Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen töistä; mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
12.03.2017 |

Mies on tällä hetkellä vakitöissä yhdessä firmassa varastopäällikkönä. Palkka ei ole mikään ruhtinaalinen, mutta sillä pärjätään. Itselläni on tosi pieni palkka. Työajat meidän arkeen täydelliset.

Mies on nyt saanut työtarjouksen toisesta firmasta ulkomaan asentajana. Palkka olisi huomattavasti suurempi, mutta mies matkustelisi tosi paljon. Lapsia meillä on kaksi, 5 ja 7 vuotiaat. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Ei oikein osata päättää. Perheen kannalta olisi parempi pysyä nykyisessä työssä, mutta toisesta työstä saisi paljon suurempaa palkkaa eikä tarvitsisi huolehtia taloudellisesta pärjäämisestä. Itse en toisaalta haluaisi että mies ottaa uuden työn vastaan koska olisi aika paljon pois. Äh, en tiedä. Miten itse toimisitte?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta kohti vaan! 

Vierailija
2/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako mies olla varastopäällikkö vai asentaja, kumpi kiinnodtaa enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein aloituksesta unohtui, mitä mies itse haluaa?

Vierailija
4/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka rahaa tulee enemmän niin ainakin meille tuo olisi elämänlaadun huononeminen. Miten mies pääsee kotiin. Viikonlopuksi vai harvemmin. Lapset kärsii. Mitä mies haluaa. Mitä tekisitte ylimääräisellä rahalla?

Vierailija
5/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin päättää niin vanha työ parempi.

Vamasti kiristäisi väljä jos tekisin pätöksen miehen puolesta, mutta toisaalta herkästi voisi tulla tiuskittua  lapsille jos ärsyttäisi, kun mies ei olis juurikaan kotona ja kaikki vastuu ja kotityöt jäisi mulle.

Vierailija
6/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut joskus että onneksi ei tee oman alansa hommia kun hänellä menee hermo niissä niin nopeasti. Tässä nykyisessä työssä pääsisi muutenkin niin "helpolla" kun on työpaikka aivan vieressä. En tosin tiedä mitä hän haluaa kun ei ole osannut sanoa. Kaiken kannalta nykyinen työ on parempi, mutta miehen päätös se tietysti on.

Ap

Vierailija
7/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me arvostetaan miehen kanssa molemmat vapaa-aikaa ja aikaa perheen kanssa enemmän kuin rahaa, joten todennäköisesti kumpikaan ei ottaisi tuota työtä, jos siis ette ole mitenkään rahapulassa nyt. Lisäksi lapsilla on oikeus isäänsä, ja toisella vanhemmalla vapaa-aikaansa (mulla on oma harrastus, joka tekee mut onnelliseksi ja on tosi tärkeä mun elämänlaadulle, ja sen harrastaminen vaikeutuisi jos mies olisi paljon matkoilla).

Toisaalta työn mielekkyys on tosi tärkeää, joten jos tuo uusi työ on paljon kiinnostavampi kuin vanha niin sitten valinta on vaikea.

Vierailija
8/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko äiti päättää lähteä ykskaks ulkomaille reissutöihin ja miettiä vain omia haluja? Kyllä tällaiset ovat yhteisiä asioita, koska vaikuttavat paljon jo ihan perheen dynamiikkaankin.

Vierailija
9/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsenne ei enää ole ihan niin pieniä ja parin vuoden päästä molemmat koulussa, mikä helpottaa arkea paljon. Tekstistäsi huokuu nyt sinun mukavuutesi, ei perheen mukavuus. Minusta miehen kannattaisi ehdottomasti ottaa uusi parempi palkkainen työ. Sinä kyllä jo pärjäisit jo hyvin lasten kanssa. Meette miehen sen päätöksen mukaan, johon sinä et ole vaikuttanut. Parempi kaikille, että talossa asuu onnellinen mies.

Vierailija
10/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko sinä aloittaja vastaavassa tilanteessa pestin vastaan, vaikka joutuisit olemaan paljon poissa lastesi luota?

Niinpä. Miehelläsi on kaksi vielä melko pientä lasta. Mikä voi siinä työssä olla niin tärkeää, ettei voi muutamaksi vuodeksi asettaa lapsiaan etusijalle?

Vierailija
11/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan dramaattista puhua lasten kärsimyksistä. Kyllä sitä on maailman sivu lapset kasvaneet perheissä, joissa isä on töiden takia paljon poissa. 

Kallistuisin uran edistämiseen teidän asemassanne. Pitkällä aikavälillä parempi. Ja pääseehän siitä hommasta varmasti pois, jos arki tuntuu mahdottomalta. 

Vierailija
12/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaajan vaimo kirjoitti:

No lapsenne ei enää ole ihan niin pieniä ja parin vuoden päästä molemmat koulussa, mikä helpottaa arkea paljon. Tekstistäsi huokuu nyt sinun mukavuutesi, ei perheen mukavuus. Minusta miehen kannattaisi ehdottomasti ottaa uusi parempi palkkainen työ. Sinä kyllä jo pärjäisit jo hyvin lasten kanssa. Meette miehen sen päätöksen mukaan, johon sinä et ole vaikuttanut. Parempi kaikille, että talossa asuu onnellinen mies.

No kyllä ne kouluikäiset lapsetkin kaipaavat isäänsä arkeensa. 

Vierailija
13/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän turhan dramaattista puhua lasten kärsimyksistä. Kyllä sitä on maailman sivu lapset kasvaneet perheissä, joissa isä on töiden takia paljon poissa. 

Kallistuisin uran edistämiseen teidän asemassanne. Pitkällä aikavälillä parempi. Ja pääseehän siitä hommasta varmasti pois, jos arki tuntuu mahdottomalta. 

Juu ja mä olen yksi niistä lapsista. "Kiva" kun ei ole isän kanssa ollenkaan läheiset suhteet.

Vierailija
14/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut joskus että onneksi ei tee oman alansa hommia kun hänellä menee hermo niissä niin nopeasti. Tässä nykyisessä työssä pääsisi muutenkin niin "helpolla" kun on työpaikka aivan vieressä. En tosin tiedä mitä hän haluaa kun ei ole osannut sanoa. Kaiken kannalta nykyinen työ on parempi, mutta miehen päätös se tietysti on.

Ap

Kaikkien kannalta minusta paras päätös on se että työn suhteen tekee jokainen valitansa itse. Haluaako helpon työn vai haasteita. Jos kaipaat työhön haasteita ja esim. sitä että siitä maksetaan kunnon palkkaa tuskin olet kotona unelmien puoliso ja vanhempi jos koet että sinut on painostettu valitsemaan toisin. Sama tilanne myös toisinpäin se vaikuttaa kaikeen muuhunkin jos painostetaan valitsemaan hyvin palkattu työ perheen talouden turvaamiseksi mutta jossa itse ei kuitenkkaan viihdy.

Vierailija
15/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko äiti päättää lähteä ykskaks ulkomaille reissutöihin ja miettiä vain omia haluja? Kyllä tällaiset ovat yhteisiä asioita, koska vaikuttavat paljon jo ihan perheen dynamiikkaankin.

Tuossahan kysyttiin sitä mitä mies haluaa. Kai hänelläkin voi/pitää/saa olla mielipide asiaan. Herranen aika. 

Vierailija
16/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaajan vaimo kirjoitti:

Öhöm...isompi palkka = onnellinen mies? Näinkö se väistämättä menee?

Ja toiseksi, jos mun mies lähtisi reissutöihin niin mun elämänlaatuni laskisi eli olisin vähemmän onnellinen. Eikö ole parempi kaikille että talossa asuu onnellinen äiti?

Vierailija
17/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin perheen yhdessä. Näillä nykyisillä tiedoilla olisin pitänyt oman perheenikin yhdessä. Meillä mies on ollut melkein aina reissutyössä, käynyt kotona lähinnä lepäämässä että jaksaa taas puurtaa töissä. Nyt on sitten tilanne se että on enemmän kotona. Ei vaan suju. Ei osata elää enää saman katon alla. Ei ole mitään yhteistä. Mies ei osaa tehdä mitään lasten kanssa,  kun ei ole ikinä ennenkään tehnyt. Ei käsitä ettei voi elää niin kuin haluaa ja että pitää ottaa muutkin huomioon. Eroa tässä vain pitkitetään.

Ei toki kaikille käy näin, voihan parisuhde vahvistuakin kun on vähän välimatkaa. Ja muutenkin teillä eri tilanne kun miehesi on ollut mukana lasten ensimmäiset vuodet ja oppinut elämään jo heidän kanssaan. Silti miettikää onko se raha loppujen lopuksi niin tärkeää että joutuisitte elämään toisistanne erossa.

Vierailija
18/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies lähtisi koska haluaa olla lasten kanssa mahdollisimman paljon, se on se mikä ratkaisee. Lisäraha on kiva jos miehen mielestä se on sen arvoista että ei näe lapsiaan pitkiin aikoihin ja joutuu matkustamaan, ja kyllähän siinä parisuhdekin varmasti kärsii kun vaimo joutuu pyörittämään taloutta yksin kuin olisi yksinhuoltaja.

Jos taloudellinen tilanne on sellainen, että ylimääräinen raha on todella, todella tärkeä, esim. että saa asuntolainan maksettua eikä tarvi myydä asuntoa ja muuttaa vuokrakämppään tai että jotkut velat ei mee ulosottoon tms. niin sitten olisi pakko miehen ottaa työ sen rahan takia vaikka miten itse ja perhe kärsisi.

Tai jos lapset olisi jo teinejä, ei olisi mitään väliä, teinit auttaisi kotitöissä ja olisivat itsenäisiä niin että vaimolle ei tulisi lisää taakkaa, ja mies voisi pitää teinien kanssa yhteyksiä samoin kun yleensä teinit pitää yhteyksiä keskenäänkin, eli tietokoneella ja kännykällä.

Vierailija
19/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkottaa että olisi aika paljon pois? Joka arkipäivä? Joka viikko? Kuinka monta yötä kerrallaan? Onko pitkiä vapaaputkia reissun jälkeen?

Vierailija
20/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa paljon matkustelua? Joka viikko ma-pe poissa vai suhteellisen säännöllisesti päivän tai pari poissa? Ensimmäinen vaihtoehto on ongelmallinen, toinen vaihtoehto on sellainen jonka kanssa pystyy elämään. Lapsuudessani oma isäni matkusti 100-130 päiväö vuodessa. Eipä se kovinkaan paljoa ongelmia aiheuttanut. Opinoa ainakin enemmän itsenäiseksi kun piti mennä itse harjoituksiin, kun muut tuotiin autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän