Ottaisitko vaarallisena rotuna yleisesti pidetyn koiran jos joku läheisesi pelkäisi kyseisen rodun edustajia?
Kyseessä rotu joka alkujaan jalostettu koirataisteluja varten.
Kommentit (11)
En näe mitään syytä ottaa tuollaista koiraa, vaikka kukaan läheisistä ei pelkäiskään. Mun mielestä ne pitäis kieltää kokonaan 😡
Jos läheinen asuu samassa taloudessa niin koiran ottamisen pitää tietekin olla yhteinen päätös.
En ottaisi, vaikka kaikki läheiseni rakastaisivat tuollaisia rakkeja. Minä itse pelkää pieniä piskejäkin, joten minun huusholliini ei niitä tule koskaan.
Meillä on kaukkari, pentuna se oli ihanan lutuinen ja sosiaalistui hyvin perheeseen. Aikuisena koirana en sitä ottaisi mihinkään talouteen.
Kysymykseen vastaisin, että jos taloudessa asuu joku, joka pelkää sitä koiraa niin jomman kumman on väistettävä, ja tässä tapauksessa se olisi koira. Ei, pelon kanssa ei voi elää.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä ottaa tuollaista koiraa, vaikka kukaan läheisistä ei pelkäiskään. Mun mielestä ne pitäis kieltää kokonaan 😡
Täysin samaa mieltä.
Jos haluaa koiran niin muitakin rotuja löytyy, jotka eivät herätä yleisesti pelkoa ja vastenmielisyyttä.
ap
En voisi ottaa koska ihmiset menee edelle. Ei ainakaan samaan perheeseen. Jos eri taloudessa niin pahimmillaan tilanne johtaisi tapaamisten vähentymiseen. Pitäisi punnita onko se pelkäävä ihminen tärkeämpi vai koira, ihminen voittaisi. Hankala tilanne. Eikö joku toinen rotu olisi mahdollinen?
Taistelukoirat ovat munanjatkeita, ajattelen että tietty ihmistyyppi haluaa tuon kaltaisia koiria. Jos haluaa koiran pitäisi sen olla sellainen että lähipiiri voi olla sen seurassa pelotta.
Mitkä koirarodut ovat Suomessa kiellettyjä vai onko mikään kielletty?
Ei sellaista koiraa oteta, jos kukaan ei pelkää. Niillä ansaitaan pelkoa ja kunnioitusta.
Jos pelkääjä omisi anoppin niin ottaisin kyllä.
Boxeri ei edelleenkään ole taostelukoira