Kuinka nopeasti onnistui raskaaksi tuleminen?
Kommentit (38)
Ensimmäinen tärppäs heti, olin 19v. Toinen tärppäsi myös heti, olin 23v. Kolmatta yritettiin melkeen 2-vuotta nyt sitten vihdoin raskaana ja 31v. Ehdittiin käydä jo tutkimuksissa. Vikaakin löytyi miehen siittöistä. Luomu raskauden piti olla melkeen mahdoton. Niin se vaan kuitenkin onnistui.
Ensimmäisellä kerralla tärppäsi heti, toisella kerralla ei sitten millään. Toinen (tai useammat) lapsi ei ollut mikään ehdoton "pakko saada", joten ei sitten menty tutkimuksiin tai hoitoihin, ja nykyään on jo piuhatkin poikki.
- Onnellinen yhden äiti :)
3 kk, olin tuolloin 33-vuotias. Meni kesken, ilmeisesti tuulimuna. Uusi raskaus alkoi 2 kk keskenmenon jälkeen 34-vuotiaana ja meni normaalisti loppuun.
Ensimmäinen raskaus ensimmäisestä kierrosta. Sen jälkeen toinen raskaus olisikohan ollut toisesta, mutta meni kesken viikolla 12. Kolmatta raskautta yritettiin sitten 6kk.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen raskaus ensimmäisestä kierrosta. Sen jälkeen toinen raskaus olisikohan ollut toisesta, mutta meni kesken viikolla 12. Kolmatta raskautta yritettiin sitten 6kk.
Ainiin ja ekan kanssa oli 24-vuotias, toisen 26 ja kolmannen 28.
Ensimmäisestä ovulaatiossa on napannut kaikkina kolmena kertana. Eli ensimmäisen lapsen sain 31 vuotiaana. Toinen raskaus alkoi myös heti mutta meni kesken jo hyvin varhaisessa vaiheessa 33 vuotiaana ja heti seuraavasta oviksesta taas raskaana ja vauva on syntymässä ensi kesänä :)
Ekaa yrittämällä yritettiin 11kk, toisesta kun jätettiin ehkäsy pois niin heti siitä kierrosta.
Aivan samantien kun jätettiin ehkäisy pois. Olin 26.
Kaikki neljä oikeastaan ekasta kierrosta. Olin ekaa odottaessa 21, tokaa aloin odottamaan 24 vuotiaana, kolmatta 26 vuotiaana ja nyt neljättä 35 vuotiaana.
Ekan miehen kanssa ei varsinaisesti yritetty eikä kalenteria kytätty, mutta 3 kk ehkäisystä luopumisen jälkeen olin raskaana. Toisen kanssa oli ongelmia spermassa ja onnistumiseen meni vuosikausia - vasta lapsettomuusklinikan ja ICSIn avulla onnasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään yrititte ennen kuin tärppäsi?
N. 20 minuuttia...
Molemmilla kerroilla toisesta kierrosta. Olin 32- ja 38-vuotias.
ei vieläkään, 7 vuotta