Kanankoivet ovat niin halpaa ruokaa yksinasuvalle, kai olette tajunneet?
Eilen perjantaina paistoin uunissa 3 koipea. Söin riisin kanssa yhden koiven.
Tänään lauantaina tein lopuista 2 koivesta riisihässäkkää, jossa parsakaalia ja sipulia mukana.
Huomenna sunnuntaina syön riisihässäkkää uudelleen.
Viikonlopusta selvitty noin 2,5 eurolla! Olen yksinasuva opiskelija.
Kommentit (118)
Elät kolmella koivella + riisihässäkällä koko viikonlopun? Taidat olla anorektikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luun osuus on jotain puolet, joten kilohinta on oikeasti jotain kaksinkertainen.
Eihän ne luut hukkaan mene.
Mihin niitä vois käyttää. Meillä ainakin syödään ne osin imeskellen. Jos ne ovat ollut jonkun suussa, ei niistä mielellään mitään lientä enää keittele.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Jos haluaa paistaa yhtäkään kanankoipea niin siihen saa helposti poltettua satoja euroja kun kaikki tarvikkeet maksaa uunista, leivinpaperista sun muista asioista puhumattakaan. Jo pelkästään kauppamatkaan saattaa kulua useita kymmeniä euroja koska bensat ja muut kauppatavarat maksavat tuhottomasti ja kaupastahan ei saa lähtä ennen kuin on ostanut vähintään kolmea eri tuoteluokkaa. On paljon halvempaa käydä esim. Hesburgerista ostamassa pekonihampurilaisen kävellen kuin valmistaa omaa ruokaa kalliisti omassa kodissa. Näin valitettavasti asiat ovat Suomessa :(
Jos leivinpaperilla paistaa rasvaista lihaa niin se tulee kalliiksi muuton yhteydessä koska uuniin palanutta rasvaa ei saa niin vaan puhtaaksi. Kannattaa investoida kunnon uunivuokaan.
Nimim. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvahan valuu pois kun paistaa ne. Ei ole yhtään rasvasia.
Riippuu astiasta, missä ne paistat. Itse teen vuoassa, ja siinä lilluu pari desiä rasvaa + marinadia uunista otettaessa.
Vuokiin myydään grilliritilöitä ja rasvat jäävät vain pohjalle.
Sinkkumies
Juu, en ole hankkinut, kun toimii noinkin, että itse poistaa.
Noissa koivissa on kyllä paljon lihaa, vaikka jotkut tässä ketjussa muuta väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä kun luin tämän aiheen läpi. Hemmetin hyvä asia ettei meistä kukaan ole neuvottelemassa aseriisunnasta tai maailmanrauhasta.
Me saamme valtavan kinastelun aikaiseksi kanankoivista.
T: Keskiviivan Mies.
Ei se tarkoita, että nämä samat ihmiset joka asiasta keskustelevat näin.
Olipas halpa. Minä kuin olin kanansiipien maailmassa otsikon luettuani. Minun vkl on maksanut tähän mennessä 0€. Voisin ostaa kanankoipia myös. Kanankoivet ovat hyviä juuri tuolla tavalla miten teit.
Onneksi minulla on ruokaa kotona joten ei tarvitse liikkua pois minnekkään. Pian syön salaattia ja pari avocaadoa siihen ja pihvejä riisin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä kun luin tämän aiheen läpi. Hemmetin hyvä asia ettei meistä kukaan ole neuvottelemassa aseriisunnasta tai maailmanrauhasta.
Me saamme valtavan kinastelun aikaiseksi kanankoivista.
Ei se tarkoita, että nämä samat ihmiset joka asiasta keskustelevat näin.
Niin minä olin aivan tosissani. Tottakai ihmiset juttelevat kaikista asioista niinkuin kanankoivista.
Tässäkin viestiketjussa huomaa selvästi miten joku "hiiltyy" niin tottakai sitten häntä ruvetaan trollaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luun osuus on jotain puolet, joten kilohinta on oikeasti jotain kaksinkertainen.
Eihän ne luut hukkaan mene.
Mihin niitä vois käyttää. Meillä ainakin syödään ne osin imeskellen. Jos ne ovat ollut jonkun suussa, ei niistä mielellään mitään lientä enää keittele.
Minä teen niistä kaulakorun.
Juuri syön lidlin kanankoipia joita paistoin paketillisen viikonlopuksi. Lisäksi juuri jotain riisiä, makaronia tai vastaavaa ja hyvin pärjää viikonlopun yli eikä maksa paljoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Jos haluaa paistaa yhtäkään kanankoipea niin siihen saa helposti poltettua satoja euroja kun kaikki tarvikkeet maksaa uunista, leivinpaperista sun muista asioista puhumattakaan. Jo pelkästään kauppamatkaan saattaa kulua useita kymmeniä euroja koska bensat ja muut kauppatavarat maksavat tuhottomasti ja kaupastahan ei saa lähtä ennen kuin on ostanut vähintään kolmea eri tuoteluokkaa. On paljon halvempaa käydä esim. Hesburgerista ostamassa pekonihampurilaisen kävellen kuin valmistaa omaa ruokaa kalliisti omassa kodissa. Näin valitettavasti asiat ovat Suomessa :(
Jos leivinpaperilla paistaa rasvaista lihaa niin se tulee kalliiksi muuton yhteydessä koska uuniin palanutta rasvaa ei saa niin vaan puhtaaksi. Kannattaa investoida kunnon uunivuokaan.
Nimim. Kokemusta on
Öh? Mitenkä se tulee kalliiksi? No tietenkin jos uuni kylpee palaneessa rasvassa ja on paskainen kuin mikäkin niin silloin voidaan miettiä korvausta vuokra-asunnosta lähtiessä. Mutta normaaliin elämään kuuluu esim. lieden pinttymät sekä uunissa olevat tahrat.
Vierailija kirjoitti:
Juuri syön lidlin kanankoipia joita paistoin paketillisen viikonlopuksi. Lisäksi juuri jotain riisiä, makaronia tai vastaavaa ja hyvin pärjää viikonlopun yli eikä maksa paljoa :)
Miksi ei viikonlopun ruoka sais maksaa vähän enemmän ? Esimerkiksi hyvä jauheliha mureke ja uunikasviksia, kuten ,perunoita, porkkanoita, lanttua,sipulia ja vaikka paprikoita. Esikypsennän ne mikrossa !
Hyviähän ne ovat, ei siinä mitään. Mutta miksi yksinasuville oletuksena että yksinasuva on jotenkin köyhä? Mun palkka on 5500€/kk. Välillä syön sisäfilettä ja välillä kanaa ja kaikkea muutakin, mikä nyt sattuu huvittamaan.
Koivet ovat yksi sotkuisimpia syötäviä, ja siksi ne itsellä jääkin sinne kaupan hyllylle. Kanasta kelpuutan rintapalat ja rintafileet. Toisesta ei tule sotkua laisinkaan ja toisesta tulee ainoastaan vähän. Viime aikoina vaan syönyt sen verran usein kanaa eri muodoissa, että itsellä stoppi vähäksi aikaa.
Ei riittäisi mulle noin vähä ruoka.
Söisin 3 korpea yhdellä aterialla perunan ja kastikkeen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niissä paljon ole syötävää, nahka ja luut pois, lihaa on todella vähän.
Hyi ja niitä syödessään puraisee just sen elukan jalkaa. Näkee sen tepsuttelijakiekujan edessään. Minua valitettavasti yököttää nykyään koipien syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niissä paljon ole syötävää, nahka ja luut pois, lihaa on todella vähän.
Nahkat syödään myös ja luista tehdään liemi. Koivissa on näin muutakin kuin lihaa.
Mitään liemiä en tee, mutta rustos ja kaikki paitsi kaksi putkiluuta ja se tikku ja joku pikkuluu jää syömättä.
"pruur pruuur miua MIUH .... NAM nam nam... "
Koipi söi kehräävän kissan. :(