Keskimääräinen annoskoko Raxin buffetissa on reilu kilo eli noin kolmen pakastepizzan verran. Kuulutko sinäkin siihen porukkaan joka syö tuon kolmen ihmisen annoksen kerralla?
Kommentit (77)
Syön Raxissa, silloin harvoin kun käyn (vuosia välissä), salaattipöydästä sekä pitsoja. Kaakao on tuolla parasta ikinä juomaani! Sitä ja pehmistä jälkkäriksi, nam.
en todellakaan... Otan ison, ruokaisan salaatin,pienen keiton ja kanasiipiä :) Kahvi mukaan lähtiessäni
salaatti on parantunut ja monipuolistunut nythän siinä on tonnikalaa ja kanasalaattia ja fetajuustoa ja kastikkeita, itse syön sen 3 isoa lautasta kanankoipia ja salaattia ja muutaman palan pizzaa, pizzaa ehkä vain yhden ison pizzan puolikkaan verran, kanankoipia varmaan 20 kpl vähintään
kuka noissa buffeteissa muuten syö keittoa? ei varmaan moni
Käyn Raxissa noin kerran kuukaudessa. Mittani on 168cm ja 58kg.
Syön siellä kolme lautasellista. Jokaisessa lautasellisessa on puolet salaattia ja 2 pizzapalaa. Syön siellä siis salaattia 1,5 lautasellista ja 6 palaa pitsaa. Sekä lopuksi juon lämpimän kaakaon. Kun tiedän että on Rax päivä tiedossa niin päivän aikana juon vain vettä ja kahvia.
Minäkin keskityn keittoon, vihanneksiin ja raejuustoon. Joskus otan vähän kanoja ja pari slaissia pitsaa. Tai vähän lasangea.
Itse pidän raxia terveellisenä! Tosin onhan laatu heikkoa, viimeksikin parsat jäässä.
Raxiin on helppo mennä, jos nälkä on. Oikeat ravintolat ovat sitten nautintoa varten.
Herrajumala en taatusti ikinä pystyisi syömään tuollaista määrää! Käyn hyvin harvoin RAXissa, lähinnä joskus shoppailupäivänä kun lapsi vaatii sinne päästä, ja kun käyn niin yritän kyllä syödä koko rahan edestä... Käytännössä se useimmiten tarkoittaa mahdollisimman suurta lautasellista salaattia, hieman keittoa jos on hyvä keitto, sekä 3-4 pizzapalaa. :D
Käyttäjä2123 kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista pizzabuffettia, ahmimishäiriöisen tai bulimikon kantapaikkana voisi menetellä. Pyrin syömään kohtuullisia annoskokoja ja jos haluan pizzaa niin silloin menen Pizzariumiin tai Kotipizzaan joista ensinmainitusta tilaan kaksi palaa (yksikin riuttää jos ei ole oikein nälkä) tai Kotipizzasta yritän syödä pizzasta puolet ja jättää toisen puolen seuraavaksi päiväksi.
Tiesitkö, että ihmiset ovat erilaisia? Puolikas Kotipizza ei kyllä itselle toimisi lounaana tai päivällisenä, pitäisi syödä jotain muuta, kokonaisesta tulee suht kylläiseksi.
Miksi hitossa menisin buffaan ja maksaisin kympin siitä, että syön yhden pakastepizzan verran ruokaa? Yhtä hyvin voin syödä pakastepizzani kotona. Ei sillä että Raxin ruoka niin erinomaista olisi, että siitä nyt muutenkaan olisi järkeä maksaa kymppiä.
Joskus lasten kanssa käyn Raxissa, kasaan kaikkia niitä salaattiaineksia lautaselle ja yhden slicen pitsaa (olen kasvissyöjä niin ne pitsavaihtoehdot ei ole hääppösiä), en juo limsaa (jos jotain muuta kuin vettä niin oluen) ja OLEN HIRVEÄ LÄSKI. Kyllä tulee mietittyä miten ne laihat siellä vetää kolme kukkurallista lautasellista pitsaa.
Söisin kiloittain jos ei olisi säälittävän pieni vatsalaukku :(
Pojan kanssa käytiin "uudistuneen menyyn" jälkeen ja lapselta pääsi itku kun lasagnea ei enää saanutkaan. Vitutti mutta siitä sitten Heselle sujuvasti. Nykyään jos mennään niin käydään jossain tunnelmapaikassa syömässä, ei silti liian usein. Mieluummin maksan palvelusta ja laadusta harvoin kuin jostain tehdasmätöstä. Kotiruoka on kuitenkin pop.
En enää käykään tuolla, koska en saa syötyä hirveästi. Lähinnä mussutan salaatteja ja sit pari palaa pitsaa. Menee rahat hukkaan.
Meidän lähiraksin on vallanneet romanit ja somaliperheet. Onkohan kaikissa sama?
Oon vaan kerran käynyt Raxissa ja silloin tuli syötyä ihan varmasti yli kilo ruokaa. Rahattomana syötiin siellä lahjakortilla kahden päivän edestä ruokaa, itse hain lisää varmaan kolme-neljä kertaa, mies vielä enemmän. Lounaan syön pari kertaa viikossa Buffassa ruokalipulla, siellä otan vaan normaalin lautasmallin mukaan yhden lautasellisen lämmintä ruokaa ja salaattia.
Käyttäjä2123 kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista pizzabuffettia, ahmimishäiriöisen tai bulimikon kantapaikkana voisi menetellä. Pyrin syömään kohtuullisia annoskokoja ja jos haluan pizzaa niin silloin menen Pizzariumiin tai Kotipizzaan joista ensinmainitusta tilaan kaksi palaa (yksikin riuttää jos ei ole oikein nälkä) tai Kotipizzasta yritän syödä pizzasta puolet ja jättää toisen puolen seuraavaksi päiväksi.
Minä en voi mitenkään ymmärtää mättöruokakulttuuria eli vedetään heikkotasoista pikaruokaa vatsa kipeäksi. Pizzabuffet -paikkojen lisäksi kebabravintolat hyvänä esimerkkinä. Jumalauta kilo lihaa, puoli kiloa riisiä ja puoli kiloa ranskiksia. Suomalaisten kebabmättöpaikkojen annoskoko turkkilaiseen originaaliin verrattuna kolmin-nelinkertainen ja maulla ei juuri mitään tekemistä kebabin kanssa.
Suomalaiselle luonteelle buffet -kulttuuri ja muukin mättöruokaosasto toki sopii, koska olemme valtaosin kitsasta kansaa ja noista tulee illluusio "säästämisestä" ("syödään nyt kerrankin samalla rahalla kunnon ähky").
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähiraksin on vallanneet romanit ja somaliperheet. Onkohan kaikissa sama?
Ja se häiritsee, koska? Somaliperheet eivät anna kantasuomalaisten enää syödä siellä?
Vierailija kirjoitti:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/237187-pizzabuffetissa-syodaan…
Ahmatit! =)
Vaaditaan hullun sitkeyttä että noita RAX:in värjättyjä öylättejä vetelee kilon. Sen sijaan edesmenneessä Pizza Hutissa vedettiin pojan kanssa yhteensä 23 slaissia per käynti, kyllä siitä varmaan kilo tulee mieheen.
22 kananmunaa?
Miksi?