Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanoisit masentuneelle ihmisille?

Vierailija
14.03.2017 |

Jos kohtaisit masentuneen ihmisen ja huomaisit ettei tällä ole kaikki hyvin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut saman ja tiedän miltä musta horisontti näyttää. Tiedän myös sen, että kaiken on lähdettävä omasta itsestä. Mieti asioita rauhassa ja ota yhteyttä, jos/kun jaksat ja siltä tuntuu. Tartut vaan käteen.

En koskaan ottaisi yhteyttä tuolla tavoin puhuvaan. En edes nyt, kun olen jo enimmäkseen kunnossa.

En sitä sinulle tarkoittanutkaan. Ja tämähän voi olla keino päästä masentuneesta eroon? Ja voinhan olla myös trolli? Tee sinä kuten sinulle sopii, muut tekevät omalla tavallaan.

Ja aina poikkeuksetta joku vatipää tulee ja  jäkäjäkäjäkätijäkä, minä en ainakaan ja lässytilässytilää...ja nyt meni tunteisiin jne jne jne....korjaa nyt vielä lopuksi edes nuo pilkkuvirheet..

Kyllä tosiaan pistää vihaksi tuollainen ymmärtämättömyys. Tulee vaikutelma, että "lohduttajan" on tärkeintä saada itselle hyvä mieli ja sädekehä kiiltämään. Masentunelle tuollaisista puheista on vain vahinkoa.

Vierailija
22/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään vaan lähtisin kävelemään. Masentunut paranee kyllä sinä päivänä, kun itse haluaa ja niin vaan päättää. Niille on muiden turha puhua yhtään mitään, kun se ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joku joskus sano, että "sulla on ihan samanlainen oikeus olla siellä sängyn pohjalla kuin neliraajahalvaantuneellakin."

Auttoi enemmän kuin "kyllä se siitä" -heitot

Vierailija
24/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle joku joskus sano, että "sulla on ihan samanlainen oikeus olla siellä sängyn pohjalla kuin neliraajahalvaantuneellakin."

Auttoi enemmän kuin "kyllä se siitä" -heitot

Pääasia että sua lohdutettiin.

Vierailija
25/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mulle ainakaan avaudu, mulla on kiire!

Vierailija
26/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtaisit masentuneen ihmisen ja huomaisit ettei tällä ole kaikki hyvin?

Elämänkokemukseni on opettanut minulle, ettei minun sanomisilla on edes sen vertaa vaikutusta kuin tuuleen huutamisella. Pitäisin siis suuni kiinni ja antaisin toisen olla rauhassa.

Olen yrittänyt auttaa elämäni aikana kolmea masentunutta ja saanut paskaa niskaan jokaiselta. Enää en tuhlaa sekuntiakaan turhiin projekteihin vaikka moraalisesti pitäisikin yrittää auttaa masentunutta.

Vierailija
27/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes yritä ymmärtää, mutta kuuntelen kyllä. Ja sitä kautta yritän ymmärtää, jos tulisi jokin auttamisväylä esiin.

Vierailija
28/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna uusi päivä

Tekisit ap omat läksysi itse

Vierailija
29/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kyllä erilaiset oppaat auttaneet. Ei niin että luet yhden kirjan ja naps olet terve. Mutta pitkän ajan kuluessa erilaisten kirjojen kanssa asioiden uudelleen jäsentäminen ja pohtiminen. Mutta en väitä, että tämä olisi mikään yleinen resepti, joten en ehdottaisi sitä, se voisi vaikka loukata. Varmaan kysyisin, että haluaisiko tehdä jotain yhdessä, vaikka jotain ihan pientä. Tai sitten toteaisin, kuten flunssaisellekin, että sitten pitää vaan levätä.

Vierailija
30/30 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan osaisi sanoa mitään. Minun on vaikeaa käsittää masennusta "sairautena" (en siis vähättele masennusta, näen sen vain eri tavalla kuin monet).

Olen niin ratkaisukeskeinen tämän tyyppisissä asioissa, että varmaan kysyisin, mikä masentaa ja sitten pohtisimme yhdessä keinoja korjata asiat.

Jos asiat eivät ole korjattavissa mitenkään (esim. oman tahdon vastainen avioero tai parantumaton sairaus), alkaisin puhua Jumalasta, joka korjaa rikki menneet ehjiksi.