haluaisin välttämättä sairaalaan töihin, mutta ei ole mitään hoitokoulutusta enkä enää aiokaan. Onko mitä työmahdollisuuksia?
Lääketiede kiehtoo minua, mutta en enää jaksa alkaa alusta opiskelemaan mitään, ellei se koulu sattuisi olemaan mun kaupungissa, tai etänä täysin suoritettava ja pituudeltaan max 1 vuosi tai lyhyempi. Onko joitain työpaikkoja sairaaloissa joihin voisin hakea? Mieleeni tulee osastonsihteeri, sanelunpurkaja, lastenhoitaja tms? Antakaa lisää vinkkejä? Mulla on koulutusta mutta ei ollenkaan hoitoaloilta.
Huom, pikkukaupungin pikkusairaala kyseessä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niillä reskontran sihteereilläkkän mitään koulutusta olem ne joille maksetaan siinä se lääkärissäkäynti. Istuu vaan ja ottaa rahat vastan. Ei ne koulutettuja ole, ehkä joku tradenomi just.Sit on paljon semmosia virkoja kuten arkistonhoitaja, jotka ei ole mitään. Joten lopettakaa valehtelu kaikki te hoitajat siellä, ette oikein ymmärtäneet koko kysymystä. Ei tässä kukaan ole sinun hoitajan töitä tulossa viemään, tai mieslääkäreitäsi joita itse kyttäät ja vahdit siellä.
Ikävä kyllä kaikkeen nykyään tarvitaan koulutus. Toimistotyöntekijöiksi otetaan etupäässä tradenomi. Tiedän koska olen itse tradenomi. Koulutus amk:ssa 3-3,5 v. Tervemenoa!
mulla on yliopistokoulutus joten oon pikkusen korkeammin koulutettu kun sinä pikku tradenomi!!
Minkä alan yliopistokoulutus sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niillä reskontran sihteereilläkkän mitään koulutusta olem ne joille maksetaan siinä se lääkärissäkäynti. Istuu vaan ja ottaa rahat vastan. Ei ne koulutettuja ole, ehkä joku tradenomi just.Sit on paljon semmosia virkoja kuten arkistonhoitaja, jotka ei ole mitään. Joten lopettakaa valehtelu kaikki te hoitajat siellä, ette oikein ymmärtäneet koko kysymystä. Ei tässä kukaan ole sinun hoitajan töitä tulossa viemään, tai mieslääkäreitäsi joita itse kyttäät ja vahdit siellä.
Ikävä kyllä kaikkeen nykyään tarvitaan koulutus. Toimistotyöntekijöiksi otetaan etupäässä tradenomi. Tiedän koska olen itse tradenomi. Koulutus amk:ssa 3-3,5 v. Tervemenoa!
Ei sairaalan osastonsihteeriksi kyllä tarvitse olla tradenomi, hakukelpoisuus selviää esim täältä http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tark…;
"Soveltuva keskiasteen ammattitutkinto ja soveltuva kokemus
tai oppisopimuskoulutus ja soveltuva kokemus." luki noissa HUS:n paikoissa.On vain eri asia, millaisella koulutuksella paikan sitten saa nykyään. On mistä valita nimittäin. Nykyisiin osastonsihteereihin ei voi verrata, koska he heidät on palkattu ihan toisenlaisena aikana.
Paitsi korkein mahdollinen koulutus ei ole relevanttia osastonsihteerin toimen hoitamiseen, vaan muut asiat merkitsevät, esim. ruotsin kielen taito. Takuuvarmasti menee esim. ruotsinkielentaitoinen lähihoitaja kieltä osaamattoman tradenomin edelle jne.
Olisi hienoa, jos pääsisi lääkäriksi oppisopimuksella. "Ei enää unettavia luentoja ja tylsiä kirjoja, tekemällähän sitä parhaiten nämäkin hommat opitaan". :D
Lääkekaapin avaimia ei ihan jokaiselle anneta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on melkoinen haihattelija.
Pysy kotona ja katso sairaalasarjoja töllöstä.
Ihan samaa ajattelin! Telkusta tulee hyviä sairaalasarjoja :D ja varmaan vanhoja voi ostaa dvd:nä ( esim vuoristosairaala )
Trollimittari näyttää punaista. Ei kukaan voi olla noin kujalla kuin ap, ei varsinkaan tässä vaiheessa, kun hänelle on väännetty ratakiskosta liittyen työmahdollisuuksiin sairaalassa.
Ota selvää Välinehuoltajan työstä.