Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumia ihmisiä kohdellaan kuin vammaisia

Vierailija
11.03.2017 |

Onko muut huomanneet saman asian kuin minä, eli sen että ei-niin viehättävien ihmisten oletetaan automaattisesti olevan tyhmempiä kuin muiden? Olen nähnyt omin silmin kuinka fiksuille ihmisille, jotka eivät ulkoisesti vastaa yleisiä kauneusihanteita, puhutaan kuin jollekin heikkolahjaiselle. Se sävy millä heille puhutaan on vähättelevä, ja suoranaisen halveksuva. Minua niin sapettaa tuollainen, että ihmisiä tuomitaan noinkin jyrkästi ainoastaan heidän ulkonäkönsä perusteella.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on se sama miten mua kohdellaan. Ei vaikuta mun arkeen.

Vierailija
22/26 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloittaja vaatii käytöstapoja ja vertaa samaan hengenvetoon tyhmiä vammaisiin? Jospa aloittaisit katsomalla itseäsi peiliin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit sitten miten kohtelet vammaisia, ja mitä kuvittelet heistä.

Vierailija
24/26 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vaan kiinnitä mitään huomiota ihmisiin jotka mua huonosti kohtelee. En pidä sellaisia ihmisiä minään.

Vierailija
25/26 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat vahvistavat ajatusta siitä, että rumat ja lihavat ovat tyhmiä, ilkeitä, ahneita, ja kaikkea muutakin negatiivista. Heti elokuvan alussa tietää, ketkä kuolevat tai joutuvat kärsimään ja ketkä pelastuvat.

Rumin ja lihavin kuolee ensimmäisenä, yleensä oman tyhmyyden ja ahneuden takia. Ja ne kauneimmat pelastuvat ja muutenkin menestyvät. 

Se tekee elokuvista hieman tylsiä. Mutta ikävintä siinä on se, että se vaikuttaa ihmisten asenteisiin muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
26/26 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen huomannut ja itsekin sen kokenut.

Kerroin tästä jo aiemmin jossain epäviehättävyysketjussa, mutta sokoksen kantispäivillä kassoilla jakoivat kaikille (maksaville) asiakkaille jonkun tuotelahjan/näytteen. Siinä siis oli kolme kassaa rinnakkain ja kammojono joten hyvin ehti kuulla kyllästymiseen kuinka kassahenkilöt toisteli laittavansa mukaan tästä tällaisen kaupanpäällisen.

Sitten oli mun vuoro, mutta mullepa tuota tuotelahjaa/näytettä ei tarjottu eikä annettu matkaan ja eka vaan ajattelin, että okei ne sitten just loppui mutta se seuraavana siihen kassalle tullut sai taas sen lahjan eli vaan mä jäin ilman. Vaikea uskoa että ainoastaan mulla (jolla siis oli useampikin tuote eri merkeiltä ja ostosten yhteissummakin liki satasen) ei olisi ollut just tuohon lahjaan oikeuttavia ostoksia toisin kuin aivan kaikilla muilla jotka siinä jonossa oli mua ennen ja mun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme