Hoitovapaalla olevat: hoidatteko vauvaa yksin 24 h arkisin?
Eli siis hoidatteko yksin vauvaa myös silloin, kun toinen osapuoli on kotona?
Kommentit (7)
En todellakaan. Kun mies on kotona, lastenhoito jaetaan aika lailla tasan.
Ei tietenkään. Ei mieskään ole töissä 24h/7. Sen ajan, jonka puoliso käyttää työpäivään ja työmatkaan, minä olen yksin vastuussa lapsenhoidosta. Muu aika menee suunnilleen tasan, molemmat hoitaa. Omia menoja molemmilla 1-2 kertaa viikossa, nisstä ilmoitetaan/sovitaan etukäteen. Minä vastaan yöheräämisistä, koska puolison oltava skarppina töissä.
En. Jos isä haluaa olla vain viikonloppuiskä, niin siinä vaiheessa minä haluaisin olla reilusti yh. Toki minun on fiksumpaa hoitaa yövalvomiset, kuin autolla töihin ajavan miehen mutta ei mies töiden vuoksi saa mitään vapautusta arjen perhe-elämästä. En saisi (enkä haluaisi) minäkään, jos roolit olisivat päinvastoin.
En. Teen lapsen päiväunien aikaan ja illalla miehen kotona ollessa töitä.
Vierailija kirjoitti:
En. Jos isä haluaa olla vain viikonloppuiskä, niin siinä vaiheessa minä haluaisin olla reilusti yh. Toki minun on fiksumpaa hoitaa yövalvomiset, kuin autolla töihin ajavan miehen mutta ei mies töiden vuoksi saa mitään vapautusta arjen perhe-elämästä. En saisi (enkä haluaisi) minäkään, jos roolit olisivat päinvastoin.
Mutta miehrn töistä tienaamat rahat kuuluu yhtä lailla sinulle?
En hoitanut ollenssani hoitovapaalla, eniten hoitoon osallistui toinen vanhempi mutta jonkin verran myös esim. isovanhemmat.