Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa miehen jatkuva valitus siitä kun ei ole rahaa

Vierailija
11.03.2017 |

Saan tällä hetkellä työmarkkinatukea. Poikaystävä on intissä ja saa päivärahaa. Lisäksi vanhemmat antavat hänelle useita kymmeniä euroja joka kuukausi. Asuu kotona eikä ole mitään laskuja maksettavana. Lomilla on luonani jolloin ostetaan viikonlopuksi yhdessä ruokaa. Muuten ei pitäisi mitään erikoisempia menoja olla.

Mies valittaa jatkuvasti siitä kun ei ole rahaa. Sitä menee tupakkaan sekä rahapeleihin. Ei ymmärrä ilmeisesti sitä, kuinka paljon sitä rahaa siis kuluu aivan turhiin juttuihin. Pistää kerralla aina vain muutaman euron johonkin, mutta pelaa ja täyttelee kuponkeja jatkuvasti. Sitten valittaa kun "ei oo rahaa" ja vituttaa.

No tietäispä vaan kuinka helvetisti mua vituttaa se, että jatkuvasti valittaa rahattomuuttaan mutta käyttää sitä aivan helvetin typerästi. Ei myönnä peliriippuvuuttaan. Olisi kiva tehdä välillä jotakin yhdessä, käydä elokuvissa tai syömässä, mutta ei. Oli ennen inttiä töissä, kaikki palkka mitä tuli, meni. Ei osaa siis käyttää ilmeisesti rahaa. Itse taas olen täysin vastakohta ja tili ei koskaan pääse täysin nollille ja mietin mitä ostan, mikä on tarpeellista ja mikä ei. Helpottaakohan tämä ikinä, vai onko mies aina rahaton vaikka saisikin palkkaa.

En edes tiedä kyselenkö nyt teiltä neuvoja. Kunhan halusin avautua. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että oppii, voi olla että ei. Meillä oli exän kanssa hyvin erilaiset rahankäyttötavat (samoin kuin teillä) ja yhteinen tili. VIRHE. Sitä stressin määrää.

Nyt,17 vuotta myöhemmin, minä olen maksanut pienestä paljastanut asuntolainan pois, ja ex on velkasaneerauksessa. Ei koskaan oppinut.

Vierailija
22/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että oppii, voi olla että ei. Meillä oli exän kanssa hyvin erilaiset rahankäyttötavat (samoin kuin teillä) ja yhteinen tili. VIRHE. Sitä stressin määrää.

Nyt,17 vuotta myöhemmin, minä olen maksanut pienestä paljastanut asuntolainan pois, ja ex on velkasaneerauksessa. Ei koskaan oppinut.

Ahh, autocorrect...*palkastani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuli nyt rahakäyttöongelman lisäksi naisten huono kohtelu. Sinä vaikutat hyvinkin aikuiselta, mutta poikaystävästäsi saa kuvan kuin olisi 14-vuotias. Jos kerran rahatilanne ketuttaa, luulisi hänen tekevän asialle jotain, mutta ei, hän vaan vinkuu.

Teillä ei tunnu miehen ongelmien takia onnistuvan edes seurustelu. Seurustelunhan pitäisi olla just sitä aikaa kun vietetään aikaa yhdessä, käydään ulkona treffeillä ja on muutakin kivaa, romanttista ja rentoa. Teidän seurustelu kuulostaa siltä, että raahat perässäsi kiukuttelevaa uhmaikäistä lasta.

Armeija-aika vanhempien avustuksella on aika pieni koitos jos mies saa vielä sunkin luona punkata ja syödä, ja silti mies ei kykene hoitamaan asioitaan. Entäs sitten jos ja kun menette yhteen ja hankitte lapsen ja asuntolainan? Sitten sitä kitinää ja stressiä vasta miehellä riittää.

Jotenkin sun pitää saada nätisti sanottua klopille, että sinä tarvitset miehen etkä kitisevää teinipoikaa elämääsi. Sinuna keskustelisin asiasta kun olette kasvokkain. Jos ette pysty tälläisestä keskustelemaan aikuisesti, niin eipä ole hyvät eväät yhteiselämälle.

Vierailija
24/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt yhteistä tiliä, toimiiko sellaiset? Jos odottelisi että armeija on ohi ja mies saa töitä. Yhteinen tili laskuihin, huveihin yms? Siis ylipäätänsä odottelenko vain että mies pääsee joskus töihin ja katsotaan sitten miten raha-asiat menevät?

ap

Vierailija
25/47 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhteistä tiliä edes ajattele! Pidät omat rahasi tiukasti omassa kontrollissasi. Vaikka kaveri tienaisi

miten paljon hyvänsä,kaikki tulee valumaan läpi käsien. Asukaa erillänne, vaikea sinun sitten lähteä

kun on yhteinen-sinun kustantamasi-koti. Tyttöhyvä, moni on täällä kokemuksen kautta varoitellut,

usko järjen ääntä ! 

Vierailija
26/47 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt yhteistä tiliä, toimiiko sellaiset? Jos odottelisi että armeija on ohi ja mies saa töitä. Yhteinen tili laskuihin, huveihin yms? Siis ylipäätänsä odottelenko vain että mies pääsee joskus töihin ja katsotaan sitten miten raha-asiat menevät?

ap

Ei missään nimessä yhteistä tiliä! Jos muutatte yhteen, niin tee sinä laskelmat, paljonko teillä menee asumiseen kaikkine kuluineen ja ruokaan. Mies voi tilipäivänään siirtää sinulle oman osansa kuukauden menoista ja käyttää loput miten haluaa. En tosin usko, että mies saa silti säästöön ja pikavippien uhka on aina olemassa.

Omat lapset ovat jo käyneet armeijan. He asuivat silloin kotona, joten peruselämiseen ei mennyt rahaa. Kumpikaan ei polta, pelaa rahapelejä tai omista autoa, joten kumpikin sai rahaa säästöön päivärahoista. Heillä kaverit olivat myös armeijassa tai opiskelemassa, joten kaveriporukassakin kaikki olivat samalla viivalla rahojen kanssa eli kaikilla oli yhtä vähän rahaa käytössä.

Vierailija
27/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on suoraviivainen juttu. Toteat sille, että ottaa oman vastuun taloudenpidostaan. Tossa iässä ihan normaalitilanne, että ei ole samalla tavalla rahaa kuin vanhemmilla ihmisillä. Armejan jälkeen opiskelemaan, töihin ja taas opiskelemaan jne. sitä kautta työuraa, tai yrittäjäuraa luomalla sitä toimeentuloa alkaa tulemaan paremmin.

Minä olen joutunut toisinaan viimeisiä euroja kaivelemaan taskusta kun olen ruokaa ostanut, kuiteniin olen oppinut siihen, että Suomessa ei sentään tarvitse nälkää nähdä. Täällä on sitä varten sosiaalitukia. Olen itsekin niitä saanut.

Vierailija
28/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta sä valitus. Ja eroa jos ahdistaa suhde tai toisen tekemiset, toinen. Ota joku kunnollinen. Ei tuossa iässä se poika kauaa kaipaa ja ero voisi tulla muutenkin seurustelusta. Ehkä rahat ovat nuorena melko pieniä ja joillakin muilla myös.

Vierailija
29/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei toimi. Et oo tosissas! Jos miehellä on peliongelma ja on noin nuori, älä suunnittele yhteistä kotia ja muuta. Jotkut ovat liian nuoria sitoutumaan ylipäänsä vielä. Ei siinä kannata katsella, muut kokemuksesta tietävät ettei se katselemalla parane välttämättä. 

Vierailija
30/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä nyt ainakaan armeijan aikana ala haastaa riitaa ja jätä. muutenkin armeija on miehille raskasta.

Minä aikoinaan jätin yhden jäbän kun se lähti inttiin.

Vierailija
31/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lopeta sä valitus. Ja eroa jos ahdistaa suhde tai toisen tekemiset, toinen. Ota joku kunnollinen. Ei tuossa iässä se poika kauaa kaipaa ja ero voisi tulla muutenkin seurustelusta. Ehkä rahat ovat nuorena melko pieniä ja joillakin muilla myös.

Yli 6 vuotta vanha aloitus.

Vierailija
32/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun poika oli intissä, niin hänellä oli kesätöistä rahaa säästössä, eikä kerjännyt rahaa äidiltään.

Älä viitsi hukata aikaa tuollaisen lapsen kanssa.

Vierailija
33/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pikkupoika, ei mikään mies.

Saattaa kehittyä hyvän naisen rakkaudella, mutta ei välttämättä.

Mieti itse, mitä haluat.

Ennen muinoin naisten piti sietää kaikki, mutta ei enää!

Vierailija
34/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittelin "MIes" käyttä tässä yhteydessä ei ole soveliasta.

Vierailija
35/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi kaikki nillittää rahasta. tutkikaa paljonko armeijasta saa rahaa. jos armeijan jälkeen sama jatkuu niin olen samaa mieltä, mutta nyt vain osoitatte typeryytenne.

mies

On olemassa sellainen asia kuin vastuuntunto. Tähän liittyy vahvana myös luottamus.

Jos vähiä rahojaan ei saa riittämään, ei saa isompiakaan summia, kuten on jo nähty, eli palkastakaan ei jäänyt sivuun mitään. Äitinsäkin jo asian todeksi toteaa.

Yksi elämän kantavia kulmakiviä on asioistaan huolehtiminen ja luottotiedot. Ei tuota enää aikamiehellä voi laittaa lapsellisuudenkaan piikkiin, vaan tuollainen on perusluonne. Ei tule muuttumaan. Ja jos puoliso ottaa ohjat ja antaa vaan "viikkorahan", niin onko se sitten oikeaa elämää?

Minullakin oli tällainen kaveri aikoinaan. Lopulta menetti kaiken, perheensä ja työnsä, lastaan ei tavannut vuosiin.  

Vierailija
36/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mies tuollainen. Ei se opi ikinä säästämään joten kannattaa harkita eroa.

Vierailija
37/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kun aloitus on vuodelta 2017 niin tämä on provoilutarkoituksessa tehty nosto.

Vierailija
38/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vaan niin turhauttavaa. Haluaisin tehdä asioita yhdessä ja voisin maksaa joskus myös miehen osuuden, mutta pelkään että sitten tottuu siihen että "kyllä se aina maksaa jos jotain tehdään" ja käyttää nekin rahat rahapeleihin tai muuhun turhaan. Yhdessä ollaan oltu jo muutama vuosi ja suhde muuten hyvä. Molemmat rakastaa ja välittää toisistaan mutta raha-asiat huolestuttaa. Olenko aina se kumpi säästää rahaa taloon, autoon, matkoihin ja yhteiseen tekemiseen? Voiko mies vielä oppia käyttämään rahaa?

ap

Ei voi.

Vierailija
39/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä nyt ainakaan armeijan aikana ala haastaa riitaa ja jätä. muutenkin armeija on miehille raskasta.

Alapeukuista päätellen naisetkin tarvitsevat jonkin pakollisen koulutuksen.

Vierailija
40/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuista päätellen naisetkin tarvitsevat jonkin pakollisen koulutuksen.

Eivät tarvitse, se on eri asia.