Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5700 e/kk palkka, olisitko tyytyväinen?

Vierailija
11.03.2017 |

Vai et? Töitä n 40 h vko

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin kelpaisi t.1400e/kk

Vierailija
22/54 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta palkasta nelisen tonnia tilille kk, jää.

ja sikäli mukava homma, että saan päätelllä.milloin niin sanotut

työni teen, joku pomo vaatii raporttia jostain ihme hankkeesta

josta en ole ikinä kuullutkaan, no kopioin jonkun raportin,

lähetän sen hänelle, tuskin koskaan lukeekaan, homma sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen palkkani on n. 7500. Rakastan työtäni, mutta jos löytyisi joku vielä mukavampi homma, ottaisin sen vastaan vaikka pari tonnia alemmalla palkalla.

Vierailija
24/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7500 on lääkäri?

Vierailija
25/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllälä mulle kelpaisi vaikka nykyiseen palkkaan verrattuna käteen jäisi verojen jälkeen vain 250 enemmän.

Vierailija
26/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä olet, hae apua ongelmaasi. Tylsä elämä ja tyhjää päässä aloittajalla.

Vierailija
27/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää n 3500e. Siitä asuntoon 1000 e. Ruokaan 800 e. Autoon 250e. Lasten harrastuksiin 250e

Nettopalkka on lähes 4000e, verovähennysten kanssa enemmänkin. Joka tapauksessa säästöön jää helpostikin 2000e kuukaudessa.

Vierailija
28/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto on kyllä 3500. Ja ei mitään ole jäänyt säästöön 10 vuodessa. Kaikki vaan kallistunut.

Vierailija
29/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarkkaa kk-palkkaani ei muista, mutta tuolla hujakoilla se pyörii (-+100) mutta olen kyllä kohtuullisen tyytyväinen palkkaani, joskin katson, että olen kyllä sen nykyisessä tehtävässäni vähintään ansainnutkin. Elämiseen se nyt riittää, kovin paljoa ei jää ylimääräistä, kun vaimo ei ole töissä. (Ja tiedän, että moni älähtää, että itse tulen toimeen kolmanneksella tuosta, niin minäkin joskus ja tulisin varmaan nytkin, jos olisi pakko)

Vierailija
30/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on porukoilla harhaluuloja palkoista. Ei noin pientä palkkaa tienatessa parissa vuodessa sellaisia summia kasaan saa, että voisi loikoilla lopunelämää. Minulla brutto 7200.-/kk ja liki puolet menee veroihin.

Vierailija
31/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on porukoilla harhaluuloja palkoista. Ei noin pientä palkkaa tienatessa parissa vuodessa sellaisia summia kasaan saa, että voisi loikoilla lopunelämää. Minulla brutto 7200.-/kk ja liki puolet menee veroihin.

Nimenomaan. Vaikka nettopalkka kaksinkertaistuisi, niin silti pitäisi pistää koko lisäys säästöön (eli eläisi juuri niin köyhästi kuin ennenkin) sellaisen 15-20 vuotta. Sen jälkeen voisi käyttää säästöistään 5-6% vuodessa, joka tarkoittaisi suunnilleen sitä alkuperäistä palkkaa. Jos säästöt ovat konservatiivisesti ja järkevästi sijoitettuna, tuolla tahdilla rahat riittävät loppuelämäksi (ts. pääoma ei pienene)

Vierailija
32/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle kelpaisi kun tällä hetkellä jää kuussa käteen 1500€. Mua muuten ärsyttää sellaiset, jotka kommentoi tollaseen summaan jotain "no kai sillä toimeen tulisi" siis mitä?

Vierailija
33/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisihan tuo. Tällä hetkellä vähän vajaa 2500 brutto, ja olen urani huipulla. Työstäni tykkään paljon, mutta vituttaa välillä kun ei säästöön saa mitään.

Vierailija
34/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttoon olisin, nettoon en. Haluaisin peruspalvelut verovähennyksinä että voin ostaa lääkäri-, kodinhoito- ja hoitopalvelut sieltä mistä itse haluan ja silloin kun itse haluan. Niin teen nytkin mutta joudun kuitenkin veroina maksamaan niidenkin palvelut, jotka käyttävät julkisia palveluja tai julkisten palvelujen tuottajaksi hyväksyttyjen palvelutuottajien palveluja.

Vierailija
35/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Jos minun bruttopalkkani on puolet suurempi, kuin jollain toisella, niin käteenjäävä palkka on jo kaukana puolet suuremmasta, tähän vaikuttaa suomessa käytettävä progressiivinen verotus. Jos suomessa olisi käytössä tasaverotus, niin ainoastaan silloin elämiseen (netto) jäävä raha pysyisi myös puolta suurempana tai ainakin olisi hyvin paljon lähempänä sitä. 

Vierailija
36/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän jäisi 45k käteen, eli 3600€/kk, lomarahoineen. Pitäisin menoni alle 2500€ ja säästön jäisi, sanotaan pyöreästi tonni kuussa. Viidessätoista vuodessa, sanotaan 4% reaalituotolla, 12k vuodessa tekisi melkein 250k€ säästöjä. Olisin siihen ihan tyytyväinen kyllä.

Vierailija
37/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom. Jos minun bruttopalkkani on puolet suurempi, kuin jollain toisella, niin käteenjäävä palkka on jo kaukana puolet suuremmasta, tähän vaikuttaa suomessa käytettävä progressiivinen verotus. Jos suomessa olisi käytössä tasaverotus, niin ainoastaan silloin elämiseen (netto) jäävä raha pysyisi myös puolta suurempana tai ainakin olisi hyvin paljon lähempänä sitä. 

Niin, mutta jos taas otetaan ensin pois pakolliset menot, tietenkin köyhemmän kuluilla, niin YLI jäävä summa voi olla moninkertainen, ja se on pelkkää luksusta.

Vierailija
38/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo. Aika lailla 3500 e käteen.

Vierailija
39/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huvittaa se, että leijonanosa porukasta ei saa tuota palkkaa ikinä ja joku vielä vikisee tuosta.

Vierailija
40/54 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisihan tuo. Tällä hetkellä vähän vajaa 2500 brutto, ja olen urani huipulla. Työstäni tykkään paljon, mutta vituttaa välillä kun ei säästöön saa mitään.

Mulla samanlainen bruttopalkka ja nyt viisikymppisenä säästöön on jäänyt kaksi asunto-osaketta, osakkeita, rahastoja, säästöhenkivakuutus. Aikoihin ei ole tarvinnut varsinaisesti enää tuloista säästää kun talletusten ja vuokratun asunnon tuotot ovat hoitaneet säästämispuolen. Eka asuntolaina-aika oli se vaikein saada mitään säästöön kun tuloista piti maksaa sekä eläminen, asuntolaina, korot että kasvattaa muutamalla kympillä kuussa sitä rahastoa. Sitten kun sen sai maksettua niin alkoi jo helpottaa. Asuin siinä ekassa asunnossa velattomana kolme-neljä vuotta jona aikana matkustelin ja kasasin parin kymppitonnin osakesalkun, jonka osinkotuotot nyt sijoitan. Ostin sitten uuden omistusasunnon kokonaan velalla ja laitoin entisen asunnon vuokralle. Tuossa kohtaa mieskin oli jo kuvioissa joten tätä asuntoa maksamme nyt kahden ansio- ja pääomatuloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi