Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnan ruokamenot 300€/kk

Ruuanlaittaja
11.03.2017 |

Joskus nuorena ja köyhänä pidettiin kirjaa ruokamenoista, mutta tapa jäi jo viime vuosituhannelle. Olen joskus miettinyt, että paljonko kauppaan todellisuudessa menee. Eilen huomasin, että kun sain S-bonus-ilmoituksen, siitä näki ostonsa kuukausittain. Käymme lähes aina samassa kaupassa, joten satunnaiset ostot K-kaupassa tai Stoccalla ei laskelmaa juuri sekoita.
Selvisi, että kahden aikuisen yhteiset ruokamenot ovat hieman yli 300€/kk. Tiesin meidän olevan taloudellisia, mutta silti summan pienuus yllätti. Olisin odottanut noin 500€/kk summaa.
Mitenkäs teillä muilla?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 400e 2 aikuista ruokakauppaan. Olisi satasen vähempi jos ei tupakkaa olisi :) ruokaa menee joskus bioskaan, koska ruokapakkaukset niin isoja.. vihanneksia ja hedelmiä joka aterialla. Ei alkoholia.

Vierailija
62/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounaisiin kuluu kahdelta jo noin 300€/kk. Moni jättää nämä menot pois ruokabudjetista puhuessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ihan liity tähän, kun meillä on perhe, johon kuuluu kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Mut meillä ruoka + taloustavarakulut kuukaudessa on 1000-1400 €.

Vierailija
64/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni menee kouluruokaan yhteensä noin 60e/kk ja muuhun ruokaan noin 100e/kk.

Vähän eri summat opiskelijabudjetilla. Tupakkaan ei onneksi mene rahaa ja alkoholiinkin vain pari kertaa vuodessa.

Vierailija
65/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ei pidä paikkaansa kun työpaikkaruokailu puuttuu laskuista. Mitähän muuta siitä puuttuu, kahvitauolla ostetut pullat?

Vierailija
66/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Moni unohtaa ruokakuluista työpaikkaruokailun joka on kuitenkin suuri osa ruokailuista.

Mitä te syötte noin suurilla ruokamenoilla? Olen se 4hlö/300 e /kk. En käy lähes lainkaan normaalissa ruokakaupassa, yleensä ostan torilta kalaa ja kasviksia yms. Joskus kauppahallista lihaa.

Vierailija
67/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi kaikissa työpaikoissa joissa olen ollut valtaosalla on ollut omat eväät eikä ruokalassa käydä kuin hätätapauksessa. Miksi näin ei voisi olla myös monen muun kirjoittajan kohdalla täällä?

Vierailija
68/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työpaikkaruokailu, käytättekö siihen rahaa?

Vaimo on keittiössä töissä, joten se syö töissä 4.8€:n hintaan. Jos olen työni puolesta liikkeellä, syön lounasravintoloissa noin 1-2 kertaa viikossa. Muina päivinä syön kotona.

Se syö, on kunnioittavan kuuloista...

Vierailija
69/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana mulla jää noin 100e kuussa ruokaostoksiin ja tuo riittää juuri ja juuri. Tuosta rahasta muutaman kerran käyn syömässä opiskelijaruokala (3€). Syön yleensä makaronilaatikkoa useamman päivän. Kasvissosekeitto on myös hyvä ja helppo. Broileria ja nuudelia silloin tällöin, mutta nekään eivät ole mitään halpoja tänä päivänä. Seuraan paljon tarjouksia ja ostan lihat aina -30% jos mahdollista.

Vierailija
70/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama summa, yksi maidoton kasvissyöjä ja yksi isoruokainen sekasyöjä. Ei varsinaisesti nuukailla, meidän mielestä toi summa on jopa iso! Tuilla eläessä meni n. 150-200 € kuussa ruokaan. 

Vierailija
71/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 400e/kk (pariskunnalla). Käydään kerralla viikon ruokaostokset Prismasta ja aina se on ollut sen 100e/kerta jos ei ole mitään taloustavaraa tai muuta mukana. Sen lisäksi syödään lounaalla ulkona, itse saan vielä opiskelijalounaan ja mies käy yleensä subissa tai jotain. Voi kuulostaa paljolta, mutta tuolla saa jo ison kasan hyvää ja terveellistä ruokaa, joten mielestäni on sen arvoista. Meillä ei ole autoa, joten käydään yleensä tuolloin kerran viikossa kauppareissulla laina-autolla. Siitä on tullut selvää säästöä verrattuna aiempaan lähikaupassa ramppaamiseen.

Vierailija
72/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että meillä menee kahdelta aikuiselta luokkaa 300 ruokaan, jos laskusta vähennetään hygieniatarvikkeet ja muut vastaavat ostokset.

Tehdään ruokaa yleensä isompi annos ja monesti sitä sitten syödään seuraavanakin päivänä, ja osa pakastetaan. Lisätään aina reilusti juureksia ja vihanneksia ruokaan, niin esim. makaronilaatikosta tulee kevyempi. Samaten perunamuussissa on puolet muita juureksia kuten porkkanaa, bataattia jne. Hedelmiä ei paljon tarvita, kun on pakastimessa paljon marjoja. Yleensä syödään vain yksi pääateria, ja illalla jotain leipää, marjapuuroa tai kiisseliä tms.

Vierailija
73/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kahden aikuisen taloudessa juuri keskimäärin tuo 300€ kk. Tämän lisäksi syömme molemmat suunnilleen 3 krt viikossa työpaikkalounasta.

Pääasiassa syömme kanaa ja jauheliharuokia, ja välillä ostamme ison köntän possun tai naudan lihaa. Kalaa(lohta) ehkä kerran kuussa. Tonnikalaa useammin. Kasvisruoista mies ei välitä, joten teen niitä itselleni noin kerran viikossa ja tällöin hän syö jotain einestä. Muuten eineksiä syödään ehkä kerran viikossa, mies useammin välipaloiksi. Joskus hetken mieliteot ja herkut menee omasta pussista.

Vierailija
74/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työpaikkaruokailu, käytättekö siihen rahaa?

Vaimo on keittiössä töissä, joten se syö töissä 4.8€:n hintaan. Jos olen työni puolesta liikkeellä, syön lounasravintoloissa noin 1-2 kertaa viikossa. Muina päivinä syön kotona.

Eli vaimolla lisäksi n.100 € työpaikkaruokailuun ja sinulla riippuen ruokapaikoista ehkä 100-150 € johtuen kalliimista paikoista eli 300+100+150 = yht. 550 € kk ruokaan teillä kk:ssa.

Vierailija
75/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme, n. 500e vaippoineen.

Vierailija
76/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin 400 e/kk tai joskus jopa vähän yli. Haluaisin päästä halvemmalla mutta joudun ostaa itselle esim. leivät gluteenittomana + joskus gluteenittomia jauhoja tms. Kotiruokaa syödään, eineksiä tosi harvoin, ehkä kerran kuussa. Ulkona ei syödä juuri ollenkaan. Varmaan halvemmalla pääsisi myös jos syötäis enemmän esim. kasvisruokaa, mutta miehestä ei ole kasvissyöjäksi:)

Vierailija
77/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana mulla jää noin 100e kuussa ruokaostoksiin ja tuo riittää juuri ja juuri. Tuosta rahasta muutaman kerran käyn syömässä opiskelijaruokala (3€). Syön yleensä makaronilaatikkoa useamman päivän. Kasvissosekeitto on myös hyvä ja helppo. Broileria ja nuudelia silloin tällöin, mutta nekään eivät ole mitään halpoja tänä päivänä. Seuraan paljon tarjouksia ja ostan lihat aina -30% jos mahdollista.

Raskitko ostaa vitamiinilisiä purkista.  Ainain C -vitamiinia ja B-vitamiinia ja D -vitamiinia pitää saada.  Mieluummin lisäksi yksi monivitamiinitabletti päivässä jossa on myös hivenaineita ja kalaöljykapseli.

Ilman näitä tulee sinulle vitamiinivajausta.  Jos et erikseen raski ostaa niin osta edes multitabs monivitamiinia apteekista.  Siinä on rautakin mukana nykyään.  Paremmin jaksat opiskella.  Ja D- vitamiinia kyllä suosittelen

ihan omana tablettinaan n. 40 mg/pv.

Vierailija
78/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut seurattua mutta arviolta n.500€ siihen kuuluu vessapaperit, saippuat jne. Lisäksi mies syö päivittäin ulkona, itselläni eväät. Ravintoloissa käydään aika usein myös. Viikolla syödään aika perusruokaa mutta vkl panostan paljon ruokiin, laadukkaat aineet ja usein alkupala, pääruoka ja jälkiruoka.

Syödään paljon etnisiä ruokia ja tosiaan 2henkilöä. Kun kummatkin töissä ollaan ja on varaa syödä hyvin, niin siitä emme pihistele. Mielummin muista asioista sitten.

Vierailija
79/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko ei pidä paikkaansa kun työpaikkaruokailu puuttuu laskuista. Mitähän muuta siitä puuttuu, kahvitauolla ostetut pullat?

Mulla on töissä aina kotiruokaeväät, maks 2 euroa päivä. Näistä tulee siis noin 45 euroa kk. Ei meillä ole mitään paikkaa mistä voisi ostaa iltapäivällä pullaa, en ole ikinä kuullut moisesta.

Mä olen sitä mieltä että hyvin vähälläkin voi pärjätä. Töihin voi aivan hyvin roudata omat eväät ja muutenkin ruoka voi olla edullista. Olen terve ja sairastan todella harvoin vaikka ruokakulut minimaaliset.

Vierailija
80/142 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkalounaisiin kuluu kahdelta jo noin 300€/kk. Moni jättää nämä menot pois ruokabudjetista puhuessaan.

Moni, varsinkin pienituloinen, on töissä, joissa mitään työpaikkaruokailua ei edes ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän