Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska lapsesi oppi hyppäämään sohvalta alas?

Vierailija
14.03.2017 |

Minkä ikäisenä lapsesi oppi hyppäämään esim. sohvalta itse alas?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettanut tuota lainkaan!. Kysyisköhän heti onnistuuko?

Täyttää ensi viikolla 20-vuotta.

Vierailija
2/6 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, se hyppiminen on siis yleistä!  :D

Olin (itse lapseton) lapsenvahtina sukulaislapselle, 1 v 3 kk ikäiselle. Koko illan se hyppi tauotta alas sohvalta iloisesti nauraen ja mä pyyhin tuskanhikeä kun en saanut sitä lopettamaan. Mut ei sitten onneksi halkaissut kalloaan.  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö huolestua, kun 2v 4kk ikäinen ei halua hypätä sohvalta itse alas? On nyt alkanut haluta hyppimään, mutta mun pitäisi ojentaa käsiä hieman tueksi/ottaa vastaan. Ei uskalla hypätä ihan yksin. Laitettiin tyynyjäkin lattialle pehmikkeeksi ja yritin, että voit hypätä itsekin, mutta halusi sitten loputtaa koko touhun.

Muutenkaan ei halua kiivetä itse liukumäkeen tms., saati laskea itse alas. Sisällä on kyllä ihan ketterä muuten, mutta ulkona kovin kömpelö. Tykkää kyllä kävellä ulkona paljon ja saatetaan mennä tunninkin kävelyitä. Kävelemään oppi 1v 4kk iässä.

Kesällä ja alkusyksystä tippui kaksi kertaa sohvalta kiipeillessään. Ei tullut muuta vahinkoa kuin kova itku, joka kyllä laantui sylissä pian + mustelma. Olisiko tuosta jäänyt joku kammo?

Vierailija
4/6 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on vakavissaan esitetty kysymys (onko?) niin ainoa oikea vastaus on, että lapset on kaikki erilaisia.

Meillä on hyvin ketterä ja motorinen poika, joka oppi tosi nuorena kaikki ylös kiipeämiset, alaspäin kapuamiset ja hyppimiset ja päälläseisonnat ja mitä näitä nyt on - mutta oppi puhumaan vasta kolmevuotiaana.

En olisi yhtään huolissani. Nämä jutut kehittyy eri tahtiin ja eri järjestyksessä eri lapsilla.

Jos asia vielä mietityttää, niiin kehotan kysymään omalta äidiltä, minkälainen sinä itse olit lapsena. Noi piirteet yleensä aika vahvasti periytyy.

Vierailija
5/6 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä videolla hyppii, jossa on puolitoistavuotias. En yhtään muista kuinka kauan ennen sitä olisi hyppinyt. Tuskin kovin kauan. 

Vierailija
6/6 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä vakavissaan kysytty. Ai niin ja 3 on ap.

Omalta äidiltäni en pysty kysymään, koska häntä ei enää ole. Sen tiedän, että opin myös myöhään kävelemään, vähän ennen 1,5 v ikää. Lääkärit jostain syystä olivat epäilleet, etten oppisi koskaan kävelemään ja että joutuisin pyörätuoliin. Nyt viime vuosina minulla on erinäisten oireiden takia epäilty erästä lihassairautta. Ennen raskautta lääkärit meinasivat, ettei sittenkään olisi mitään, mutta raskauden jälkeen ovatkin muuttaneet mielipiteensä ja minulla ehkä onkin se. Senkin takia taidan olla normaalia enemmän huolissani lapseni liikunnallisesta kehityksestä. :-(