Vinkkaa hyvä savustettu juusto (palana/kimpaleena!)
Olen tykästynyt Valion Kippari-juustosiivuihin, mutta kaipaisin myös ihan kunnon palana myytävää juustoa vastaavan makuisena. Koitin eilen Citymarketista katsoa, mutta silmiini ei osunut muuta kuin Violifen smoked flavour -vegaanijuustoa. Olen sitä vegaanikaverin luona syönyt ja hyvää oli sekin, mietin vain kun kilohinnaltaan se on jotain 11-12 euron väliltä että löytyisköhän hieman halvempaa herkuttelujuustoa?
Kommentit (6)
Kuusamon juustoissa on savunmakuinen vaihtoehto.
Muistaakseni Lidlissä on ollut Pohjolan juustolan savujuustoa, ainakin tarjouksessa. Monessa kaupassa olen myös nähnyt virolaista savujuustoa
Kipparista pitävä puolisoni tykkää myös Polar leppäsavusta. Virolaisista ruokakaupoista saa edullisesti "suitsujuust" savujuustoa pötköissä, jos joskus sellaiseen eksyt.
Pirkka Leppäsavujuusto (370 g) on mielestäni hyvää. Tuote on valmistettu Virossa.
Mouhijärven Herkkujuustolan Savu-Hilma on mun suosikki savustetuista juustoista. Se ei tosin taida olla toivomasi edullinen vaihtoehto.
Pidän Kuusamon juustoista, sekä siitä pyöreästä "paimenjuustosta" että toisesta palamallisesta.