukalla. Kyllä toi ammattiporukka tietää kenelle sopis, oikeilla kasvoilla lyhyt tukka naisella näyttää hyvältä ja tuo kivaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
GALLUP: Mitä mieltä ootte, onko parempi että ohjelmassa on sekä miehiä että naisia vai haluaisitteko seurata mielummin pelkkiä naiskilpailijoita?
Molempia = peukku ylös
Pelkkiä naisia = peukku alas
Kumpaakin. Tavallaan on kivaa vaihtelua, että on sekä miehiä että naisia ja se tuo uudenlaista jännitystä tähän, tavallaan myös nostaa tasoa kun on kummankin sukupuolen edustajia kisaamassa.
Toisaalta taas (vaikken mallimaailmaa omasta kokemuksesta tunne) tää vähän epäilyttää. Vaikka malleilta odotetaan kaikilta samoja perusasioita (persoonalliset piirteet, pituus ja kroppa ylipäätään, hyvä luonne ja oikea asenne jne) niin silti on näiden kahden sukupuolen välisiä eroja, joissa nyt vaan on eroja ja joilla on merkitystä.
Jotenkin tuntuu, et on hölmöä pistää kaks sukupuolta taistelemaan tästä keskenään, kun lähtökohdat ja (sukupuolelliset) piirteet ylipäätään ei oo samat. Mallimaailmassa tarvitaan kumpiakin, joten tuntuu tyhmältä pistää molemmat kisaamaan keskenään, kun tekis mieli valita kummaltakin puolelta se paras. On vaan jossain määrin absurdia vertailla miestä ja naista, kun ulkonäöllä kuitenkin pääosin kisataan ja peruspiirteet on niin erilaiset. Mut hei, tää on tää tasa-arvon maailma jossa rajoja ei enää oo, ja kaikki on yhtä ja samaa eikä luokitella saa ketään eikä mitään.
Ville tais tippua pituutensa vuoksi. Alunperin ei meinannut päästä sen takia jatkoon.
Mun mielestä nyt on ekaa kertaa hyvä porukka. Tietenkin on erilainen kuin Amerikan vastaava, suomalaiset kun kasvatetaan"harmaiksi hiirulaisiksi". Kauniita ovat kaikki. Harmi kun Ville tippui, ihana herttainen poika.
NoSupriseMe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia ne tuomarit muuten olivat lähettämässä sitä yhtä poikaa pois ensin "liian pituuden vuoksi"?! Hänhän oli vain 191cm, kun kisassa on mukana 195cm poika ja pari muutakin päälle 190cm poikaa 😀 Iltiksen viime vuoden puolella julkaistusta jutusta kun löytyy kilpailijoiden pituudet ja painot.
Vähän ehkä käsikirjoitetun draaman makua...Castingin ihan loppuvaiheessa kisasta potkittiin pois 195 senttinen ylivoimaisesti parhaan näköinen kundi. Koko juttu olisi mennyt kasaan jos ko. kaveri olisi ollut kisassa. Tuotantoyhtiö tekee ohjelmaa joka on kilpailuformaatissa joten sinne valitaan nippu sopivia ihmisiä jotka ei suinkaan parhaita malleja. Psykologi on mukana valitsemassa ohjattavaan ryhmään sopivia ihmisiä ja hänen sanansa painaa.
Johtunee ihan siitä että 195 on liian pitkä malliksi, käytännössä kaikki mallitoimistot etsivät tuota lyhempiä miehiä palkkalistoilleen. 191 vielä menee, muttei 195. Ymmärtääkseni optimaalinen pituus on välillä 183-189.
Ja jos mietitte, että ei kai se nyt muutamasta sentistä voi olla kiinni, niin kyllä se voi. Mallimaailmassa ollaan äärimmäisen pikkutarkkoja.
Anniina on liian vanhan näköinen plus huono asenne. Olis kuulunut tippua.
Voisiko ruutuplussalaiset perustaa oman ketjun, ärsyttää kun täällä spoilataan jo seuraava jakso?!
Mulla niin rasahtelee päässä kun ne koko ajan puhuu photoshooteista. Ne on kuvaukset. Kuvaukset. "Nää oli mun ekat oikeet photoshootit" ei, ne oli sun ekat kuvaukseeeeeet.
Eikö kenenkään muun mielestä Robertista tule ylimieliset vibat.. jotenkin semmoinen hemmoteltu, aina kehuttu kiiltokuvapoika, joka ei kestä kritiikkiä.. Robertin ilmeet tuomariarvioinneissa menee niin, että kun tulee kritiikkiä, niin kasvot menee tummanpuhuviksi ja vihaisiksi, sitten kun kehutaan, niin kasvoille ilmestyy sädehtivä "olen paras" hymy.. Robert myös kommentoi kriittisesti muiden kilpailijoiden suorituksia, eikä vaikuta aidosti olevan ikinä iloinen toisten puolesta. Erityisesti tuntuu hekumallisesti odottavan aina haastetehtävän voittoa, ja sitten naama menee nurin, kun ei voitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenenkään muun mielestä Robertista tule ylimieliset vibat.. jotenkin semmoinen hemmoteltu, aina kehuttu kiiltokuvapoika, joka ei kestä kritiikkiä.. Robertin ilmeet tuomariarvioinneissa menee niin, että kun tulee kritiikkiä, niin kasvot menee tummanpuhuviksi ja vihaisiksi, sitten kun kehutaan, niin kasvoille ilmestyy sädehtivä "olen paras" hymy.. Robert myös kommentoi kriittisesti muiden kilpailijoiden suorituksia, eikä vaikuta aidosti olevan ikinä iloinen toisten puolesta. Erityisesti tuntuu hekumallisesti odottavan aina haastetehtävän voittoa, ja sitten naama menee nurin, kun ei voitakaan.
Todellakin. Eikä oo hevospiireissä kovin pidetty tyyppi juurikaan tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Ville tais tippua pituutensa vuoksi. Alunperin ei meinannut päästä sen takia jatkoon.
Mun mielestä nyt on ekaa kertaa hyvä porukka. Tietenkin on erilainen kuin Amerikan vastaava, suomalaiset kun kasvatetaan"harmaiksi hiirulaisiksi". Kauniita ovat kaikki. Harmi kun Ville tippui, ihana herttainen poika.
Onhan siellä mukana vielä pidempikin (eikä vielä kertaakaan kuvissa erityisemmin loistanut) 195-senttinen Henri. Se tippumissyyhän tuli jaksosta ilmi: Tuomarit sanoivat, että Juuso ja Ville edustavat samaa mallityyppiä. Heistä karsittiin se, joka onnistui sillä kertaa huonommin, eli Ville.
Miksei Villeltä kuultu tippumisen jälkeen kommentteja?
En osaa sanoa onko nuo Jerryn "Miten joku voi olla noin kaunis?" -kommentit Anniinan instakuviin söpöjä vai vaivaannuttavia :)
Mulle tuli meileen Beverly Hilss 90210-sarjan Kelly Taylor. Ainakin noissa marimerkko kuvissa näytti ihan Kellyltä.