Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi kannattaa yo-amiksessa, Asiakaspalvelu ja myynti VAI Talous- ja toimistopalvelut

Vierailija
14.03.2017 |

Yo-amis tarkoittaa siis lukion jälkeen amikseen, tein otsikosta tiiviin :)

Kumpi on sitten parempi? Asiakaspalvelun ja myynnin osaamisala vai Talous- ja toimistopalvelujen osaamisala? Mitähän eroa noilla on? Luin kummankin kuvauksen mutta en osaa päättää..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin asiakaspalvelun ja myynnin koulutusohjelman (yo) ja se oli aika yhtä tyhjän kanssa. Moni asia oli myyjänhommien kautta tuttuja, ainoastaan lakijutut ja talousmatikka oli sellaisia, jotka koin tärkeiksi. Talouspuoli olisi voinut olla parempi valinta. Mutta riippuu kumpaa haluat tulevaisuudessa tehdä.

Vierailija
2/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin asiakaspalvelun ja myynnin koulutusohjelman (yo) ja se oli aika yhtä tyhjän kanssa. Moni asia oli myyjänhommien kautta tuttuja, ainoastaan lakijutut ja talousmatikka oli sellaisia, jotka koin tärkeiksi. Talouspuoli olisi voinut olla parempi valinta. Mutta riippuu kumpaa haluat tulevaisuudessa tehdä.

Kumpi on ns. vaikeampi? Onko työllisyysnäkymissä eroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota talous ja keskity siihen kunnolla

Niille näkyy olevan eniten töitä

Vierailija
4/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspuoli ehdottomasti. Sieltä valmistuu palkanlaskijoita, kirjanpitäjiä, reskontranhoitajia jne., ja työllisyystilanne on noilla aloilla aika hyvä.

Vierailija
5/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tosta päädy joksikin merkonomiksi? Oon kuullu että ne valmistuu työttömäksi. Pientä liioittelua voi olla, mutta toisaalta, eikö tradenomista ja merkonomista yleensä valita se tradenomi? Toki tuosta amiksesta voisi jatkaa amkiin.

Vierailija
6/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on ns. vaikeampi? Onko työllisyysnäkymissä eroa?

No en ole kuin toisen käynyt, mutta veikkaan taloutta heittämällä vaikeammaksi. Työllisyysnäkymistä en myöskään tiedä, koska en sattuneesta syystä hae talouspuolen paikkoja. Voit itse verrata asiakaspalvelijat ja myyjät vs. palkanlaskijat, kirjanpitäjät jne.

Vierailija
7/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tosta päädy joksikin merkonomiksi? Oon kuullu että ne valmistuu työttömäksi. Pientä liioittelua voi olla, mutta toisaalta, eikö tradenomista ja merkonomista yleensä valita se tradenomi? Toki tuosta amiksesta voisi jatkaa amkiin.

Yo-merkonomi joo. Paljon on työttömiä, mutta myyjän töitä on usein tyrkyllä. Toisaalta itse olen huomannut, että "koulutettua" palkataan harvemmin perus myyjän hommiin, ne on sen verran simppeleitä juttuja, että hyvällä perehdytyksellä voi tiiviisti opettaa samat asiat ja voi maksaa vähemmä palkkaa. Liiketalouden merkonomi voi hyötyä liiketalouden amk-tutkinnoissa vuodella. Eli ekana vuonna tehdään joku koe, jolla mitataan taidot ja jos sen läpäisee, ensimmäinen vuosi (tai varmaan ekan vuoden verran opintopisteitä vai mitä ne on) hyväksiluetaan ja opiskeluaika lyhenee siis vuodella. Näin meidän ope kertoi TAMK:in likopuolesta

-eka vastaaja

Vierailija
8/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rawiss!

Vierailija
9/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous- ja toimisto, mutuilen että tämä valinta ei estä sua saamasta asiakaspalvelutyötä, mutta parantaa mahdollisuuksia toimistotöihin. Luultavasti opit enemmän.

Vierailija
10/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse se kumpi tuntuu omalta alalta. Olen myynti- ja markkinointipuolen yo-merkonomi ja suorittanut siihen päälle palkanlaskennan ja kirjanpidon kurssit ja työskennellyt sekä myyjänä, myyntiedustajana että kirjanpitäjänä ja palkanlaskijana ja toimistopäällikkö/talouspäällikkönä. Suoritan parhaillaan monimuotokoulutuksena täydentäviä opintoja tradenomiksi saadakseni myös sen muodollisen pätevyyden. Saan osan aiemmista opinnoistani hyväksiluetuiksi. Hyvä alavalinta, antaa mahdollisuusksia moneen. Mille hyvänsä alalle ja mihin hyvänsä yrittäjyyteen sopiva tutkinto.

Vierailija
11/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jälkimmäinen alkaa vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta :)

Ap

Vierailija
12/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous ja toimistopalvelut, ihan siksi että valtaosa valitsee myynnin ja aspan puolen. Myynnin merkonomeista on ylitarjontaa.

Vierailija
13/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloutta minkäin suosittelen. 

Asiakaspalvelussa, myynnissä ja jopa markkinoinnissa paikoista joutuu kilpailemaan vähän kaikki vastaan. Myyjän pestiin ei välttämättä ole edes hirvää etulyöntiasemaa vaikka olisi "oikea" tutkinto - jopa ulkonäkö voi mennä edelle. 

Kirjanpidossa tms. taas tutkinnosta on ihan oikeasti hyötyä. 

Vierailija
14/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minusta siihen? Voiko siihen oppia ns. kuka tahansa, peruskoulun ja lukion ihan ok selvittänyt? Varsinaista asenneongelmaa mulla ei ole.

Vierailija
15/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt myynnin ja asiakaspalvelun, ei todellakaan kannata! Kaikki työt ovat muuttuneet nollatuntisopimuksilla tehtäviksi, eikä niillä elä.

Katso huviksesi kirjanpitäjien keskipalkkaa. N. 1500e bruttona, pitkät päivät koneen ääressä.

En suosittele kumpaakaan, mene mieluummin amkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä