Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laminaatin asennus Helsingin kaupungin vuokra-asuntoon

Vierailija
14.03.2017 |

Hei! Olen jo kysynyt isännöitsijältä lupaa saisinko laittaa laminaattilattian asuntooni. Nyt on muovimatto. Käsittääkseni laminaatti ei pilaisi mattoa? Minulle sanottiin ettei lattiamateriaalin vaihtoon anneta lupaa kenellekään. Ei edes siihen päälle saisi laittaa.
Olen nyt kuitenkin jo useammalla naapurilla nähnyt ovensuusta kun menevät asuntoonsa, että heillä on laminaatit laitettu. Yhdellä oli aika huonokuntoinen jopa...
Mietin että uskaltaisinko laittaa sitten myös kun ei muutkaan kiellosta välitä? Laittaisin muihin paitsi keittiökomeroon ja tietysti kylpyhuoneeseen. Eräs ystävä osaisi ammattitaitoisesti tehdä lattian. Asunto on pieni yksiö.
Jos huoltomies käy niin voiko tulla sanomista kun olen vaihtanut lattiamateriaalin.
Välillä joutuu pyytämään huoltomiestä jos on pieniä vikoja. Onkos kenelläkään kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun pistät, kun kerran on yleinen kiinteistöyhtiö. Alle se solumuovi ja muista jättää 8 mm rako seinään. Siitä ei ole mitään haittaa.

Vierailija
2/4 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen ei saa tehdä muutostöitä asunnossa ilman vuokranantajan lupaa. Varmasti tulee sanomista. Mahdollista on vuokrasopimuksen loppuminen ja korvausvaatimus perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralainen ei saa tehdä muutostöitä asunnossa ilman vuokranantajan lupaa. Varmasti tulee sanomista. Mahdollista on vuokrasopimuksen loppuminen ja korvausvaatimus perään.

Kiitos! Tätä mietin itsekin. Mutta jotkut naapurit ovat laittaneet myös ilman lupaa. Mietin eikö heille ole tullut mitään sanomista. pitää vielä yrittää saada lupa isännöitsijältä koska en halua ongelmia :D. Minulla oli aiemmin isompi kaupungin asunto jossa oli laminaatit koska se oli peruskorjattu. Mutta muuttuneen elämäntilanteen vuoksi jouduin vaihtamaan tähän pienempään. Seiniä olen saanut maalata sillä ehdolla että poismuutetraessa maalataan alkuperäiseksi :)

Vierailija
4/4 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla alueellisia eroja? Itse sain ihan luvan kanssa laittaa laminaatin (muovimaton päälle) vuosi sitten kaupungin asuntoon. Kyseessä työsuhdeasunto kantakaupungissa. Keittiönkaapitkin purin kodinkoneideni tieltä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän