Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 17-vuotias seurusteleva pari (tyttö ja poika) nukkua yhteisessä hotellihuoneessa koulun matkalla?

Vierailija
13.03.2017 |

Kyseessä on lukion kieliryhmän muutaman päivä matka Berliiniin.

Tyttö kysyi minulta aamulla, mutten osannut vastata. Sanoin, että se pitää selvittää koululta. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, koska yöpyvät muutenkin yhdessä usein. Pojan vanhemmilla taatusti vielä vähemmän.

Vähän luulen, että pidetään epäsopivana? Onko kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään veikkaisin, että eivät saa, mutta joku opinahjojen nykysäännöistä perillä oleva osannee kertoa paremmin. Ainakaan kymmenisen vuotta sitten allekirjoittaneen kouluretkellä ei ollut mahdollista tyttöjen ja poikien yöpyä samassa huoneessa, ellei nyt salaa hiipinyt poikaystävän viereen nukkumaan ja virallisesti majoittunut oman sukupuolen kanssa.

Vierailija
2/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse muutama vuosi sitten juuri tuollaisella kieltenlukijoiden reissulla. Meitä oli 12 ja vain yksi oli poika: yöpyi kaverityttönsä kanssa eikä kenelläkään ollut siihen mitään sanottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään veikkaisin, että eivät saa, mutta joku opinahjojen nykysäännöistä perillä oleva osannee kertoa paremmin. Ainakaan kymmenisen vuotta sitten allekirjoittaneen kouluretkellä ei ollut mahdollista tyttöjen ja poikien yöpyä samassa huoneessa, ellei nyt salaa hiipinyt poikaystävän viereen nukkumaan ja virallisesti majoittunut oman sukupuolen kanssa.

Tämä on siinä mielessä hoopoa, että kyllähän kaksi tyttöä tai poikaa voivat olla lempiväisiä yhtä lailla. 

Vierailija
4/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa. Olisi epäreilua muita kohtaan. Siellä kun tapahtuisi seksiä!

Vierailija
5/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse muutama vuosi sitten juuri tuollaisella kieltenlukijoiden reissulla. Meitä oli 12 ja vain yksi oli poika: yöpyi kaverityttönsä kanssa eikä kenelläkään ollut siihen mitään sanottavaa. 

On tietysti vähän eri tilanne, koska muuten olisi pitänyt varata kaksi yhden hengen huonetta. 

Vierailija
6/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa. Olisi epäreilua muita kohtaan. Siellä kun tapahtuisi seksiä!

Niin varmasti tapahtuisi. 

Lasketaanko koko matka kouluajaksi? Sittenhän olisi yksiselitteistä, koska koulun säännöt tuskin sallivat seksin harrastamisen kouluaikana. 

-ap

Vierailija
7/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten reissuilla hotellit ovat olleet sellaisia, joissa yhteen huoneeseen majoittui useita oppilaita, joten huoneissa oli vain tyttöjä tai poikia. Sitä en tiedä, olisiko erikseen maksamalla saanut yhden tai kahden hengen huoneen.

Vierailija
8/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa työpaikassa mieheni kanssa ja meillä on joskus yön yli kestäviä reissuja samassa porukassa. 

Majoitumme aina eri huoneisiin. Ei tätä mitenkään ole esimiestasolta ohjeistettu. Koemme kuitenkin, että perhe-elämä ei kuulu työhön.  

Eli minusta tämä pari voisi vapaaehtoisesti yöpyä erikseen. Matka on kuitenkin opiskelua eikä lemmenöitä varten. 

Vierailija
9/9 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululta voi tietysti kysyä, riippuu varmaan osanottajien sukupuolijakaumastakin ja millaista majoitusta ovat ajatelleet. Noin maalaisjärjellä olettaisin että huonejärjestelyt tehdään niin, että vain samaa sukupuolta olevia yhteen huoneeseen. Jos tyttöjä ja poikia on tasamäärät ja esim. 6 kahden hengen huonetta varattu, ja aloittajan tyttö ja poikkis haluavat samaan huoneeseen niin sitten pitäisi pakottaa joku muu tyttö ja poika jakamaan huone. En usko että koulu tekisi noin. Tai jos on ajateltu varata 1-2 isoa huonetta koko porukan tytöille ja pojille niin tuskin varaavat lisäksi panohuoneita pariskunnille.

Ja jos tuo järjestyykin niin mitäs jo tuleekin ero reissussa...