Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:ssä esitelty kirppiskamakoti. Mitäs palstan marittajat ja minimalistimammat tykkää?

Vierailija
12.03.2017 |

http://www.hs.fi/koti/art-2000005121627.html

Omaa silmääni miellyttää huomattavasti enemmän kuin täysvalkoiset ym. hirvitykset. Kaikista ratkaisusta tosin en pidä, mutta kokonaisuudessaan hauska ja kodikas.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan konmarin mukainen, jos jokainen esine tuottaa iloa.

Vierailija
2/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan näköinen koti, ja vaikka tavaraa on paljon, ne olivat kivasti aseteltu ja siistejä.

Vierailija
4/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää ihan konmari asunnolta. tavarat on paikoillaan

Vierailija
5/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keräilyä rakastava Jaana Seuranen neuvoo, miten kirppislöydöillä sisustetaan niin, ettei koti muutu romuvarastoksi." Siis mitä ihmettä? Miksei se sitten elä kuten itse neuvoo? Toi murju näyttää ihan täsmälleen romuvarastolta. Kauhea.

Vierailija
6/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan konmarin mukainen, jos jokainen esine tuottaa iloa.

En usko että on vaatteet viikattu pystyyn XD

Vierailija
7/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään värikkyydestä ja jotkut tavarat olivat mieleisiä, mutta kokonaisuutena koti näyttää jotenkin epäsiistiltä ja viimeistelemättömältä.

Vierailija
8/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmiin se näytti just romuvarastolta. Ahdistaisi elää tuolla, kun joka nurkka on täynnä tavaraa.

Vierailija
9/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelin perusteella asukas itse tykkää tavaroistaan ja viihtyy hyvin kodissaan, joten marittajilla tuskin on ainakaan valittamista. Omaan silmääni koti näytti viihtyisältä, mutta itse en voisi käyttää noin runsaasti värejä ja esillä olevia tavaroita. Kotini on liian pieni ja minä itse liian epäjärjestelmällinen siihen.

Vierailija
10/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysvalkohirvityksen ja värioksennuksen väliinhän ei sovi muuta sisustusta? 

Vierailija
11/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehtisin sisustajan tyyliä steriili kirjavuus. Kovin on pikkusievää piiperrystä. Tavaraa ei ole paljon, mutta tuo loppuunasti viety harkinta. Ei mitään sattumanvaraista, kaikki on niin loppuunasti mietittyä ja valmista, joten lopputulos ei ole elävä, vaan "lavastettu" ja tavaroiden ehdolla.

Vierailija
12/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan värikäs, mutta ehkä liikaa tavaraa. Sävyttäisin seinät jollain vaalealla värillä, niin siihen saisi hiukka lämpöä enemmän.

Vierailija
13/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole marittaja enkä minimalisti, mutta mutta... Tykkään osittain! Esim. keittiö oli mielestäni aika ihana, jotenkin tykkäsin avohyllyistä ja siitä että kivat värikkäät astiat on esillä eikä piilossa kaapissa. Se vaan minulla tökkää silmään, kun sekä seinät että lattiat on joissain kohdissa kotia valkoiset, niin näyttää kuin olisi vain ripoteltu tavaraa jotenkin leijumaan ympäriinsä. Minusta tummahko lattia olisi sopinut paremmin.

Vierailija
14/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan silmääni kamalan sekava ja tavarapaljous + lukuisat eri värit saa aikaan epäsiistin vaikutelman.

Omasta kodistakin vanhoja huonekaluja ja hieman väriä löytyy, mutta liika on liikaa.

Vierailija
15/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä teille KonMarittajan mielipide: Mikäli kodin asukit viihtyy niin hyvä hyvä. Ei minulla pidäkkään olla mitään mielipidettä muiden kodeista tai tavaroista, mutta omaa kotiani en varmaankaan sisustaisi noin, vaikka tykkään väreistä ja joistakin näkemistäni esineistä. Minulla on sitten taas ihan omanlainen koti - joka muuten ei ole "täysvalkoinen ym. hirvitys", vaan juuri meidän perheelle sopiva.

Vierailija
16/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tykkään vanhasta, ja pisti silmään tuosta kotiesittelystä ainakin yksi esine, joka oli aivan sama kuin itselläni.

Mutta mulla on selvästi vähemmän kamaa ja haen helpompia ratkaisuja. Esimerkiksi tuo hetekasta ja täkeistä rakennettu sohva - kolmen leikki-ikäisen kanssa siitä tehtäisiin joka päivä maja. Mieluummin säästin muutaman kuukauden ja teetin oman väriläiskäsohvani verhoilijalla.

Vierailija
17/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisi kotiini mitään koulutarvikkeita, koska homekouluista tarttuu itiöitä esim. Noihin opetustauluihin. Myös tekstiilien kanssa olen varovainen koska pieneliöt elävät niissä.

Vierailija
18/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän väreistä, runsaudesta ja vanhoista tavaroista, mutta sitä tasapainoittaisi jokin uusi ja ylellinen. Esim. heteka jonka päällä on vanhoja täkkejä ei ole mielestäni houkutteleva sohva. Mieluummin joku villinvärinen retrosohva. Kun kaikki on vanhaa, syntyy vaikutelma, että sisustukseen ei ole käytetty paljon rahaa. Mutta jos oikeasti rahanpuutteessa sisustaa noin, niin aika hyvin onnistunut! Keräilyharrastuksen ymmärrän hyvin, minunkin kavereillani on jotain tosi makeita sisustuksia missä esim. vanhoja leluja, astioita ja muita esillä. 

Haiseekohan tuolla asunnossa kirpparille?

Vierailija
19/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin keittiöstä, ja ne keltaiset verhot oli fantastiset. Itse olen käynyt paljon kirppareilla, mutta mukaani tarttuu nykyisin vain laadukkaita 50-60-luvun huonekaluja. Pidän myös 70-luvun värimaailmasta, mitä näkyi tässäkin kodissa. Sen sijaan kupit ja kipot ei kiinnosta, mutta mielestäni tämä asukas osasi hyvin ryhmitellä tavaroita ja siten välttää kaaoksen tunnus.

Pisti silmään myös nelikymppisen naisen nuorekas ja tyttömäinen habitus.

Vierailija
20/32 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sen värikkyydestä, mutta lapsenomainen sisustustyyli on vähän outo aikuiselle, jolla ei ole pikkulapsia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi