Neula ja ompelulankaa. Miten teet solmun langan päähän?
Kommentit (14)
Yleensä sillä vanhalla mallilla, eli pyöräytän sormenpään ympäri ensin.
Ap tekee pyörittämällä lankaa neulan ympäri. Saa vaikka kuinka ison solmun ja juuri siihen kohtaan lankaa kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tekee pyörittämällä lankaa neulan ympäri. Saa vaikka kuinka ison solmun ja juuri siihen kohtaan lankaa kuin haluaa.
Paitsi jos on ohut tai heikkolaatuinen lanka niin solmu ei luista halutulle kohdalle vaan jumahtaa vaikka keskelle lankaa.
En tee, ei se siitä mihinkään tipu.
Teen kuten ap. ja ikinä ei ole epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan moisesta tavasta. Itse teen kuten ompelijamummoni opetti eli pyörittämällä lankaa. Mites päätätte ompeleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan moisesta tavasta. Itse teen kuten ompelijamummoni opetti eli pyörittämällä lankaa. Mites päätätte ompeleen?
Tässä malli. Helppo kuin mikäkin ja lähes 100% onnistuukin. Oma äitinikin teki sormenpäissä ja aina tuli se pienen pieni solmu joka meni kankaasta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä malli. Helppo kuin mikäkin ja lähes 100% onnistuukin. Oma äitinikin teki sormenpäissä ja aina tuli se pienen pieni solmu joka meni kankaasta läpi.
Mä kun meinasin lisätä, että ongelmana tahtoo olla liian iso solmu. Mitenkä tuo neulahomma käyttäytyy kun tekee kaksinkertaisella langalla, nimittäin ompelen AINA niin? Toi vaikutti vielä niin paljon hitaammalta muutenkin, että taidan pitäytyä vaan omassa tavassani.
Vierailija kirjoitti:
Neulalla sen saa haluttuun kohtaan yleensä kumminkin yksi solmu tulee kankaasta läpi, joten tehtävä kuin päättäminenkin pari ylimääräistä pistoa samaan kohtaan.
Vanhemmiten näkö alkaa heiketä, tässä kohtaa huomaa, vaikka pikkujuttu.
Napit pitäisi ommella yksinkertaisella langalla.
Pahoittelen, en heti tajunnut, siis pyöräytetään neulan ympäri, yhdessä youtuben ohjeessa neuvotaan hiukan väärin - kun tehdään napin ompelussa jalka, jos vaikka paita liian kireä - on ensin tehtävä kaksi ommelta sitten päätettävä jalan pituus, muutoin sitä ei muodostu. Nappi ei pysy kahdella ompeleella, joten on viimeisteltävä. Ai niin tulitikkutemppu yksi vaihtoehto.
Lankalenkin saa siirrettyä oikeaan paikkaan kun lenkki on iso neulan avulla.
Minä pyöritän sormen päässä.