Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"nykyiset eläkeläiset saavat keskimäärin nelinkertaisen määrän eläkettä suhteessa maksamiinsa eläkemaksuihin."

Vierailija
14.03.2017 |

Noin se vaan on. Että kehtaavatkin valittaa köyhyyttä. Valitettavasti poliitikot ei tuota uskalla sanoa koska eläkeläiset ovat suurin äänestäjäryhmä http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005125481.html

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä väliä. Mitäs me nelikymppinen perhe ja yksi lapsi.

Mies käy pätkätöissä ja saa juuri sen verran käteen että saa maksettua vuokran. Hänen alallaan ei ole töitä. Viimevuosi meni työttömyysrahalla + 9e ruokarahalla työskenneltyä mutta ei firma palkannutkaan insinööriä vaan palkkasi uuden harjoittelijan joten mies lähti kasvihuoneelle kasvihuonetyöntekijäksi. Työ on yksitoikkoista sekä raskasta ja siitä saa 8e tunnissa ja joka päivä voi varautua että joutuu ylitöihin eikä ylitöistä makseta mitään lisiä. Jos mies ei jäisi ylitöihin niin varmasti joutuisi vaihtoon. Ja palkka tosiaan kattaa vain vuokran.

Minulle ei ole löytynyt neljään vuoteen töitä ja ansiosidonnaiset on mennet ajat sitten.

Pian pitää muuttaa kaksiosta yksiöön vaikka lapsikin tulee siihen ikään etta tarvitsisi oman huoneen. Minua ei huolita edes siivoojaksi, myyjäksi, lastenhoitajaksi koska olen korkeakoulutettu.

Kiva maksella mummeleille eläkkeitä kun ei pääse edes töihin. Sen kyllä näkee että se tietty ikäluokka kävelee uusilla kengillä ja vähän kivasti pömpöttää vatsa ja alkossakin jaksellaan kysellä että miltä tämä viini maistuu jne. Harvalla nuoremmalla on varaa ostella sellaisia viinejä kuin mummeleilla ja mersu papparaisilla.

Ihmettelenkin mistä meillä löytyy rahaa maksella näitä eläkkeitä kun ei ole rahaa edes vaatteisiin saati ruokaan vuokran jälkeen?

Viimevuonna myytiin autokin. Mies jatkuvasti puhuu itsemurhasta. Hän lähtee aikaisin aamulla ja palaa illalla kotiin nukkumaan. Nyt viikonloput hän lähinnä nukkuu ja minä olen lapsen kanssa kuin yh. Emme enää tee yhdessä mitään. Ei ole varaa.

Olisi pitänyt jättää lapsi tekemättä ei yksinkertaisesti ole varaa. Mutta varaa on maksella mummeleille eläkkeitä...

Vierailija
22/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pois vaikka kunnallinen päivähoito (jokainen hankki ja maksoi hoitajansa itse) opintotuet ja ansiosidonnaiset äitiys-, työttömyys- ja sairauspäivärahat. Ja kotihoidontuki. Ei 60-luvullakaan nälkään kuoltu, jonkinlainen sosiaaliturva köyhimmille oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä näkee että se tietty ikäluokka kävelee uusilla kengillä ja vähän kivasti pömpöttää vatsa ja alkossakin jaksellaan kysellä että miltä tämä viini maistuu jne.

Saman olen pistänyt merkille että tuliterät toppatakit on ja kengät loisteliaat. Ei varmasti tule kylmä hienoissa uusissa vaatteissaan.

Ihmettelen vain sitä että miten ne kehtaavatkaan.

En minä kehtaisi pröystäillä ja pöyhennellä uusissa vaatteissa kun suurin osa kansasta pukeutuu liinoihin.

Vierailija
24/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi pois vaikka kunnallinen päivähoito (jokainen hankki ja maksoi hoitajansa itse) opintotuet ja ansiosidonnaiset äitiys-, työttömyys- ja sairauspäivärahat. Ja kotihoidontuki. Ei 60-luvullakaan nälkään kuoltu, jonkinlainen sosiaaliturva köyhimmille oli.

Tässä maassa ei ole töitä vaan ainoastaan konkurssikypsiä yrityksiä jotka ovat varttiavaille konkurssin partaalla.

Jokainen tarvitsee tukia koska töitä ei enää ole.

Meillä ei kasva banaanipuita ja talvisin on kylmää.

Annapa uusi neuvo.

Vierailija
25/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis kommenttina siihen, että ahneesti on törsätty tulevien sukupolvien rahat. Jos olisi rahastoitu omia eläkkeitä niistä palkoista lisää, teiltä puuttuisi nyt kaikki tämä. Ne on niistä palkoista (=veroista) maksettu.

Vierailija
26/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii, hoitopaikkoja ei tarvita kun naiset on kotona hoitamassa lapsia. Miehen palkalla elää koko perhe ja on perheverotus.

Vierailija
27/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan tämä outoa kun pitäisi elää Suomi nimisessä yhteiskunnassa kunniallisena kansalaisena ja sitten tämä Suomi niminen yhteiskunta tarjoaa työnteosta palkaksi vain sen verran että saa maksettua vuokran mutta vettä ja sähköä sekä muuta elämiseen jäävää ei maksa ja sen lisäksi on työnteosta väsynyt ja työmatkoihinkin menee päivässä yli kaksi tuntia.

Tulee mieleen että rosvonakin eläisi paljon inhimillisemmin.

Pitääkö tässä alkaa rosvoksi kun ei kunniallisen kansalaisen elämä vaan tarjoa edes vatsan täytettä?

Jos kannustimet eivät ole tarpeeksi hyvä kuten nyt ei ole niin pitää kai sitä luopua kunniallisen kansalaisen roolista rosvoksi.

Vierailija
28/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kun saa eläkettä 720 euroa, pitäisi saada vain 180 euroa?

Eikö tehdä yksintein kuten Aatu, kaikki mummot ja papat hautaan, turhaan kituvat maan päällä.

Vierailija
29/48 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon taas kerran saman, mitä olen ennekin näissä eläkeläisten haukkumisketjuissa kirjoittanut. Nyt ollaan hyvää vauhtia menemässä siihen kdehtittujen suurten ikäluokkien etujen piiriin, 50-60-lukujen edut takaisn, please.

Saavat jälipolvetkin maistaa elämistä ilman sossua ja muuta tukiviidakkoa. Valtion kulut pienenee.

Hyvä, lähtee eläkeläisiltäkin sitten tuet kuten asumistuki ja toimeentulotuki.

Niinpä, en ole kumpaakaan onneksi tarvinnut. Eläkeikäiset osaavat sentään kerätä ruokansa luonnosta ja kasvattaa takapihalla pottuja.

t.50-60-luvun ihannoija mummo

Vierailija
30/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin noin.Seitsemän vuotta työtä, ilman että kertyi mitään. Pakko oli elättää itsensä työlläei ollut mitään tukia. 23 vuotiaan työeläke alkoi kertymään.

Huomannut, että työtön saa tänäpäivänä 600-900e kk eikä tarvitse tehdä mitään. Asumisen tuki korkeampi kuin pienituloisella eläkeläisellä.

Työtä takana 40 vuotta. Ei tule mitään tukia. Nettotulo 945e kk.

Rankaiseevat eläkkeellä olevaa yksin asujaa.

En silti ole kateellinen työttömälle.

Vierailija
31/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon taas kerran saman, mitä olen ennekin näissä eläkeläisten haukkumisketjuissa kirjoittanut. Nyt ollaan hyvää vauhtia menemässä siihen kdehtittujen suurten ikäluokkien etujen piiriin, 50-60-lukujen edut takaisn, please.

Saavat jälipolvetkin maistaa elämistä ilman sossua ja muuta tukiviidakkoa. Valtion kulut pienenee.

Ei ole etuja ilman vastuuta. Ihan varmasti suuri osa nykyisistä pari-kolmekymppisistä jättäisi eläkkeen saamatta, jos se tietäisi että heidän ei tarvitse maksaa siitä veroja. Koska nykyisellään verot ovat suremmat kuin mitä eläkettä tullaan ansaitsemaan. Mutta eihän se sinulle sovi, koska olet jo maksanut verosi ja jos eläkkeesi maksettaisiin vain ja ainoastaan sinun verorahoistasi, et saisi niin paljoa kuin nyt.

Vierailija
32/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet eläkeläiset eivät ole aikoineen saaneet opintotukea, opintolainaa, asumistukea, toimeentulotukea, pitkää äitiyslomaa, kotihoidontukea, lapsilleen sybjektiivista päivähoitoa jne..  Monen ensimmäinen "tuki" on eläke. Monet nuoret aikuiset ovat saaneet yhteiskunnalta jo paljon enemmän kuin eläkeläiset ehtivät saada elinaikanaan eläkettä.

Tämä on niin totta. En esimerkiksi saanut mitään opintotukia, opintolainaa oli pakko ottaa, kunnallista hammashoitoa ei ollut, siinäkin oli ikäraja ja olen joutunut käyttämään kallista yksityistä hammashoitoa. Tässä pari yksityiskohtaa.

Vierailija
33/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jotain lohduttaa niin viiden vuoden sisällä Suomen julkinen talous on niin kuralla, että eläkkeitä leikataan useita kymmeniä prosentteja. Suoraan sanoen tiedän muutamia eläkeläisiä, joille tämä on enemmän kuin oikein. Nostavat tuhansia euroja kuussa palkintona vuosikymmenten akateemisesta lorvimisesta ja vielä vaativat, että Suomen on avattava rajansa ja otettava tänne jokainen halukas lihapadan ääreen.

Vierailija
34/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan tuet ovat mitättömiä verrattuna eläkemenoihin. Eläkettä nostetaan myös keskimäärin moninkertaisesti pidemmän ajan kuin mitään opintoetuuksia. Joten siihen on turha vedota.

Vierailija
35/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua sylettää, että tässäkin ympäristössä lauma eläkeläisiä saa enemmän eläkettä kuin tavalliset ihmiset palkkaa. Yksin rutisee, kuinka eläke on huono ja ei jää enää säästöön paljoa... Verotuskin on kohtuuton, saa vain reilut 3000 Euroa käteen... Tuokin tyyppi istui höppänänä valtiolla suojatyöpaikassaan eläkeikään ja yli notkuen eläkeiän ylittäneenä jatkuvasti sairaslomalla. Mökkinaapuri, tavallinen pikkupomo-insinööri, nostaa eläkettä yli 60 000 Euroa. Sairaseläkkeelle itsensä hommannut hammaslääkäri kiskoo yli 50 000 Euroa. Jopa lukion entiset opettajat saa 35 000 Euroa. Nämä on aivan tavallisia ihmisiä, ei mitään suurjohtajia. Järjestäin saavat tolkutonta eläkettä työvuosiinsa nähden ja elävät varmaan lähes 100-vuotiaiksi kaikki. Hyviä eläkkeitä on muuten todella monella nykyään. Tavalliset paperimiehetkin saa kaikki yli 3000 Euroa eläkettä.

Vierailija
36/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän jutun taulukosta näkee  itse maksamiensa maksujen ja saamansa eläkkeen suhteen. Ikävää luettavaa nuoremmille.  Ja vielä ikävämpää olisi jatkossa, jos kertyneitä rahastoja alettaisiin nyt purkaa.

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html

Huomatkaapa siis, että esimerkiksi 1940 syntynyt saa yli viisinkertaisen hyödyn maksamiinsa maksuihin nähden ja diskontattunakin kaksinkertaisen.

1940 syntynyt ei hyödy isosta eläkkeestään, koska on tod.näköisesti hoitokodissa, joka vie eläkkeen lähes kokonaan.

Vierailija
37/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat pääsivät myös helpommin töihin ja työ oli pitkäaikaista. Lisäksi asunnot olivat halvempia ja arvot kohonneet huimasti. Suurten ikäluokkien asuntovarallisuus onkin nykyään valtavaa.

Vierailija
38/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005783785.html

Vakava glogaali talouskriisi ja se on bye bye eläkkeet.

Vierailija
39/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005783785.html

Vakava glogaali talouskriisi ja se on bye bye eläkkeet.

Siis globaali..

Vierailija
40/48 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet eläkeläiset eivät ole aikoineen saaneet opintotukea, opintolainaa, asumistukea, toimeentulotukea, pitkää äitiyslomaa, kotihoidontukea, lapsilleen sybjektiivista päivähoitoa jne..  Monen ensimmäinen "tuki" on eläke. Monet nuoret aikuiset ovat saaneet yhteiskunnalta jo paljon enemmän kuin eläkeläiset ehtivät saada elinaikanaan eläkettä.

Juu mutta työpaikkoja riitti kaikille. Useimpiin paikkoihin ei vaadittu edes mitään koulutusta, kielitaitoa. Tekemällä oppi. Ei tarvinnut pelätä YT:tä. Oli varaa valita työpaikoista. Keksittiin lomarahat, kun jotkut ei palanneet töihin lomilta. Asuminen ei ollut näin järjettömän kallista. Pääsivät nuorena lisäksi eläkkeelle.

Asuntolainan korkokin oli vaivaiset 12 %. Kyllä kelpasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi