Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa miehen jatkuva valitus siitä kun ei ole rahaa

Vierailija
11.03.2017 |

Saan tällä hetkellä työmarkkinatukea. Poikaystävä on intissä ja saa päivärahaa. Lisäksi vanhemmat antavat hänelle useita kymmeniä euroja joka kuukausi. Asuu kotona eikä ole mitään laskuja maksettavana. Lomilla on luonani jolloin ostetaan viikonlopuksi yhdessä ruokaa. Muuten ei pitäisi mitään erikoisempia menoja olla.

Mies valittaa jatkuvasti siitä kun ei ole rahaa. Sitä menee tupakkaan sekä rahapeleihin. Ei ymmärrä ilmeisesti sitä, kuinka paljon sitä rahaa siis kuluu aivan turhiin juttuihin. Pistää kerralla aina vain muutaman euron johonkin, mutta pelaa ja täyttelee kuponkeja jatkuvasti. Sitten valittaa kun "ei oo rahaa" ja vituttaa.

No tietäispä vaan kuinka helvetisti mua vituttaa se, että jatkuvasti valittaa rahattomuuttaan mutta käyttää sitä aivan helvetin typerästi. Ei myönnä peliriippuvuuttaan. Olisi kiva tehdä välillä jotakin yhdessä, käydä elokuvissa tai syömässä, mutta ei. Oli ennen inttiä töissä, kaikki palkka mitä tuli, meni. Ei osaa siis käyttää ilmeisesti rahaa. Itse taas olen täysin vastakohta ja tili ei koskaan pääse täysin nollille ja mietin mitä ostan, mikä on tarpeellista ja mikä ei. Helpottaakohan tämä ikinä, vai onko mies aina rahaton vaikka saisikin palkkaa.

En edes tiedä kyselenkö nyt teiltä neuvoja. Kunhan halusin avautua. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole enää pers aukinen märkäkorva

Vierailija
42/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat alkoivat heti, kun mies putosi sinua alempaan sosiaaliliuokkaan.

Sulla juoksee sentään työmarkkinatuki se saa vaan armeijan päivärahaa.

Ehdotit miehelle säästämistä, mitä varten?

Sun suunnitelmiesi toteuttamista varten tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus vuodelta 2017 kirjoitti:

... ja kun aloitus on vuodelta 2017 niin tämä on provoilutarkoituksessa tehty nosto.

Muistutetaan asiasta.

Vierailija
44/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni vähän päälle parikymppisenä kaikki raha mikä tuli. En kyllä pelannut niitä vaan ne menivät vaatteisiin, ravintolassa syömiseen ja baareihin. Alakouluikäisenä olin kyllä ollut tosi säästäväinen, mutta lukioikäisenä lähti vähän laukalle. Päälle 25-vuotiaana kulutustottumukseni muuttuivat ja tajusin rahan arvon paremmin. Nykyään en käytä rahaa muuta kuin välttämättömyyksiin eli ruokaan ja asumiseen ja olenkin vuosien aikana saanut säästettyä kivasti rahaa. Tapa käyttää rahaa saattaa ihmisellä muuttua, mutta ei siitä ole mitään takeita kuitenkaan. Mulla vanhemmat ovat aina olleet tosi järkeviä rahan kanssa ja kyllä mulla on ollut tietoa siitä miten rahaa käytetään, en vain toiminut sen mukaan. Onko poikaystäväsi saanut mitään talouskasvatusta kotoa? Raha-asiat usein kyllä tuovat ongelmia suhteeseen kun pitäisi omaisuuttakin alkaa kartuttamaan. Puhu asiasta avoimesti poikaystäväsi kanssa. Jos ei ala näkymään mitään muutoksen merkkejä kun poikaystäväsi menee työelämään niin kyllä se syö luottamusta ja nakertaa teidän suhdetta ehkä lopullisesti.

Vierailija
45/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin meni vähän päälle parikymppisenä kaikki raha mikä tuli. En kyllä pelannut niitä vaan ne menivät vaatteisiin, ravintolassa syömiseen ja baareihin. Alakouluikäisenä olin kyllä ollut tosi säästäväinen, mutta lukioikäisenä lähti vähän laukalle. Päälle 25-vuotiaana kulutustottumukseni muuttuivat ja tajusin rahan arvon paremmin. Nykyään en käytä rahaa muuta kuin välttämättömyyksiin eli ruokaan ja asumiseen ja olenkin vuosien aikana saanut säästettyä kivasti rahaa. Tapa käyttää rahaa saattaa ihmisellä muuttua, mutta ei siitä ole mitään takeita kuitenkaan. Mulla vanhemmat ovat aina olleet tosi järkeviä rahan kanssa ja kyllä mulla on ollut tietoa siitä miten rahaa käytetään, en vain toiminut sen mukaan. Onko poikaystäväsi saanut mitään talouskasvatusta kotoa? Raha-asiat usein kyllä tuovat ongelmia suhteeseen kun pitäisi omaisuuttakin alkaa kartuttamaan. Puhu asiasta avoimesti poikaystäväsi kanssa. Jos ei ala näkymään mitään muutoksen merkkejä kun poikaystäväsi menee työelämään niin kyllä se syö luottamusta ja nakertaa teidän suhdetta ehkä lopullisesti.

Silloinen poikaystävä muuttui ap:llä eksäksi jo vuonna 2018 kun se tuli takaisin armeijasta. Tämä ketju on provoilutarkoituksessa nostettu.

Vierailija
46/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37-vuotiaan ja useamman p-askan suhteen elämänkokemuksella sanoisin että eroa. Oot nuori, mitään ei oo vielä hukattu, kaikki on edessä. Jos jäät rakentamaan elämää hänen kanssaan tulet aina vastaamaan yhteisestä taloudesta. Sinun rahasi ovat hänen, ja hänen rahansa ovat hänen. Luultavimmin vastuu arjesta on aina sinun harteillasi. Hän tulee puhumaan sinulle vähintään yhtä rumasti kun äidilleen. Usein mies pahenee kun nainen on sidottu itseen, nalkissa. Yhteenmuutto, avioliitto, raskaus. Varsinkin yhteinen lapsi. Harkitsen että kirjoittaisin tyttärelleni kirjan varoitusmerkeistä joita itseni olisi pitänyt tajuta, tyttären ei tarvitsisi toistaa äitinsä virheitä. Jos mies ei osaa käyttää rahaa, ei ota vastuuta, välttelee puhumista, väheksyy niin sehän on (toksinen) idiootti. Pystyt varmasti parempaan ja hei, ihan kaikkien tilastojen mukaan sinkkunainen on onnellisempi ja terveempi. Mitäs jos ensin rakastaisit itseäsi ja sit jos vastaan tulee mies, joka rakastaa sua niin sehän on hienoa. Usein käy niin että toiselta ostaa p-askaa kohtelua koska rakastaan itseään vielä vähemmän kun se toinen. Jos sun puoliso rakastaa susta 9%, se on silti enemmän kun 5% millä rakastat itseäsi. Eikö vois elämänsä käyttää paremminkin kun p askassa suhteessa johon tyytyy siitä pelosta että voi ei, jos en löydä parempaa? Että mulla on tää nyrkillinen p-askaa mutta vaihtoehtona on tyhjä (mutta sentään puhdas) käsi.

Vierailija
47/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat ovat yleisimpiä rahanpuutteen ja kalliiden hintojen valittajia. Makaronipussin 5 sentin hinnankorotus on maailmanloppu, mutta tupakkaa ostetaan mukisematta, vaikka sen hinta olisi 20 euroa aski. En toki väitä, etteikö tuo makaronipussin hinta olisi jollekin vähävaraiselle huono juttu, mutta tupakoitsijat ovat niitä hintojen kovimpia valittajia, siis kaiken muun paitsi tupakan.