Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormoonallinen akne, mikä auttanut parhaiten?

Pizzanaama 85
13.03.2017 |

Olen kärsinyt aknesta jo monia vuosia ja kokeillut monia keinoja mitä netissä on ehdotettu ja lisäksi roa-kuuri viisi vuotta sitten syöty. Sitten huomasin yhteyden ovulaatioon ja kuukautisiin, jolloin leuassa on paljon finnejä ja jopa kunnon patteja. Olen nyt vuoden alusta vähentänyt sokeria ja se on vähän helpottanut.

Mutta jotain ehkäisymenetelmää olen miettinyt vihdoin, koska en jaksa enää tätä. Itsetunto maassa ja ei tee mieli liikkua ulkona...

Suvussamme on verenpainetautia, joten en ole uskaltanut e-pillereitä. Enkä kyllä välttämättä muistaisi ottaa niitä ajallaan. Onko kellään ehkäisyimplanaatti auttanut? Tosin luin, että se on joillakin vaikeuttanut aknea. Tai mites hormonikierukka?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut sokerin syönnin lopettaminen ja rasvan lisääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi. Siis vauva. Ei kannata kokeilla kotona!

Ei mut joo, oikeasti mulla auttoi vain ikä ja lapset.

Voi koittaa maitotuotteiden pois jättöä, hajusteet pois ja reilusti vettä.

Vierailija
4/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on hormoniperäisiä finnejä, mutta myös juuri huonon ruokavalion aiheuttamaa näppylää välillä poskissa, otsalla ja leuassa. Otin ehkäisykapselin n. 3 vuotta sitten, ja ennen sitä söin minipillereitä. Eivät ole omasta mielestäni vähentänyt/lisännyt finnien määrää. Toki tämä on yksilöllistä.

Vierailija
5/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei hormonikierukka ei auttanut. Ainoa mikä auttaa on yhdistelmäehkäisypillerit ja raskaus. Raskauden ja imetyksen jälkeen toki palaavat takaisin. Nimenomaan minullakin on kyse myös leuan syvistä ja kipeistä pateista, uusi tai uudet ilmaantuvat aina juuri ennen kuukautisia, sitten muhivat 3vk ja juuri kun ovat parantumassa ilmestyy uudet. Paikallishoidoista ei ole apua, alkavat niin syvältä.

Onko sinulla itselläsi korkeat verenpaineet?

Vierailija
6/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain raskaus. Synnytyksen jälkeen iho muuttui vähän huonommaksi, mutta on silti paljon parempi kuin ennen raskautta. En sitten tiedä palautuuko se iho täysin samaan, kun menkat alkaa. Mulla ei siis ole alkanut vielä kuukautiskierto uudestaan synnytyksen jälkeen. Eli sanoisin että hormonaaliseen akneen auttaa hormonien muutos

Vierailija
7/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi. Siis vauva. Ei kannata kokeilla kotona!

Ei mut joo, oikeasti mulla auttoi vain ikä ja lapset.

Voi koittaa maitotuotteiden pois jättöä, hajusteet pois ja reilusti vettä.

Minulla taas nämä leuan hormonifinnit ilmestyivät vasta 30-vuoden tienoilla. Minullakin siis raskaus ja imetys vie ne täysin pois,mmutta palaavat heti kuukautiskierron säännöllistyttyä.

Vierailija
8/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit, raskaus, imetys, antibiootit pari kertaa pahempaan tilanteeseen. Nyt iän myötä helpottanut, mutta silti tulee epäpuhtauksia ja kierron lopulla kunnon finnejä. Tilannetta helpotti, kun siirryin kaikessa kosmetiikassa sertifioituun luonnonkosmetiikkaan. Meine Base -suolapesu on huippu kasvojen puhdistaja. Lisäksi käyn muutaman kerran vuodessa ultraäänipuhdistuksessa.

Vierailija
9/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä ihotautilääkärillä ja ehkä vielä normilääkärillä. Osaavat arvioida juuri Sinun tilanteen ja miten kannattaa hoitaa kasvoja.

Roa-kuureja itsekin syöneenä voin todeta niiden auttavan, mutta loppupeleissä ei ole terveellistä syödä montaa kuuria kerta toisensa jälkeen. Antibioottivoide auttaa myös pahimpiin näppylöihin, mutta sekään ei ole pitkälle vietynä terveellistä.

Ruoalla voi vaikuttaa finneihin ja riittävä veden juonti on ehdottoman tärkeää. Karkit, suklaa ja juusto lisää itselleni finnejä, mutta kaikki on tietenkin yksilöllistä.

Vierailija
10/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään, itselläni ei roa, antibioottirasvat, pillerit, ei ruokavaliot sun muut. Äidilläni sama ja 52v ikää ja kaksi lasta ei ainakaan ole vielä auttanut. Kun ovis tulee, niin finnit ilmaantuu leukaan vaikka tekisi mitä. Sama menkkojen kanssa. Pillereillä finnejä oli vähemmän ja ne olivat pieniä, mutta niitä oli tasaisesti kokoajan. En usko, että noihin vaikuttaa mikään muu kuin hormonit.

Vierailija
11/37 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä itselläni ei ole hormoniakneen auttanut mikän muu kuin diane nova e-pillerit. Ja raskaus, mutta se ei tuppaa olemaan järin pysyvä tila.

Vierailija
12/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta itsellä ja juon päivittäin n. 2l vettä, maitoa (valion vanhan ajan luomu täysmaito käytössä pääsääntöisesti) vain kahvissa 3-4 kupissa päivässä, perheen kanssa syön samaa ruokaa eli perus kotiruokaa. Maine basea ja himalajan suolasaippuaa (vai milä nimellä onkaan) kokeillut, viimeisimpänä otsonoitu oliiviöjy normaalivahvuisena. Kummassakaan en huomannut muutosta. Sinkkiä olen syönyt kausissa tupla-annoksen (yhteensä 50mg), mutta silti naama kukkii. Gynekologille tai (ihotauti)lääkärille, pitäisi mennä, mutta olen arponut mihin menisin, kun jokaisella ihan kiitettävät käyntimaksut ja tällä hetkellä työtön. Rahaa kyllä onneksi säästössä.

Korkeat verenpaineet ei ainakaan nyt ole, eli voisin varmaan pillereitä syödäkin. Äidilläni on korkea verenpaine ja joillakin suvussamme myös.

Ap

Vierailija
13/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuli kans kaikki keinot käytettyä, roasta otsoinoituun oliiviöljyyn eikä mikään auttanut. Nyt oon vaan aamuisin ja iltaisin laittanut paksun kerroksen jojobaöljyä ja ihme on että finnien tulo on lakannut. 

Vierailija
14/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi joskus pillerit, mutta sitten kun tauon jälkeen aloitin uudestaan niin pahensivat vaan tilannetta. Enää en halua mitään hormonaalista ehkäisyä. Raskaus ja imetys on auttanut mullakin. Kun lapset on tehty haen toisen roa-kuurin, edellisestä jo pian 15v.

Vierailija
15/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa, että parhaaksi pugdistustuotteeksi olen todennut suolasaippuan. Ihon ollessa pahimmillaan käytän otsonoitua oliiviöljyä ja jotain happovoidetta, jonka nimeä en nyt muista, ne vähän rauhoittaa tulehdusta.

Vierailija
16/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi sain tyroksiinilääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Vierailija
17/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut hormonaalinen akne ihan murrosiästä lähtien, johon on testattu kaikki mahdolliset voiteet, antibiootit ym., mutta ROA-kuuria en ikinä halunnut ottaa. Ainoastaan e-pillerit auttoivat kunnolla ihon kanssa, mutta ne sivuvaikutukset (mm. mielialanvaihtelut) olivat niin karseita, että oli pakko lopettaa koko touhu. En halunnut jatkaa enää hormonaalista ehkäisyä, ja jostain netistä luin sellaisesta lääkkeestä kuin Spiresis. Juttelin oman gyneni kanssa tästä, ja sain kuurin tätä, joka auttoi ihan älyttömästi! Kyseinen lääke on siis nesteenpoistolääke (korjatkaa, jos olen väärässä), mutta siis toimii juuri horm. aknen kanssa hyvin, enkä ainakaan itse ole kokenut mitään sivuvaikutuksia. Totta kai lääkkeen lisäksi pyrin mahd. maidottomaan & gluteenittomaan ruokavalioon muiden keinojen kanssa, jotka yhdessä ovat auttaneet ihoni taas takaisin ihmismäiseen kuntoon. Joten kannattaa laittaa korvan taakse tämä, mikäli kaipaa helppoa ja hormoonitonta lääkitystä akneen. Googlettamalla löytyy varmasti enemmän tietoa tästä. Tsemppiä ja toivottavasti saat ihosi kuntoon!  

Vierailija
18/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hormonaalinen akne ja kokeilin kaikki mahdolliset roaa lukuunottamatta. Diane Nova oli ainoa lääke joka auttoi. Raskausaika oli pitkä, ei sekään auttanut ja imetysaika oli järkyttävä.

Minulla finni oli isoja paukamia joista pahiten kärsi posket. Nämä jätti syvät arvet.

Itsellä tuli jossakin vaiheessa todella paha refluksi johon ei myöskään auttanut mitkään lääkkeet. Siihen kokeilin kaikki ruokavaliot ja jättämällä kaikki viljat ja soijan katosi refluksi. N. 4kk päästä huomasin että aknekin rauhoittui, tai siis katosi kokonaan. Nyt pysynyt 4 vuotta täysin pois kun pidän viljattoman ruokavalion.

Vierailija
19/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Clindoxyl ja taukokuukausina Basiron piti aknen siedettävänä. Vaihdevuodet paransi ongelman lopullisesti :)

Vierailija
20/37 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö pitkään tuota spiresistä ja eikö iho pahentunut lääkkeen lopetuksen jälkeen? Vai syödäänkö sitä jatkuvasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme