##KOLIBRIT VK 12##
Kommentit (25)
Kovasti tuolla odotus puolella tuntuu kolibreja olevan( tunnustan käynneeni vakoilemassa, miltä tuntuisi siellä olla).
Oireet on tällä hetkellä kovinkin raskautuneet kp29/29-32. On alavatsakipua ja vihlontaa, päätäkin särkee ja on todella etova olo joka on nyt tänään voimistunut toden teolla.
Luultavimmin täti tulee kuitenkin yön aikana ja saan säästettyä tilaamani raskaustestit ensi kuulle. Ja jos täti ei nyt vielä huomenna tule, taidan tehdä testin keskiviikko aamuna. Oikeastaan vähän mahanpohjasta nippasee kun ajattelee, että josko nyt olisi jo tärppi tullut, toisaalta pelottaa ja toisaalta toivoisi aivan suunnattomasti.
vähän tunnustelemassa, miltä siellä tuntuis olla!
Mulla on kans melkein koko ajan sellanen olo, että nyt oon raskaana ja nyt joku liikkuu sisällä, vaikka täti on just kylässä..aika hassua, mutta kai mää toivon sitä niin paljon, että sitä kuvittelee jo odottavansa..
Mulla on muutenkin sellaset kituviikot, kun odotan sitä kierukanpoistoo, vaikka tiedän että heti ei voi tärpätä jos on uskominen ovislaskuria.
En vaan malttas odottaa, että sais pupuilulle " tarkotuksen" .. siis ettei menis harakoille hyvät jyvät..
Mun täytys saada ittestäni irti, että pudottasin painoo jonkun verran ennen mahd. raskautta. Olis mukavampi alkaa odottaan, kun olis vähän kevyempi alkuun, mutta kun kaikki hyvä on niin hyvää, että ei malttas jättää syömättä!
Hyvää viikonalkua kaikille! -mammutti-
.. joten nostan, niin ei putoa ihan pohjille..
Kyllähän nämä minunkin raskausoireet johtuvat varmasti suurimmaksi osaksi toiveesta olla raskaana =).
tänään on siis kp 30/29-32 vielä ei ole täti tullut...Piina senkun jatkuu.
Vähän tylsä päivä taas tulossa, lämmöt oli laskeneet joten taitaa täti tulla ja jäädä kierto lyhyeks. Aika outoo, kun nyt on ollu vaikka kuinka monta 31 päivän kiertoa, mutta ei mulla ikinä ennen oo lämmöt laskeneet muuta kuin silloin samana päivänä kun täti tulee.
Masentavaa.
No eipähän tarvi ihmetellä " muka" oireita enempää, pitää alkaa jo niellä pettymystä taas kerran.
piipaa kp 28/31
ne raskausoireet olivat. Yritys jatkuu seuraavassa kuussa eli kp vaihtui 30:stä kp 1/29-32. Plussasäteitä muille kolibreille!
Pitkästä aikaa koneen ääressä. Meillä lapset ovat kipeinä, joten kotona on mennyt alkuviikko mukuloita passatessa =)
En ole pahemmin ehtinyt edes vauva-asioita miettimään, ehkä parempikin niin... laskureiden mukaan ovis oli eilen tai toissapäivänä, en kyllä muista tunteneeni mitään kummallista, mutta tiedä sitten. Pupuiltu on joka 3 päivä, kun ei useimmin oo millään jaksanut! Saas nähdä tuottaako mitään tulosta tässä kuussa.
Mitäs muille? Kävin minäkin kurkkimassa tuolla odotuspuolella ja olis se niin mukava sinnekin jo päästä. Huomasin minä myöskin eksyneeni sivustolle jossa oli ihania vauvamasuja ja rohkenin jo miettiä minkä kokoinen masu sitä itselle taas tulee ja missä vaiheessa... no ei pitäis taas rynniä asioiden edelle.
Pitää tästä lähteä suihkuun ja neuvolaan hakemaan todistusta työpaikalle tästä kotona " lorvimisesta" .
Plussatuulia kaikille ja hauskaa ja aurinkoista loppuviikkoa!
T.kolomonen kp 15/27-29
mammutti80!! minulla sama juttu, kuin sinulla eli painoa pitäisi saada vielä tippumaan, olen jo saanut, mutta yritys jatkuu edelleen, nyt ei vain millään motivaatiosta saa kiinni. onko itselläsi paljon ylipainoa vai vähän? minulla sitä löytyy paaaaljon :( eli kunhan saisi taas motivaatiosta kiinni, olen sairastellut tämän vuoden ja vasta vähän aikaa sitten toipunut,eli nyt pitäisi ottaa härkää sarvista kiinni! varsinkin kun yritys alkaa ensi kuussa, kunhan kierukka saadaan poistettua. olisi mukavampaa laihtua ennen mahdollista raskautta. olen kyllä itselleni luvannut ja päättänyt että nyt en anna tulla kiloja raskauden aikana!! ennenkin kirjoittelin siitä, että edellisten raskauksien aikana tullut painoa molemmilla kerroilla masentavat 20 kg. ja molemmista myös jäänyt melkein sen verran :(
nyt täytyy mennä jatkamaan kotihommia, eli vielä olen kotiäitinä, toivottavasti myös jatkossa, nuorimmainen täyttää kolme toukokuussa, eli jos kesän aikana tärppäis niin jatkuisi kotiäitiys taas ensi vuoden puolella.
mukavaa viikonalkua kaikille!!
Ada79:
Mulla on ylipainoa ainakin 15kg..eli ihan liikaa!
Aina mulla on ollu jonkun verran ylimäärästä, mutta nyt on paljon..
Mulle ei ekasta raskaudesta tullu paljookaan ylimäärästä, mutta toisesta sitten ainakin tuo 15- ellei 20 kg!
Ja vaikka siitä on 5 vuotta aikaa, niin kilot seuraa mukana vieläkin.. tosin välillä oon saanu kymmenisen kiloa pois, mutta ne tulee niin salaa takasin!
Olis kyllä kiva, kun vois seurata vauvamasun kasvua ihan kunnolla, mutta alkuun musta ei huomaa mitään kun on tuo vararengas edessä.
Mää en oo saanu vielä yhtään pois, vaikka oon muka ollu laihiksella.. oon vaan huijannu itteeni (tosi viisasta) tyyliin että kyllähän nyt yhden suklaalevyn vielä voin syödä!
Täytys vaihtaa karkit porkkanaan tai muuhun terveelliseen..
Piti vielä kysellä kun kolomonen (?) mietti minkä kokoinen masu mahtaa tulla, että minkä kokoisia teillä on ollut raskausaikana?
Itse olen ollut todella iso molemmilla kerroilla ja moni on tullut kysymään, että odotanko kaksosia!
mulla on ollut kanssa suht suuri vatsa molemmilla kerroilla, tosin myöskin noita lisäkiloja on tullut sellaiset 25 kg molimmilla kerroilla (lahiduin kyllä siis tuossa välissä). Olen niistä kyllä melkein kaikista 6 kg jäljellä) päässyt eroon.
Ensimmäisen raskauden kohdalla mun työkaverit eivät kaikki edes tienneet mun olevan raskaana ennen kuin jäin pois töistä, tosin siinä oli kesälomat yms. lisänä joten tuonne viikolle 27 pystyin kuitenkin piilottelemaan roikkuvien työvaatteitten alla koko raskauden. En nimittäin halunnut mitään säälipisteitä töissä raskauden takia.
Toisessa raskaudessa vatsa tuli esiin heti ja jo viikolla 15 oli mammalappuhaalarit käytössä eikä puhettakaan että olisin mahtunut mihinkään muihin vaatteisiin kun jättimäisiin mammakuteisiin. Mun vatsa olikin jo puolessa välissä yhtä suuri kun kaverilla juuri ennen synnärille lähtöä =) Nyt siis lähinnä mietityttää kun noita masukuvia kattelin et milloin sitä tarttee taas esim. töissä kertoo tms. Mulla kun ei oo kauhean (11/02 ja 04/04) pitkä väli näissä raskauksissa ollut niin ajattelin et tuleekohan tuo vatsa heti näkyviin??
pinoa ja toivotan mukavaa torstaita!
Viikko on jo puolessa. Meillä sairastaa kuopus-lauantaista asti on ollut kuumetta ja ripuli... Kävin eilen tk:n iltapäivystyksessä ja sain lääkäriltä ohjeen juottaa pojalle nesteitä. Kuulema 2l olisi hyvä määrä vuorokaudessa!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hmmm... no jos olen saanut 2dl päivässä menemään niin hyvä on. Poika on ollut kovin kipuinen ja viimeyönä nukuttiin 2h. Soitin just uuden ajan, jotta saavat ottaa verikokeita. Epäilivät rotavirukseksi.
Oma olo on tasaisen etova. Suurin syy on varmaan väsymyksen.
Oli puhetta vatsan koosta- minä taidan pokata tässä sarjassa ykköspokaalin, sillä kuopuksen odotuksessa mahan mitta pomppasi rv 35 kokonaan pois käyrältä!! Maha oli niin pinkeä, ettei supistuksia tuntenut vatsan päältä. Syy selvisi synnytyksen käynnistyttyä: lapsivettä oli niin valtavasti, että kun kalvot puhkesivat, kastui tyyny, peitto, lakanat, patja ja minä ja vettä lorisi lattialle! Kätilöt olivat aivan äimänä :) Tämä sattui osastolla, mutta esim. kaupassa sattuessa olisin kastellut helposti yhden pienen liikkeen! Vesien mentyä maha oli niin olematon ja alhaalla, että se olisi vastannut ehkä rv 20!!!
Sansku ja Milli 6+2
No johan ossaa olla kipeää, yöllä heräsin menkkakipuihin ja valvoin pari tuntia kunnes lääke hieman helpotti oloa, no nyt olen joten kuten tolpillani ja töissä.
Minullakin on noista edellisistä lapsista tuota painoa jäänyt ihan reilusti, jota olen kyllä nyt vuoden aikana pudottanut 10 kg ja vielä pitäisi 7 kg vähintään saada pois, eli sinäänsä ihan hyvä että vauva ei vielä ole tuloillaan, niin voi keskittyä jälleen tuohon painon pudottamiseen.
Täällä ollaan joskin vaikka vähän harvemmin. Ei meinaa millään ehtiä kirjoittelemaan vaikka lukemassa tiiviisti käynkin. Meillä kolmosen yrittäminen olisi tarkoitus oikein aktiivisesti tässä keväällä aloittaa, mutta itse tulee koko ajan käytyä katsomassa kaikkia mahdollisia vauvajuttuja!
Tosta maha asiasta, molemmista pojista (0//02 ja 05/04) on ollut tosi isot mahat mutta ei kyllä haittaa koska musta se on ihana kun se möllöttää tossa edessä. Loppuraskaudesta tietysti vähän tukalaa...
Minä en malttais odottaa mutta mies on vielä siinä niukin naukin, juuri eilen aamulla kun oli huono aamu hoitoon lähtiessä se tuskaili eteisen lattialla poikia pukiessa että mihin tässä sen kolmannenkin panis!!! Mutta kyllä pieni nyytti tervetullut olis!
mukavaa lukea, että muillakin yritystä painoa pudottaa ennen mahdollista raskautta. voi, kun tosiaan olisi tuo painonpudotus helpompaa, helpolla kyllä tulee, mutta pois ei millään lähde! vauvakuume vaan täällä kuumenee koko ajan lisää, kun huhtikuu lähenee, ei malttaisi odottaa, että pääsee tosihommiin, oikein jännittää jo!
harmi lukea, että sairastelua on taas paljon liikkeellä, meillä ei tällä hetkellä muut kipeänä, paitsi minä poden pientä flunssaa.
nyt sitten vielä nauttimaan lopputalvesta, vaikka tosiasiassa ainakin täällä odotellaan jo kovin kevättä,pakkaset saisi jo riittää tältä talvelta.
mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
Tänne ei mitään uutta..
Samanlaista outoa liikehdintää tuntuu alavatsassa, mistä olen kirjoittanut jo useamminkin.. Kai se on ilmaa, mikä siellä kuplii, mutta kuumeissani kuvittelen sen olevan jotain muuta..
Täällä olisi siis uusi kolmatta kuumeileva. Mukavaa että meitä on muitakin =)
Itse Olen siis kahden tytön äiti täältä Alppimaasta, Sveitsistä ja kova on vauvakuume, kasvaa kasvamistaan ja alkaa jo tuntua ihan ahdistavalta että eikö meille koskaan tule sitä kolmatta lasta... Ollaan taas eletty ajattelulla " tulee kun on tullakseen" kuopuksen syntymän jälkeen eli 1,5v, imetin siitä vuoden verran ja nyt puolisen vuotta ollaan siis yritetty ihan tosissamme, tuloksetta. Toivotaan siis pikaista plussaa meille kaikille!!!
Duracel kp 18/25-29
Tervetuloa duracel!
Täytyy heti udella, että miten oot Sveitsiin kulkeutunut?
Flunssa on hiipinyt salaa tännekin, nokka tukossa ja olo on voimaton.
Onneks on viikonloppu tulossa, että saa huilata!
Pistin taas uuden pinon pystyyn..
Suurkiitos piipaa00:lle vaivannäöstä listan päivityksessä!
Olisi se " nimenhuuto" varmaan paikallaan, kun tuntuu että listassa on monta pinosta poistunutta henkilöä..