Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni toipuva alkoholiongelmainen tai muuten raittiit ovat niin myrtsinä jos jotkut juovat

Vierailija
12.03.2017 |

silloin tällöin, joskus lärvitkin. Ottavat ongelmia toisten juomisesta vaikka toisilla ei ole oikeasti ongelmia sen käytössä. Pitävät jotenkin kaikkia alkoholinkäyttäjiä alkoholisoituneena.
Sanoin tässä toipuva alkoholiongelmainen koska entistä alkoholistia ei ole olemassakaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaahan se on, juoppo juo, olipa muut asiasta mitä mieltä tahansa.

Vierailija
2/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myrtsinä jos tulet ympäripäissäsi pilaamaan minun juhlani, tappelemaan ja rikkomaan tavaroita. Yksinäsi ja juoppokavereidesi kanssa voit tehdä ihan mitä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaahan se on, juoppo juo, olipa muut asiasta mitä mieltä tahansa.

Pidät siis kaikkia alkoholia nauttivia juoppoina. No just joo!!

Vierailija
4/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myrtsinä jos tulet ympäripäissäsi pilaamaan minun juhlani, tappelemaan ja rikkomaan tavaroita. Yksinäsi ja juoppokavereidesi kanssa voit tehdä ihan mitä haluat.

Väität minua juopoksi, millä perusteella?

Vierailija
5/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Rane... Rane hei... ota ny... ota ny vähän. Hei mix sä oot tollanen, ennen olit paljon hauskempi :D

Noinko ap teillä menee, kun otat? Känniset ihmiset ovat omasta mielestään hauskaa seuraa, harvoin vain oikeasti ovat.

Vierailija
6/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ongelmaa toisten juomisesta ja olen ollut raitis noin 50 vuotta. Ensimmäiset 35 vuotta piilottelin raittiuttani. Kävelin juhliessa juomalasi kädessä ja välillä kostutin huuliani siinä. Tuli kasteltua useampi kukkaruukku ja lavuaariinkin meni paljon. Mutta aina kilistelin muiden seurana. Alkoholittomat vaihtoehdot on tullut tarjolle lisääntyvästi. Kymmenen vuotta sitten alkoholiton kuohuviini tai pommac oli harvinaisuus ravintolan juhlatilaisuudessa, nyt se on tarjolla noin 80 prosenttisesti ilman eri pyytämistä. Ja mä en pyydä erikseen, voin ihan hyvin kanniskella sitä alkoholilasia juomatta sitä.

Minä en koskaan aloita keskustelua alkoholista. Onneksi noin 90 prosentille ihmisistä ei ole mikään ongelma etten juo, mutta melkein joka juhlissa löytyy joku joka ahdistuu siitä ettei kaikki juo. Sitä heidän jankkausta asiasta ei saa lopetettua vaikka vaihtaisi puheenaihetta toistuvasti. Joskus vaikka vaihdan pöytää.niin tulevat perässä avautumaan omasta elämästään ja jankkaamaan.

Vierailija
7/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti elämääsi kun tuosta selvenet.

Vierailija
8/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla perusteella vaikutat katkeralta ihmiseltä.

Vierailija
9/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Rane... Rane hei... ota ny... ota ny vähän. Hei mix sä oot tollanen, ennen olit paljon hauskempi :D

Noinko ap teillä menee, kun otat? Känniset ihmiset ovat omasta mielestään hauskaa seuraa, harvoin vain oikeasti ovat.

Taisin siis olla oikeassa tuossa aloituksessa, tämä viimeistään osoitti sen.

Vierailija
10/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ollut :D

Olisit kysynyt miksi käyttäydyt typerästi kännissä, niin etteivät selvänä olevat ihmiset kestä sinua.

Eli miksi?

Vierailija
11/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhuttiin silloin tällöin juomisesta ja joskus kunnolla juomisesta, lähettiin taas liioittelemaan ja paisuttelemaan koko asiaa.

Vierailija
12/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ollut :D

Olisit kysynyt miksi käyttäydyt typerästi kännissä, niin etteivät selvänä olevat ihmiset kestä sinua.

Eli miksi?

Mikä sun ongelma on? Tee itse tuon kaltainen aloitus/ketju.

Vierailija
13/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhuh kirjoitti:

Tässä puhuttiin silloin tällöin juomisesta ja joskus kunnolla juomisesta, lähettiin taas liioittelemaan ja paisuttelemaan koko asiaa.

Näin juuri. Mutta vastaus on , että ovat ihan vain kateellisia ja meinaavat tulla "kuiva humalaan" Eivät kestä katsella vierestä.

Vierailija
14/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla perusteella vaikutat katkeralta ihmiseltä.

Niinkuin sanoin, juoppopiireissäsi voit tehdä ja käyttäytyä miten haluat, kunhan et pilaa minun illanviettojani.

Vierailija
15/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on noinkin, mutta sitten on toisinpäin. Miksi sitä viinaa yritetään väkisin tuputtaa, kun on sanonut, ettei juo? Sen jälkeen alkaa viinankittaajia kyttäys, kun toi selvä on niin myrtsi, vaikkei oliskaan.

Vierailija
16/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no huhuh kirjoitti:

Näin juuri. Mutta vastaus on , että ovat ihan vain kateellisia ja meinaavat tulla "kuiva humalaan" Eivät kestä katsella vierestä.

Joo, olen tosi kateellinen kun joku nolaa itsensä, pilaa terveytensä eikä muista illasta mitään, pisteenä iin päälle krapula. Olisipa tuo mun elämää huoh :(

Vierailija
17/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on noinkin, mutta sitten on toisinpäin. Miksi sitä viinaa yritetään väkisin tuputtaa, kun on sanonut, ettei juo? Sen jälkeen alkaa viinankittaajia kyttäys, kun toi selvä on niin myrtsi, vaikkei oliskaan.

Kuka yleensäkään lähtee juomaan baariin raittiin kanssa? En nyt oikein ymmärrä, itse teen ihan muita juttuja raittiin ihmisen kanssa.

Vierailija
18/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan juoda yhden tai ehkä kaksi, mutta sitten tulee stoppi. Ja sekin on joillekin ongelma

- "anteeksh ku mä oon vähä kännissä, eikai haittaa"

- "ootsä jotenki parempi vai"

- "miks shä oot niin totinen"

- "ota ny vielä"

- "hienoa ku shä kestät kattella ku muut pitää hauskaa"

onneksi kavereilla ei ole ongelmia toistemme juomisen suhteen

Vierailija
19/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin humalainen, joka tulee avautumaan selvinpäin olevalle. Tämä johtuu mm. siitä, että humalassa ihmisen estot ovat heikentyneet, jolloin hän on avoimempi ja alkaa luultavammin puhua asioista, joista ei normaalisti puhuisi.

Humalainen aikuinen toki tiedostaa tämän itsekin, mutta hän tekee niin siitä huolimatta, koska hän voi aina jälkeenpäin kuitata kaiken tilityksen sillä, että oli humalassa (ja hän tietää, että selvä osapuolikin joutuu niin tekemään hänen puolestaan).

Selvä osapuoli kuitenkin kokee tilitykset kiusallisiksi, koska hän ei ole humalassa eikä voi myöhemminkään vedota siihen. Hän voi tavallaan kokea olevansa vähän vastuussa toisen käyttäytymisen hillitsemisestä eikä halua kuulla kaikkea. Lisäksi humalainen osapuoli voi yrittää painostaa selvääkin avautumaan.

Humalainen myös toistaa samoja asioita ja tilityshetket voivat venyä tuskastuttavan pitkiksi.

Humalaiset olkoot keskenään.

Vierailija
20/43 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no huhuh kirjoitti:

Joo, olen tosi kateellinen kun joku nolaa itsensä, pilaa terveytensä eikä muista illasta mitään, pisteenä iin päälle krapula. Olisipa tuo mun elämää huoh :(

Joskus on ihan hyvä nolatakin itsensä, ei se niin vakavaa ole. Jotkut nolaavat itse itsensä ihan selvinpäinkin.

Kaikille ei edes krapulaakaan tule.