HS:ssä esitelty kirppiskamakoti. Mitäs palstan marittajat ja minimalistimammat tykkää?
http://www.hs.fi/koti/art-2000005121627.html
Omaa silmääni miellyttää huomattavasti enemmän kuin täysvalkoiset ym. hirvitykset. Kaikista ratkaisusta tosin en pidä, mutta kokonaisuudessaan hauska ja kodikas.
Kommentit (32)
Mun mielestä tosi kaunis koti ja hyvä silmä muodoille ja väreille sen omistajalla. Tuossa on tietty harmonia, vaikka muotoja ja värejä on noin paljon.
Itse pidän eniten todella modernista mustavalkoisesta italialaistyyppisestä sisustuksesta ja sellainen meillä onkin, mutta tykkään silti kaikenlaisista sisustuksista, jos niissä on taitava tekijä niin kuin tuossa.
Heteka ok mutta vanhat täkit eivät löytäisi tietään meille.
Enemmän pidän värikkäästä kuin musta-valkosisustuksesta.
Vaikken itse tuontyyppisessä kodissa kestäisi elää, on kuvia silti mukava katsella. Kivan värikäs koti, jossa näytti siistiltä vaikka tavaraa olikin paljon. Kiva että osa ihmisistä osaa ja uskaltaa sisustaa persoonallisesti eikä mene vain lammasmaisesti kulloisenkin trendin perässä. Mieluummin minä tuota kämppää katselen kuin niitä sisustuslehtien tusinakoteja sisustustekstitarroilla, valkoisen ja beigen kyllästämiä maalaisromanttisia "unelmia".
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän väreistä, runsaudesta ja vanhoista tavaroista, mutta sitä tasapainoittaisi jokin uusi ja ylellinen. Esim. heteka jonka päällä on vanhoja täkkejä ei ole mielestäni houkutteleva sohva. Mieluummin joku villinvärinen retrosohva. Kun kaikki on vanhaa, syntyy vaikutelma, että sisustukseen ei ole käytetty paljon rahaa. Mutta jos oikeasti rahanpuutteessa sisustaa noin, niin aika hyvin onnistunut! Keräilyharrastuksen ymmärrän hyvin, minunkin kavereillani on jotain tosi makeita sisustuksia missä esim. vanhoja leluja, astioita ja muita esillä.
Haiseekohan tuolla asunnossa kirpparille?
Lisään vielä, että katsoin ensin vain kuvat ja nyt katsoin tuon videonkin, tykkäsin paljon enemmän kun näin kokonaisuuden! Etenkin keittiö oli hieno. Mökki tai mummolahan tuosta tulee mieleen, mutta nehän ovat kodikkaita paikkoja. Paljon ottaisin kyllä tuolta omaankin kotiini mielelläni, etenkin jos jaksaisi pitää paikat järjestyksessä. Mutta en olekaan minimalisti kuin käytännön pakosta välillä. Jos joku muu siivoaisi, olisin tilpehöörimaksimalisti.
Makuasia. -Mä en voisi pitää kamoja esillä. Laittaisin ne kaappiin. Pois näkyviltä. Ei hyvä kai sekään.
Mutta se mitä haluan sanoa: joka ikinen astia, kuppi, kippo, yms. on käyttöä varten - ei keräilyä, säilytystä, esittelyä, tms. varten. Meillä käytetään lahjaksi saatuja hopeita, yms. "arvoastioita" ihan joka päivä. Mm. design-juomalasit ovat ihan päivittäin meillä - ja koneessa pesen joka ikisen. Tosin hopeaa joutuu toisinaan kiillottamaan....
Kaikki tavarat ovat käyttöesineitä! Minua harmittaa, että lahjaksi antamani käyttöesine päätyy vuosikymmeniksi kaappiin. Tavaraksi, jota "raskii" käyttää vain harvoin ja valitusti. What!
Kiva ja ihanan värikäs. Itse en jaksaisi kuitenkaan pyyhkiä pölyjä noista kaikista joten ei sopisi minulle. Värejä kuitenkin on täälläkin.
Ihan kivoja tavaroita mutta kokonaisuus on mielestäni todella sekava ja epäharmoninen. Liikaa värejä ja tavaraa plus sisustus vaikuttaa todella epäkäytännölliseltä ja vaikealta siivota. Itseäni ainakin ahdistasi avohyllyssa pölyttyvät astiat.
Ennen inhosin tuollaista retroteemaa ja 70-luvun kuoseja, mutta niin vaan niiden suuri esillä olo on saanut minutkin suopeammaksi. Koti näyttää kivalta, mutta kuten joku sanoi niin lavastetulta myös. Ehkä johtuu tuosta purkkapallomasiinasta?
Vähän teennäiset fibat tuli myös siitä, että kaikki moderni jota kuitenkin käytetään pitää piilottaa (tietokone, astianpesukone ym.)... Mutta toisaalta miksikäs ei, jos niitä ei itse tykkää katsella mutta tykkää käyttää kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja tavaroita mutta kokonaisuus on mielestäni todella sekava ja epäharmoninen. Liikaa värejä ja tavaraa plus sisustus vaikuttaa todella epäkäytännölliseltä ja vaikealta siivota. Itseäni ainakin ahdistasi avohyllyssa pölyttyvät astiat.
Tuo tuli minullakin mieleen, että eikö varsinkin keittiössä astioihin kerry äkkiä rasvaa ja pölyä? Itse en jaksaisi olla koko ajan putsaamassa.
Ihan järkyttävä! En pystyisi asumaan tuollaisessa yhtään. Ei kaiken tarvitse olla valkoista, mutta tuollainen sekametelisoppa on ihan kauhea. Plus nuo retroesineet ovat todella rumia. Tulee mieleen jokin romuvarasto, mihin on haalittu kaikki mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavarat ovat käyttöesineitä! Minua harmittaa, että lahjaksi antamani käyttöesine päätyy vuosikymmeniksi kaappiin. Tavaraksi, jota "raskii" käyttää vain harvoin ja valitusti. What!
Kun antaa lahjan, antaa samalla saajalle oikeuden käyttää esinettä haluamallaan tavalla.
Viihtyisä, tykkäsin muuten paitsi sohvasta. Itse en ehkä sisustustaisi ihan noin mutta hauskalta näytti.