Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää pitkäkestoista yskää liikkellä, muillakin?

Vierailija
12.03.2017 |

Meillä perhepiirissä( eri taloudessa) ensimmäinen sai flunssan uudelta vuodelta, yski maaliskuun alkuun asti. Itselläni flunssa tuli myös ja nyt yskinyt 4 viikkoa, välillä parempi ja välillä huonompi. Enemmänkin kuivaa ärsytysyskää. 7 v lapsi yskinyt myös yhtä pitkään kuin minäkin, käytettiin lääkärissä viimeviikolla muttei mitään syytä löytynyt. Lapsella on todettu ei-allerginen infektioastma joten flunssan aikana aina lääkkeet käytössä mutteivat tuohon yskään mitään vaikuta, eli tuskin on astmaattistakaan perää.

Mikähän tähän auttaisi ja onko muita jotka potevat pitkäkestoista yskää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perhepiirissä( eri taloudessa) ensimmäinen sai flunssan uudelta vuodelta, yski maaliskuun alkuun asti. Itselläni flunssa tuli myös ja nyt yskinyt 4 viikkoa, välillä parempi ja välillä huonompi. Enemmänkin kuivaa ärsytysyskää. 7 v lapsi yskinyt myös yhtä pitkään kuin minäkin, käytettiin lääkärissä viimeviikolla muttei mitään syytä löytynyt. Lapsella on todettu ei-allerginen infektioastma joten flunssan aikana aina lääkkeet käytössä mutteivat tuohon yskään mitään vaikuta, eli tuskin on astmaattistakaan perää.

Kortisoniko ei auta?

Vierailija
2/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Mulla on kestänyt varmaan 3 viikkoa tämä yskä ja niin on äidillänikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortisoniko ei auta?

Ei. Menee 2 annosta 2 krt päivässä jo flunssan alusta. Lääkärissä katsottiin myös hapetusarvot, ei mitään arvoissa tai muissakaan vikana. Ei yski tosin yöllä lainkaan, eikä rasituksessa. Lähinnä kurkkua tuntuu "kaivelevan" kun istuu paikallaan esim telkkaria katsoessa.

Vierailija
4/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mykoplasma testattu?

Vierailija
5/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Mykoplasma testattu?

Ei, crp arvo oli normaali ja kun oireet ovat lieviä ei kuulemma testatakaan. Jos nousee kuumetta tai tulee muuta niin sitten voidaan nekin kokeet ottaa, muuten odotella että menee ohi itsestään. Lievät tapaukset kuulemma tuppaa mykoplasmassakin menemään ohitse omillaan. 

Vierailija
6/8 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin joulun alla, tammikuun lopulla sain lopulta lääkekuuriin + kortisonia tabletteina niin pääsin pahimman yli, vieläkin tulee yskänpuuskia. Mulla siis infektioiden/siitepölykaudella astmalääkitys käytössä.

Vierailija
7/8 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/8 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli flunssa tammikuun lopusta alkaen. Kesti monta viikkoa ja olin kuumeessa parina päivänä. Oli jatkuva yskä, kipeähkö nielu ja omituisen makuinen sylki jatkuvasti suussa. Lisäksi kasvojen ja kaulan seutua kuumotti vähän väliä. Nyt se on kuitenkin ollut ohi jo pari viikkoa. m26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä