Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisin välttämättä sairaalaan töihin, mutta ei ole mitään hoitokoulutusta enkä enää aiokaan. Onko mitä työmahdollisuuksia?

Vierailija
14.03.2017 |

Lääketiede kiehtoo minua, mutta en enää jaksa alkaa alusta opiskelemaan mitään, ellei se koulu sattuisi olemaan mun kaupungissa, tai etänä täysin suoritettava ja pituudeltaan max 1 vuosi tai lyhyempi. Onko joitain työpaikkoja sairaaloissa joihin voisin hakea? Mieleeni tulee osastonsihteeri, sanelunpurkaja, lastenhoitaja tms? Antakaa lisää vinkkejä? Mulla on koulutusta mutta ei ollenkaan hoitoaloilta.
Huom, pikkukaupungin pikkusairaala kyseessä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudu sijaisrekisteriin, voisit päästä täysin ilman koulutusta hätänä saneluja purkamaan tai lähetiksi tai potilaskuljettajaksi, näitä meillä on ollut täysin kouluttamattomiakin. Päivän-parin sijaisuuksilla saat jalkaa oven väliin ja siitä se sitten lähtee :)

Sairaaloissa on paljon kouluttamatonta väkeä juurikin esim. toimistohommissa ja toimeen ei tietenkään ole hakukelpoinen edes mutta sijaisuuksiin kyllä.

Olen itse (koulutettu) osastonsihteeri ja monia perhedyttänyt töihin, kyllä ne on kaikki mun opeilla oppineet!

Arkisto unohtui, eli toden totta sinnekin voi ilman koulutusta päästä. Suosittelen ehdottomasti joka tapauksessa sitä sijaisrekisteriä, tai olisiko sinun mahdollista tarjota itseäsi palkattomaan harjoitteluun?

Vierailija
22/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei niillä reskontran sihteereilläkkän mitään koulutusta olem ne joille maksetaan siinä se lääkärissäkäynti. Istuu vaan ja ottaa rahat vastan. Ei ne koulutettuja ole, ehkä joku tradenomi just.Sit on paljon semmosia virkoja kuten arkistonhoitaja, jotka ei ole mitään. Joten lopettakaa valehtelu kaikki te hoitajat siellä, ette oikein ymmärtäneet koko kysymystä. Ei tässä kukaan ole sinun hoitajan töitä tulossa viemään, tai mieslääkäreitäsi joita itse kyttäät ja vahdit siellä.

Ikävä kyllä kaikkeen nykyään tarvitaan koulutus. Toimistotyöntekijöiksi otetaan etupäässä tradenomi. Tiedän koska olen itse tradenomi. Koulutus amk:ssa 3-3,5 v. Tervemenoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla sairaalaosastoilla sanelunpurkajat ovat osaston sihteerejä, ja siihen hommaan ei pääse ilman koulutusta. Ammattitaitoisia sihteerejä on kuitenkin Suomi pullollaan. Ei siis muuta kuin oppisopimuspaikkaa neuvottelemaan laitoshuoltajaksi. Lähetti on varmaan ainoa ala mihin ei tarvitse koulutusta.

Vierailija
24/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään mahdollisuutta päästä sairaalaan ilman koulutusta. Jopa laitoshuoltajilta (=siivooja) vaaditaan laitoshuoltajan koulutus.

Ei vaadita. Kaveri (joka muuten nyt opiskelee lääkäriksi) on ollut sairaalassa laitoshuoltajana ilman minkäänlaista koulutusta.

Ainoa mitä vaaditaan on hyvät suhteet, joilla paikka saadaan.

Vierailija
25/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa vaaditaan koulutusta ja osaamista nykyisin kaikilta. Osastonsihteerit ovat, ainakin nykyisin työhön tulevat, lähihoitajia ja aspa-koulutettuja (asiakaspalvelu) suurin osa. Lastenhoitajat ovat AINA olleet terveydenhuoltoalalle koulutettuja - lisäksi vielä on todella tärkeä tehtävä, eikä mitään lapsensaaneen-joka-naisen/miehen-osaamista!

Sanelujen purkajat, tekstinkäsittelijät nykyään, ovat hekin koulutettuja, pitää hallita erilaisia järjestelmiä ja on hyvä ymmärtää lääketiedettä, hoitamista ja sanastoa. Tuolta tulee suurimmaksi osaksi ne huvittavat lääkäreiden sanelujen kukkaset, kun sanelut kuullaan väärin ja kirjoitetaan mitä kuullaan.

Ja luoja meitä varjelkoon kaiken-tietävältä-kouluttamattomalta-siivoojalta, joita valitettavasti on joskus tullut tavattua. Ei onneksi enää - laitoshuoltajat ovat ammattitaitoisia oman alansa osaajia ja tietäjiä, joita arvostan! 

höpöhöpö, elä valehtele! Katsoin just eilen noita työpaikkoja, ja mitään vaatimusta mistään tutkinnosta ei ollut, oli vain mainita että eduksi luetaan ...samoin täällä syrjäseudilla ei todellakaan katsota niin tarkaan, tuolla osastonsihteerilläkään (iäkäs mummo) ei todellakaan ole lähäri koulutusta kosa koko koulutusta ei ollut vähän aikaa sitten edes olemassa. 

Kyllä kai siellä isossa kaupungissa voi olla tarkempaa, mutta ei tosiaan Lapin/Itärajan perukoilla, saavat olla kiitollisia jos joku edes hakee jolla ei ole koulutusta. Ei lääkäritkään lähde sinne edes töihin, Turusta on puhelinlääkärinvastaanotto nykyään Joensuuhun kun ei saada työntekijöitä.

Vierailija
26/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei niillä reskontran sihteereilläkkän mitään koulutusta olem ne joille maksetaan siinä se lääkärissäkäynti. Istuu vaan ja ottaa rahat vastan. Ei ne koulutettuja ole, ehkä joku tradenomi just.Sit on paljon semmosia virkoja kuten arkistonhoitaja, jotka ei ole mitään. Joten lopettakaa valehtelu kaikki te hoitajat siellä, ette oikein ymmärtäneet koko kysymystä. Ei tässä kukaan ole sinun hoitajan töitä tulossa viemään, tai mieslääkäreitäsi joita itse kyttäät ja vahdit siellä.

Ikävä kyllä kaikkeen nykyään tarvitaan koulutus. Toimistotyöntekijöiksi otetaan etupäässä tradenomi. Tiedän koska olen itse tradenomi. Koulutus amk:ssa 3-3,5 v. Tervemenoa!

Ei sairaalan osastonsihteeriksi kyllä tarvitse olla tradenomi, hakukelpoisuus selviää esim täältä http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tark…;

"Soveltuva keskiasteen ammattitutkinto ja soveltuva kokemus

tai oppisopimuskoulutus ja soveltuva kokemus." luki noissa HUS:n paikoissa.

Vierailija
27/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on yliopistokoulutus joten oon pikkusen korkeammin koulutettu kun sinä pikku tradenomi!! 

Vierailija
28/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaalan osastonsihteeriksi kyllä tarvitse olla tradenomi, hakukelpoisuus selviää esim täältä http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tark…;

sitä minäkin! Täällä on ketjun heti hyökännyt joukko lähäreitä jotka on kotona työttöminä, ja pelkäävät siis työpaikkojensa puolesta, ja siksi valeheteelvat! Kait minä osaan työilmoituksista lukea ettei mitään koulutusta vaadita.

Vierailija
29/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit välttämättä sairaalaan töihin, muttet enää aio? Hieno otsikko.

Vierailija
30/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään mahdollisuutta päästä sairaalaan ilman koulutusta. Jopa laitoshuoltajilta (=siivooja) vaaditaan laitoshuoltajan koulutus.

Ei vaadita. Kaveri (joka muuten nyt opiskelee lääkäriksi) on ollut sairaalassa laitoshuoltajana ilman minkäänlaista koulutusta.

Kesätöihin ja sijaistamaan saattaa päästä, mutta vakituisiin hommiin ei. Aloittaja tuskin kuitenkaan haluaa pysyä kesätyöläisenä ja sijaisena lopun ikäänsä?

Vierailija
31/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla sairaalaosastoilla sanelunpurkajat ovat osaston sihteerejä, ja siihen hommaan ei pääse ilman koulutusta. Ammattitaitoisia sihteerejä on kuitenkin Suomi pullollaan. Ei siis muuta kuin oppisopimuspaikkaa neuvottelemaan laitoshuoltajaksi. Lähetti on varmaan ainoa ala mihin ei tarvitse koulutusta.

"kouluts" näköjään annetaan siis perehdytys siellä työpaikalla sitten. Mainitaan työilmoituksissaa. Lopeta valehtelu.

Vierailija
32/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oisi kiva olla laboratorin, tai röntgenhoitaja, mutta en jaksa enää opiskella sitä. Onko siellä mitään muuta työtä mihhin ei ole koulutusvaatimuksia? Entäs oppisopimuskoulutus?

Röntgenhoitajan ja bioanalyytikon amk-tutkinnot kestävät 3,5 vuotta. Ihan tiedoksi vain, jos joku innostuu.

Vierailija
33/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkilökuntaan kuulumaton ei tarvitse hoitokoulutusta. Siivooja, keittiötyöntekijä jne.

Vierailija
34/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätöihin ja sijaistamaan saattaa päästä, mutta vakituisiin hommiin ei. Aloittaja tuskin kuitenkaan haluaa pysyä kesätyöläisenä ja sijaisena lopun ikäänsä?

Voi hyvänen aika, siitä se ura urkenee, pienistä pätkistä! Ilman koulutsta, ilman suhteita - tässä ehdotellaan mahdollisuuksia sellaiselle työnhakijalle. Voihan sitä sitten jos kovin innostuu, vaikka työn ohessa suorittaa esim. terveydenhuollon sihteerin koulutuksen.

Vierailija
35/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomiksi valmistutaan 3,5 vuodessa ammattikorkeakoulussa, ei mitään koulutettuja, jep jep...

Vierailija
36/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa ja täällä on sairaaloissa työntekijöitä, jotka vievät potilaita röntgeniin ja leikkaussaliin ja muihin hoitotoimenpiteisiin osastoilta. En usko, että erityistä koulutusta tarvitaan k.o. hommaan.

Vierailija
37/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitä minäkin! Täällä on ketjun heti hyökännyt joukko lähäreitä jotka on kotona työttöminä, ja pelkäävät siis työpaikkojensa puolesta, ja siksi valeheteelvat! Kait minä osaan työilmoituksista lukea ettei mitään koulutusta vaadita.

No hae sitten ihmeessä! (Luuletko että menet kaikkien niiden koulutettujen hakijoiden edelle tällaisessä työllisyystilanteessa mikä Suomessa tällä hetkellä on?)

Vierailija
38/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. VSSHP:ssa ei ole avoimia toimia ollut vuoteen auki vaan nykyisin otetaan aina vain sijainen. Talo on täynnä heitä - niin koulutettuja kuin kouluttamattomiakin. Ja kun olet tarpeeksi hyvä, sinut halutaan pitää ja saat yleensä pätkää pätkän perään ilman katkoksia, lomat on kuin vakkareilla ym. Tosin on niitäkin jotka joutuvat kiertämään toimialueelta toiselle mutta silloin on yleensä ihmisessä jotain vialla jos ei ole sitä "omaa osastoa" löytänyt ja kiertää ja kiertää vaan.

Vierailija
39/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa sairaaloissa on potilaskuljettajia, joilla ei ole koulutusta. Ovat usein suorittamassa siviilipalvelusta. Kuljettavat siis potilaita esim osastolta röntgeniin ja takaisin..

Vierailija
40/47 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain eri asia, millaisella koulutuksella paikan sitten saa nykyään. On mistä valita nimittäin. Nykyisiin osastonsihteereihin ei voi verrata, koska he heidät on palkattu ihan toisenlaisena aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi