Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä sosiaalinen kanssakäyminen tuntuu Aspergeria potevista?

Vierailija
13.03.2017 |

Miten he kokevat sen? Millaisten ihmisten kanssa se on helppoa? Millaisia kommunikoinnin ongelmat tarkalleen ottaen ovat?

Yrityksistä huolimatta en oikein vieläkään ymmärrä, mitä Aspergerin oireyhtymä on käytännössä. Liittyykö siihen aina ujous ja herkkyys? Jos liittyy, voiko olla ujo ja herkkä ilman Aspergeria?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö aspergeriin sellainen, että ei kuule, jos on taustamelua? Esim. baarissa minun on vaikea jutella kenenkään kanssa kun en kuule, vaikka ympärillä omat kaverit juttelisivat eli siis kuulevat toisensa. Olen myös -edelleen baarissa- luullut kuulemaani mölinää vieraaksi kieleksi, kun joku tuntematon on tullut juttelemaan suomeksi.  Kerran vastasin ruotsiksi ja se oli aika noloa. :D

Vierailija
42/46 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako NT kysellä, kun elämässä on ja on olut useampi assi-tuttu?

Millaista tuntemanne empatia on? Jos itse tunnen empatiaa, se on sellaista tunnetta, että tuntuu pahalta toisen puolesta, voin kuvitella itseni toisen asemaan tai tilalle ja siten tuntea toisen surun.

Kykenettekö lukemaan kasvojen ilmeitä? Nuorena ollessani eräs assi-poika satutti minua fyysisesti, koska ei kyennyt lukemaan kasvojani enkä siinä tilanteessa kyennyt huutamaan/puhumaan. Jos ette, voiko ilmeiden lukemista harjoitella jotenkin?

Jäättekö ennemmin yksityiskohtiin, kuin katsotte isoa kuvaa? Eräs opiskelukaveri assi-tuttu oli ihan fiksu tyttö, mutta opiskellessa ja tenteissä hänelle tuotti suuria ongelmia, että ei hahmottanut kokonaisuutta, vaaan jäi ikään kuin jumiin yksityiskohtiin.

Olisi mielenkiintoista lukea lisää ajatuksianne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aina ymmärrä jos minua koitetaan huijata, koska luulen että ihmisillä on aina hyvät aikeet.

Vierailija
44/46 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergeria ei ole olemassa. Ylidiagnosointia. Se ollaan poistamassa diagnooseista. Vain autismi jää.

Vierailija
45/46 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattu. Hyväksikäytetty. En kommunikoi enää kenenkään kanssa

Vierailija
46/46 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta. Mutta sitten joku sanoo sua tyhmäksi/jankkaajaksi/lapselliseksi/ym. tai alkavat porukalla kiusata. Ja syytä sä et millään ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä