Puhuessani ystäväni kanssa puhelimessa, hän tunkee aina luurin lapselleen, jonka kanssa pitää jutella
Joka kerta, puhelun aikana, ystäväni antaa puhelimen taaperolleen, joko pyytää häntä kertomaan minulle jotain tai väittää kakaransa haluavan puhua minulle. Ja ei kiinnosta yhtään kuulla sitä lässytystä, mistä ei edes puhelimessa saa mitään selvää. Oletuksena on, että minun pitäisi ensin lässyttää kakaralle takaisin ja sitten ihastella, kuinka on niin söpöä. Jos keskustelen ystäväni kanssa, ei kummankaan miehetkään tule välillä puhumaan väliin. Ja muutenkin ällöttää että pitää ihastella sitten niitä taaperon lässytyksiä.
Ja kyllä, minulla on lapsia, joita rakastan, jotka ymmärtävät, mitä tarkoittaa puhelinrauha. Enkä pyydä heitä puhumaan muille, ketään ei kiinnosta muisen lapset.
Kommentit (14)
Samaa mieltä tuosta puhelinjutusta.
Mutta ei se nyt niin ole, etteikö ketään noin yleisesti kiinnosta muiden lapset. Kyllä minua ainakin kiinnostaa. Ei tietenkään läheskään niin paljon kuin omat, mutta kyllä seuraan mielelläni ystävien/sukulaistenkin lasten kehitystä ja kasvua.
Toi on ihan kamalaa. Siinä tuntee itsensäkin ihan ääliöksi, kun yrittää saada jokeltelusta selvää ja arvuuttelee mitä se tenava tarkottaa.
Jos joka kerta katkaisee puhelun siinä kohdassa, kun puhelin on taaperolla, tajuaa äitinsä varmasti, mistä on kyse X-)
Miksi ihmeessä suostut tuohon, sanot että sinulla ei ole lapselle asiaa etkä halua hänen kanssaan jutella.
Vierailija kirjoitti:
Jos joka kerta katkaisee puhelun siinä kohdassa, kun puhelin on taaperolla, tajuaa äitinsä varmasti, mistä on kyse X-)
Miksi sitä ei voi sanoa suoraan äidille mistä on kyse?
Raivostuttavaa tuo, ap. Mulla taas sellainen kokemus, että kun soitan kaverilleni, niin hän alkaa samalla puhua lapsilleen siellä toisessa päässä, ja se meidän välinen juttelu keskeytyy. Tai ne hänen lapsensa tulevat koko ajan keskeyttämään. Itse olen opettanut lapseni siihen, että kun olen puhelimessa, niin minua ei häiritä, jos nyt ei ihan tulipalo syty..
Olen täysin samaa mieltä. Tosella raivostuttavaa.
Jos lapsen äidille sanoisi, niin loukkauksena ottaisi varmasti. Ei tuollaista kehtaa suoraan sanoa, vaikka toinen olisi kuinka ääliö.
Mun lapsi puskee väliin puhelimeen, joskus oon antanut hetkeksi luurin sille kun sanottuaan pari lausahdusta juttu lakkaakin kiinnostamasta, lapsi siirty kivempiin juttuihin ja saan rauhassa puhua loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Tosella raivostuttavaa.
Jos lapsen äidille sanoisi, niin loukkauksena ottaisi varmasti. Ei tuollaista kehtaa suoraan sanoa, vaikka toinen olisi kuinka ääliö.
Miksi kukaan haluaisi jutella puhelimessa ääliön kanssa?
Mulla oli yks tuollainen kaveri. Aina piti jutella myös hänen lapselleen. Eipä tullut sitten kovin useasti soiteltua. Mun mies kun soittaa veljelleen niin joka kerta veljen lapset huutaa niin paljon ettei puhelusta meinaa tulla mitään. Viimeksi kuulin toiseen huoneeseen asti sen huudon puhelimesta!
Joo itsellänikin kaksi lasta, en voi ymmärtää näitä juttuja. Luurin törkkään lapsen käteen jos puhelu esim. mummolle. Hän on onnesta soikeena että saa puhua lastenlapsien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi puskee väliin puhelimeen, joskus oon antanut hetkeksi luurin sille kun sanottuaan pari lausahdusta juttu lakkaakin kiinnostamasta, lapsi siirty kivempiin juttuihin ja saan rauhassa puhua loppuun.
No tuollahan opetat sen juuri sellaiseksi ärsyttäväksi puhelinlässyttäjäksi. Puhuessasi pankkiin, Kelaan, ym. asiakaspalveluun, päästätkö sössimään siinäkin puhelun väliin? Etkö uskalla kieltää lastasi? Vanhemmuus hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa tuo, ap. Mulla taas sellainen kokemus, että kun soitan kaverilleni, niin hän alkaa samalla puhua lapsilleen siellä toisessa päässä, ja se meidän välinen juttelu keskeytyy. Tai ne hänen lapsensa tulevat koko ajan keskeyttämään. Itse olen opettanut lapseni siihen, että kun olen puhelimessa, niin minua ei häiritä, jos nyt ei ihan tulipalo syty..
Joo, mun kaveri rupesi lukemaan satua samaan aikaan. Olisin arvostanut enemmän Jos olis sanonut ettei oo aikaa ja halua jutella. Itse yritin koko ajan miettiä hyvää tekosyytä lopettaa, mutta kun itse soitin niin olis ollut jotenkin tylyä sanoa, että koska keskityt enempi lapsiin kun meidän puheluun niin mä lopetan. Tulin johtopäätökseen etten enää soitä ollenkaan. Yli 20min puhelusta oli suoraa keskustelua 5min. Muun ajan kuuntelin lässytystä: Missä miinan pupu? Missä pupu. Hae pupu. Ei se oo pupu. Se on hauva. Hauhau. Kaveri oli lisäksi koko ajan handsfreessä ja sen mikki roikkui taaperoiden tasolla kun ilmeisesti polvisteli. Kuulin vain taaperoiden kijahtelua. Meni Homma mun ymmärryksen yli.
Kumpi teistä soittaa? Jos sinä olet soittaja, tuollainen käytös kielii siitä, ettei kaverisi oikeasti jaksa/viitsi jutella kanssasi ja luistelee siitä tuolla tapaa. :(
Raivostuttavaa! >:(