Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa miehen jatkuva valitus siitä kun ei ole rahaa

Vierailija
11.03.2017 |

Saan tällä hetkellä työmarkkinatukea. Poikaystävä on intissä ja saa päivärahaa. Lisäksi vanhemmat antavat hänelle useita kymmeniä euroja joka kuukausi. Asuu kotona eikä ole mitään laskuja maksettavana. Lomilla on luonani jolloin ostetaan viikonlopuksi yhdessä ruokaa. Muuten ei pitäisi mitään erikoisempia menoja olla.

Mies valittaa jatkuvasti siitä kun ei ole rahaa. Sitä menee tupakkaan sekä rahapeleihin. Ei ymmärrä ilmeisesti sitä, kuinka paljon sitä rahaa siis kuluu aivan turhiin juttuihin. Pistää kerralla aina vain muutaman euron johonkin, mutta pelaa ja täyttelee kuponkeja jatkuvasti. Sitten valittaa kun "ei oo rahaa" ja vituttaa.

No tietäispä vaan kuinka helvetisti mua vituttaa se, että jatkuvasti valittaa rahattomuuttaan mutta käyttää sitä aivan helvetin typerästi. Ei myönnä peliriippuvuuttaan. Olisi kiva tehdä välillä jotakin yhdessä, käydä elokuvissa tai syömässä, mutta ei. Oli ennen inttiä töissä, kaikki palkka mitä tuli, meni. Ei osaa siis käyttää ilmeisesti rahaa. Itse taas olen täysin vastakohta ja tili ei koskaan pääse täysin nollille ja mietin mitä ostan, mikä on tarpeellista ja mikä ei. Helpottaakohan tämä ikinä, vai onko mies aina rahaton vaikka saisikin palkkaa.

En edes tiedä kyselenkö nyt teiltä neuvoja. Kunhan halusin avautua. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies". Joillain ei rahat pysy näpeissä, oli sitä vähän tai paljon. Vaikka poikaystäväsi saisi 10 000 euroa käteen kuukaudessa, pistäisi kaiken menemään. Ostamisen kohteet vain muuttuisi kalliimmiksi. Tuollainen ei muutu.

Vierailija
2/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt ainakaan armeijan aikana ala haastaa riitaa ja jätä. muutenkin armeija on miehille raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lapsi. Tikkari on peli. Narraus on valaehtelua. Soolonarsisti - hankkiudu eroon ennen kuin on myöhäistä!

Vierailija
4/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys tekee hyvää hänelle. Kun ei ole varaa ostaa huumeita tai pelata niin isoilla panoksilla, että rahan arvo unohtuu täysin, elämä pysyy jossain määrin hallinnassa. Sinäkin joudut elämään niukkuudessa, jos pysyt hänen kanssaan. Hauskaan tilanteeseen olet päässyt.

Vierailija
5/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaan niin turhauttavaa. Haluaisin tehdä asioita yhdessä ja voisin maksaa joskus myös miehen osuuden, mutta pelkään että sitten tottuu siihen että "kyllä se aina maksaa jos jotain tehdään" ja käyttää nekin rahat rahapeleihin tai muuhun turhaan. Yhdessä ollaan oltu jo muutama vuosi ja suhde muuten hyvä. Molemmat rakastaa ja välittää toisistaan mutta raha-asiat huolestuttaa. Olenko aina se kumpi säästää rahaa taloon, autoon, matkoihin ja yhteiseen tekemiseen? Voiko mies vielä oppia käyttämään rahaa?

ap

Vierailija
6/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kyllä huono ennuste. Olet varmaan puhunutkin, mutta kokeile saada mies säästämään johonkin tarkeään. Yhteiseen matkaan tms. Jos ei onnistu, niin suosittelisin harkitsemaan suhteen jatkoa, jos raha-asiat ovat sinulle tärkeitä. Toki tee selväksi ajoissa, että se sinusta suhteessa kynnyskysymys.

Vierailija
7/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ongelma on teillä pienet tulot. Miehesi tuskin pelaa isoilla panoksilla ja tupakkaankaan ei niin paljon kulu ette se olisi selitys. Voittehan toki olla syömättä joka toinen päivä. Halvinkin budjetti matka etelään on kaikkinensa pitkälle yli tonnin niin voit unohtaa sen jos budjetti vinkuu parin euron ylimääräisistä menoista.

Vierailija
8/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies oli töissä, ehdotin että säästäisi. Sanoi että ei jaksa eikä ole mitään mihin säästää, mielummin käyttää rahat heti mihin huvittaa. Haaveili silloin mm. autosta joten ehdotin että alkaisi pikkuhiljaa vaikka siihen säästämään. Ehdottelin myös että voisi säästää juurikin tätä armeija aikaa varten ettei tarvitsisi olla aina pa. No, mitään ei pistänyt sivuun.

Olen keskustellut asiasta myös miehen äidin kanssa. On kuulemma yrittäny puhua asiasta ja sainkin tietää että on laittanut oikeasti todella usein kymppejä tilille. Silti aina mies on mulle sanonut että ei ole rahaa.

ap

Vierailija
9/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus ongelma on teillä pienet tulot. Miehesi tuskin pelaa isoilla panoksilla ja tupakkaankaan ei niin paljon kulu ette se olisi selitys. Voittehan toki olla syömättä joka toinen päivä. Halvinkin budjetti matka etelään on kaikkinensa pitkälle yli tonnin niin voit unohtaa sen jos budjetti vinkuu parin euron ylimääräisistä menoista.

Näinhän se on, pienet tulot. Olen itse saanut kuitenkin säästettyä työttömänäkin ihan mukavia summia vaikka olenkin elänyt normaalia elämää, syönyt monipuolisesti ja käynyt välillä juhlimassa. Siksi en oikein ymmärräkään miten miehellä ei ole ikinä rahaa yhtään mihinkään.

ap

Vierailija
10/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että minullakin oli vähän samantapainen ensirakkaus. Poikakaveri ei osannut käyttää rahaa fiksusti. Oltiin molemmat opiskelijoita niin ei haitannut niin. Itse olin kuin ap eli säästin etukäteen eikä tili koskaan nollilla. Muista syistä erottiin.

Nykyinen mies taas on rahan kanssa reilu (voi esim antaa veljelleen rahaa jos tällä hankala tilanne). Mutta muuten säästäväinen. Elämä on tosi helppoa kun rahasta ei tartte koskaan riidellä rahasta. Aikalailla joka kuukausi meillä jää kummallakin tilille säästöön rahaa. Koskaan ei olla otettu velkaa. Ja säästetään vaikka ei ole tiedossa mitään tiettyä kohdetta mutta ostettiin sitten varalle unelmien tontti kun tuli myyntiin jne.

Kannattaa ap jutella sen poikaystävän kanssa millaista elämää hän haluaisi elää esim 5 vuoden kuluttua. Kysele mikä olisi tärkeää jne. Kannattaa jutella haluaisitteko lapsia. Pitäisikö lasten mennä heti hoitoon kun mahdollista vai eläisittekö säästäväisesti ja toinen hoitaisi lapsia kotona jne. Haaveileeko poikaystävä omistusasunnosta vai helposta elämästä vuokralla jne. Oikeasti kannattaa harkita oletteko liian erilaisia siihen että voisitte elää tulevaisuudessa tyytyväisenä perheenä.

Onko poikaystävä muuten ystävällinen ja huomaavainen? Tekeekö kotitöitä? Miten kohteleee äitiään.

Vierailija
11/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miksi jumitat nuoruutesi tommoisessa suhteessa ja tilanteessa?? Itsenäisty ja elä omaa elämääsi ja toteuta itseäsi! Älä tuhlaa aikaasi, sitä et millään rahalla saa koskaan takaisin!

Vierailija
12/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankäyttötottumukset ei taida kovin helpolla muuttua. Yleensä kulutus myötäilee tuloja, eli jos poikaystäväsi tienaisi enemmän, myös kulut kasvaisi samassa suhteessa. Jos pelaamista on vaikea lopettaa, siitä voi tulla myöhemmin pahojakin ongelmia. Ainahan ihmeitä voi tapahtua, mutta kyllähän tuo ennakoi sitä, että sinä saisit tulevaisuudessa huolehtia rahasta ja sen riittävyydestä. Poikaystävä voisi sitten rauhassa keskittyä hummailuun ja omiin huvituksiinsa.

Vierailija
13/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suunnittelette tulevaisuutta yhdessä niin kannattaa miettiä sitä, että yleisin parisuhteiden riitojen syy on raha ja se on myös korkealla erosyiden listalla.

Teille on siis kivasti jo avioero pedattu ennen kuin olette edes päässeet elämään yhteiselämää.

Mies ei näytä myöskään arvostavan sua ja sun toiveita kovin paljoa. Vaikuttaa hyvin kypsymättömältä ja impulsiiviselta tyypiltä. Sun täytyy nyt selvittää onko kyse vain nuoruudesta vai eikö mies tuosta enää muutu.

Vakava keskustelu olisi tarpeen. Ensinnäkin voisitte laskea miten paljon rahaa mies laittaa kaikkeen turhaan, pelit, tupakka yms. Kannattaa laskea kuukausikulut ja sitten koko vuoden saldo. Veikkaan että summan suuruus yllättää miehen.

Sitten sun kannattaa selvästi sanoa, että koska rahankäyttö on valintakysymys, mies selvästi suosii omaa peliharrastustaan teidän parisuhteen kustannuksella. Miksi rahaa riittää peleihin muttei leffaan tai edes pitsaan tyttöystävän kanssa?

Jos ei yhteistä säveltä löydy niin kyllähän tuo on niin iso asia ettei kannata antaa suhteen vakavoitua ellei muutosta tule.

Nimittäin tuollainen tyyppi, joka aina elää muiden kustannuksella ja tuhlaa omatkin rahansa mitään miettimättä, joutuu usein velkoihin, joihin pyytää rahaa tai takausta velkakirjaan tyttöystävältään tai vaimoltaan. Pahimmassa tapauksessa nainen sitten maksaa tyypin velkoja vielä vuosia sen jälkeen kun on heittänyt ukon pellolle.

Vierailija
14/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kaikki nillittää rahasta. tutkikaa paljonko armeijasta saa rahaa. jos armeijan jälkeen sama jatkuu niin olen samaa mieltä, mutta nyt vain osoitatte typeryytenne.

mies

Vierailija
15/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele yhteistä tulevaisuutta tuon pojan kanssa. Sinä saat aina maksaa kaiken, hänen rahansa

menevät jatkossakin tupakkaan,peleihin ym. Tuskin luonne muuttuu enää. 

Vierailija
16/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö haluaisi mieluummin vaihtaa hyvin toimeentulevaan ja säästämisen taidon osaavaan mieheen?

Vierailija
17/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut tuota, että kirjaisi tulot ja menot ylös. Sanoin ettei tarvitse mulle tai kenellekkään muulle niitä näyttää, voisi tehdä vain itseään varten. Ei käynyt kun siinä ei ole kuulemma mitään järkeä.

Tulevaisuudesta kun yrittää keskustella niin ei kuulemma ole tän hetken asia. Lapsia halutaan molemmat jossain vaiheessa ja omakotitaloa toivotaan. Tiedän ettei viitsi suunnitella mitään liian pitkälle, mutta tuntuu että jo esim. ensi kesän suunnitelmiin on miehen mielestä niin pitkä aika ettei voi mitään suunnitella, tai edes mistään haaveilla.

Mies on muuten ihan huomaavainen. Pääosin kyllä mun vastuulla siivoamiset, pyykit ym. kun mun asunto onkin, mutta tiskaa ja tekee ruokaa välillä.

Äidilleen ja sisaruksilleen puhuu tosin mun mielestä usein aika törkeästi. Tyyliin "joojoo pidä turpas kii, no ei kiinnosta". Mulle ei tuohon tyyliin ole puhunut mutta onko se sitten vielä tulossa?

Tää tuntuu vaan niin hankalalta, kun kuitenkin rakastan toista. Tuntuu tavallaan tyhmältä jos eroon on syynä "vain" raha. En jotenkin näe sitä tarpeeksi suurena syynä että eroaisin. Ollaan polkua jo kuljettu muutama vuosi ja tunnetaan toisemme niin hyvin. Mitä jos vastaan ei tulekaan enää yhtä hyvää miestä muuten? Ei kukaan ole kuitenkaan täydellinen, joten mitä vikaa sitten muissa miehissä taas olisi?

ap

Vierailija
18/47 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä ja miten keskustelisin miehen kanssa asiasta. Tiedän että vetoaa tällä hetkellä tuohon armeijaan, mutta kun tätä on ollut aiemminkin.

ap

Vierailija
19/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne. Saattaahan se poikaystävä tuosta vielä muuttuakin. Tai sitten ei.

Vierailija
20/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut vielä puhuttua miehen kanssa. Odottelenko ensi viikonloppuun kun pääsee lomille vai otanko asiat puheeksi viestillä?

Miehen nuoremmalla sisaruksella on viikon päästä synttärit ja ostettiin tänään lahja, tai oikeastaan minä sen etsin ja ostin. Mies olisi halunnut ostaa kahvin kaupungilla ja kirosi sitten kun ei voi sitä ostaa kun meni rahat lahjaan. Maksoi siis mulle osan lahjasta. Kysyin että niin kumpiko sulle on tärkeämpi, sisaruksen lahja vai yksi kahvi mitä saat kohta kotona? Ei vastannut oikein mitään. Aloin miettimään meidän arvoja, niistä täytyy ilmeisesti keskustella.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi