Minkätehoisen auton omistat?
Kommentit (15)
Käyttöautoissa on 350 hv ja 170 hv, harrasteautossa 350 vanhaa hv (mittaustapa on muuttunut 1970-luvulla)
260hv, 70hv ja 103hv, ainakin netin mukaan. En tiedä autoista juuri mitään. :D
MB A200Turbo, 192hv. Olen niin hyvilläni tästä ajettuani 20 vuotta 75hv:n autolla, jolla sai jokaisessa liittymärampissa pelätä tulevansa kolaroitavaksi.
150 hv/250nm. 0-100 km/h 8.4 sek. ja huiput 220 km/h.
Auton hevosvoimilla ei ole juurikaan mitään virkaa, jos auton vääntö on olematon, esim. japanilaiset vapaastihengittävät moottorit. Ei liikahda vaikka heppoja olisi tuo n. 150. Toista se on näissä saksalaisissa turbokoneissa. Esim. tojo n. 150 hv 0-100 n. 10 sekkaa volkkarit, audit jen n. 150 hv vähän päälle 8 sekkaa, mutta kun väännöt ovat tojo n. 165 nm ja sakut 250-300 nm, niin niillä sitten myös pääsee.
130 heppaa, vääntö 205. Riittää hyvin, koska autossa yleensä vain yksi hlö.
313 maasturissa, kesäautoissa 200,215, 270 ja 370. Perheautossa 174. Kaikki hv.
203 hv, 262 Nm. 0-100km/h 9,3 s. Ihan kivasti kulkee, vaikka tehokkaampikin kelpaisi.
150hp Flexifuel Ford Focus farmari vm 2014 ajettu 77.000km. Haluutko tietää muuta?
Vierailija kirjoitti:
Auton hevosvoimilla ei ole juurikaan mitään virkaa, jos auton vääntö on olematon, esim. japanilaiset vapaastihengittävät moottorit. Ei liikahda vaikka heppoja olisi tuo n. 150. Toista se on näissä saksalaisissa turbokoneissa. Esim. tojo n. 150 hv 0-100 n. 10 sekkaa volkkarit, audit jen n. 150 hv vähän päälle 8 sekkaa, mutta kun väännöt ovat tojo n. 165 nm ja sakut 250-300 nm, niin niillä sitten myös pääsee.
Ja pian kuuluukin saksalaisesta autosta: prrrrrtrrrrrrr.... , kun jakopään ketju räpsyttää iloisesti konepeltiin, kaksoisturbo sanoo: Pufff lykätessään samalla mustaa savua kaksoiskytkin-vaihteiston nytkiessä iloisen rytmikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton hevosvoimilla ei ole juurikaan mitään virkaa, jos auton vääntö on olematon, esim. japanilaiset vapaastihengittävät moottorit. Ei liikahda vaikka heppoja olisi tuo n. 150. Toista se on näissä saksalaisissa turbokoneissa. Esim. tojo n. 150 hv 0-100 n. 10 sekkaa volkkarit, audit jen n. 150 hv vähän päälle 8 sekkaa, mutta kun väännöt ovat tojo n. 165 nm ja sakut 250-300 nm, niin niillä sitten myös pääsee.
Ja pian kuuluukin saksalaisesta autosta: prrrrrtrrrrrrr.... , kun jakopään ketju räpsyttää iloisesti konepeltiin, kaksoisturbo sanoo: Pufff lykätessään samalla mustaa savua kaksoiskytkin-vaihteiston nytkiessä iloisen rytmikkäästi.
Painupa Tojo-Tero takaisin sinne Suoli24 -palstalle.
Sen verran kun reisistä tehoja lähtee. Eli ei autoa, pyörällä kuljen :)