Maassa maan tavalla, tai maasta pois! Lenita uskaltaa sanoa ääneen
http://www.iltalehti.fi/viihde/201703112200084238_vi.shtml
Olet oikeassa Lenita, näin juuri!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuitenkin ihan jees, että
perustetaan Suomi-yhteisöjä ja rakennetaan saunoja minne ikinä mennäänkin?!No voihan huokaus. Kun ei nuo yhteisöjen perustajat ja saunojen rakentajat millään tavoin edellytä, että kaikkien niin pitäisi tehdä tai että heille pitäisi se sauna kantiksien rakentaa. Eivätkä vaadi, että pitäisi julistaa lauantai pakolliseksi saunapäiväksi kaikille. Seinien sisällä tapahtuvaa harrastustoimintaa, joka ei ketään häiritse. Lenita Airisto ei väittänyt, ettei muslimit saa keskenään kokoontua.
Olen ihan missannut tapauksen, jossa joku maahanmuuttaja on vaatinut suomalaisillekin naisille huiveja päähän?
Ja tiedoksi Lenitalle: Suomessa on maan tapa, ihan lakiin kirjattuna, uskonnonvapaus.
Onpa sulla valikoiva näkö. Tuo naisten huoraksi nimittely kaduilla on yksi tapa esittää näitä vaatimuksia. Pahempia tapoja on myös uutisoitu lehdissä, tosin hyvin varovaiseen tapaan, mutta kyllä niistä tyhmempikin tajuaa, mistä on kysymys.
Onpa sulla valikoiva näkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä Lenitan näkemyksen, mutta hassua kun samassa jutussa hän itsekin kertoo ettei aio olla maassa maan tavalla. :D
Ei tässä minusta mitään epäjohdonmukaisuutta ole, Lenitahan sanoi ettei edes matkusta niihin paikkoihin joissa vaadittaisiin käytöstä johon hän ei aio ryhtyä, esim. huivi päässä kulkemista koska on nainen. Hän siis tosiaan käyttäytyy maassa maan tavalla, mutta pidättäytyy menemästä maihin joiden käytösnormeja ei hyväksy.
Ja samalla arvostelee ruotsalaisia feministejä, jotka muslimimaissa vieraillessaan toteuttavat "maassa maan tapaan"-mentaliteettia ja käyttävät huntua. Ei tossa artikkelissa ole päätä eikä häntää.
Niin, hän varmaankin on sitä mieltä, että näiden feministien ei ensinkään pitäisi mennä noihin maihin vaan boikotoida niitä. Niin muuten itsekin teen. En todellakaan jalallani astu maahan jossa en saa käyttäytyä vapaasti siksi että olen nainen, tai minun täytyy esim. pelätä kaduilla seksuaalista ahdistelua tai -väkivaltaa siksi että olen länsimaalainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
perustetaan Suomi-yhteisöjä ja rakennetaan saunoja minne ikinä mennäänkin?!No voihan huokaus. Kun ei nuo yhteisöjen perustajat ja saunojen rakentajat millään tavoin edellytä, että kaikkien niin pitäisi tehdä tai että heille pitäisi se sauna kantiksien rakentaa. Eivätkä vaadi, että pitäisi julistaa lauantai pakolliseksi saunapäiväksi kaikille. Seinien sisällä tapahtuvaa harrastustoimintaa, joka ei ketään häiritse. Lenita Airisto ei väittänyt, ettei muslimit saa keskenään kokoontua.
Olen ihan missannut tapauksen, jossa joku maahanmuuttaja on vaatinut suomalaisillekin naisille huiveja päähän?
Ja tiedoksi Lenitalle: Suomessa on maan tapa, ihan lakiin kirjattuna, uskonnonvapaus.
Islamin uskon mukaisesti homot pitää tappaa. Meidän pitää siis uskonnonvapauden takia hyväksyä että muslimit haluavat tappaa homot, myös Suomesta?
Suomessa on Suomen laki. En ole havainnut että sitä yritettäisiin kumota.
Niin, hän varmaankin on sitä mieltä, että näiden feministien ei ensinkään pitäisi mennä noihin maihin vaan boikotoida niitä. Niin muuten itsekin teen. En todellakaan jalallani astu maahan jossa en saa käyttäytyä vapaasti siksi että olen nainen, tai minun täytyy esim. pelätä kaduilla seksuaalista ahdistelua tai -väkivaltaa siksi että olen länsimaalainen nainen.[/quote]
Hyvin sanottu, juuri näin! Feministit eivät oikein uskalla ottaa kantaa suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsitin, että nimenomaan ei halua, että suomessa muslimit käyttävät huiveja. Ei kai muslimit olekaan vaatineet, että suomalaiset alkavat käyttämään huiveja (vrt pakollinen saunapäivä).
Irakin pääministeri toivoo maasta lähteneiden irakilaisten palaavan takaisin rakentamaan kotimaataan:
http://www.iraqinews.com/features/pm-abadi-urges-iraqi-refugees-germany…
Somalian presidentti haluaa maasta lähteneiden somalien palaavan Somaliaan:
https://horseedmedia.net/2016/05/10/somalia-president-wants-emigrants-r…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan vapaasti voivat rätteineen mennä sinne omaan maahansa rukoilemaan allahia tms. Alkaa jo vituttaa koko porukka.
Minua ei näiden muslimien kulttuuri kiinnosta, tai liikuta mitenkään. En halua tietää siitä yhtään mitään. Jos joku haluaa tutustua aiheeseen, voi mennä vaikka Irakiin katsomaan.
Valtaosa tänne loisineista arabeista on rikollisia ja pummeja, jotka esiintyvät milloin milläkin nimellä. Luulisi, että jo se kertoisi henkilöstä jotain, jos jokaiselle esitäytyy eri nimellä?
Miten tää liittyy Lenitaan?
Pitäisikö sun ottaa oikeasti selvää asioista, niin ettet olisi noin ahdistuneen aggressiivinen? Sun pelot kuulostaa enemmän yleisiltä kliseiltä kuin faktoilta.Jos Suomessa ei olisi ulkomaalaisia, ketä silloin karsoisit? On meillä vähemmistöjä omastakin takaa.Kommentti liittyy Iltalehden juttuun, jos et sitä tajua, niin ei se mitään.
Voi kuule, noita ostareilla notkuvia "maahanmuuttajia" (väärä termi näille pummeille) olen nähnyt aivan tarpeeksi, samoin heidän ylimielistä käyttäytymistään. Selvittele sinä vain asioitasi ihan rauhassa.
"Ketä silloin karsoisit?", miten voi joku voi kysellä noin tyhmiä, sekä olla niin naiivi?
Mulla ei ole mitään selviteltävää, mutten pelkääkään ketään enkä etsi ketutukselleni sopivaa kohdetta.
Se koira älähtää jne.
Olen lukenut useita kirjoja, joiden tapahtumat sijoittuvat esim. Afganistaniin, kertovat tietysti muslimikuttuurista. Kyseisissä maissa elävien älykkäiden ihmisten kirjoittamia kuvauksia, ei siis mitään propagandaa. Aika selvä käsitys on muodostunut näistä, että kadulla yksin kulkeva, ilman miespuolista saattajaa, nainen on vapaata riistaa. Huivittomana esiintyminen on jo syy tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamin uskon mukaisesti homot pitää tappaa. Meidän pitää siis uskonnonvapauden takia hyväksyä että muslimit haluavat tappaa homot, myös Suomesta?
Poliittisen islamin tavoite on kumota kansallinen laki ja korvata se Koraanille alisteiselle sharia-lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliittisen islamin tavoite on kumota kansallinen laki ja korvata se Koraanille alisteiselle sharia-lailla.
Montako muslimia on ehdolla seuraavissa vaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä kiinni foliohatustasi, ettei tipu vauhdissa päästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut useita kirjoja, joiden tapahtumat sijoittuvat esim. Afganistaniin, kertovat tietysti muslimikuttuurista. Kyseisissä maissa elävien älykkäiden ihmisten kirjoittamia kuvauksia, ei siis mitään propagandaa. Aika selvä käsitys on muodostunut näistä, että kadulla yksin kulkeva, ilman miespuolista saattajaa, nainen on vapaata riistaa. Huivittomana esiintyminen on jo syy tappaa.
Ei se liity niinkään islamiin, vaan yleiseen ahdinkoon, sodan raunioittamaan maahan ja sivistykseen, jne. Liian eristyneet paikat on usein vihamielisiä. Ihmiset kyttää toisiaan ja naapuriheimoja. Toisaalta, arolla paikoilleen pysähtyneet heimot ovat myös vainoharhaisia (vrt.raamattuvyöhyke). Tästä on tehty tutkimus.
Lenita presidentiksi.