Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA luottokortin lasku eikä tuote ole vielä saapunut!

Vierailija
10.03.2017 |

Mitä kannattaa tehdä, jos on tilannut netistä ulkomaisen tuotteen ja siinä kestää useita viikkoja saapua perille, mutta pankki lähettää luottolaskun normaalisti kauden päätteksi??

En haluaisi maksaa tilausta ennen kuin se on varmasti perillä ja voin tarkistaa sen kunnon jne. Mitä jos tuote ei koskaan saavu perille? Miten voin saada rahani takaisin, jos olen jo maksanut luottolaskun? Miten todistan pankille ja firmalle, että tuote ei ole koskaan saapunut?

En tietenkään halua lykätä luottolaskun maksua korkojen takia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Btw, miksi pitää alapeukuttaa, jos ei vaivaudu vastaamaan?

Ap

2/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita pankkiin. Yleensä joustavat tällaisissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole saanut tuotetta, tee siitä reklamaatio pankkiisi. Tsekkaa ensin myyjän sivuilta, että myyjän luvattu toimitusaika on umpeutunut. 

Vierailija
4/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta sua nyt, mutta jatkossa käytä PayPalia -saat rahat takaisin ainajis tuote ei saavu tai on viallinen.

Vierailija
5/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta sua nyt, mutta jatkossa käytä PayPalia -saat rahat takaisin ainajis tuote ei saavu tai on viallinen.

Onko paypal siis aina jokaisessa verkkokaupassa maksuvaihtoehtona? Tämä verkkokauppa tarjosi ainoastaan visa, amex tai mastercard kortteja vaihtoehtoisina maksuvälineinä. Miten se paypal olisi tuossa tilanteessa toiminut vai olisiko paypal ollut tavallaan neljäs vaihtoehto? Välttelen siis normaalisti luottomaksuja viimeiseen asti, mutta tämä verkkokauppa tarjosi ainoastaan luottokorttia maksuvälineeksi.

Olen siis joskus sitä harkinnutkin, mutta jostain syystä (en muista miksi) päädyin sitten olemaan hankkimatta sitä tiliä. Voisin taas tutustua, jos vaikka ottaisinkin sen käyttöön... Hyvä vinkki siis, vaikkei nyt tähän hätään autakaan!

Ap

Vierailija
6/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut tuotetta, tee siitä reklamaatio pankkiisi. Tsekkaa ensin myyjän sivuilta, että myyjän luvattu toimitusaika on umpeutunut. 

Kyselin jo yritykseltä tilaukseni perään ja yritykseltä tuli viesti, että heidän tuotteet on loppu ja tilaukseni voidaan laittaa vasta 1-2 vk päästä postiin (ja sanoivat hyvittävänsä n.15%, jonka pitäisi näkyä n.3-5 päivän päästä tililläni). Verkkosivuilla ei ole mitään toimitusaikalupausta. Tilasin siis USAsta. Heidän kotimaan sisäiset lähetykset luvataan n.3-5 business day aikana, mutta tänne Eurooppaan on vähän eri juttu. Plus tietenkin tuo viivästys plus mahdollisesti Suomenkin posti kusee... Eli olen varautunut jopa 2kk odottamaan!

Tilausta on siis varmaan turha reklamoida tässä vaiheessa, varsinkin jos ja kun vielä hyvittävät tuon viivästyksen...? Pankki varmaan ainakin kädetön. Mutta tuota voisin kokeilla, että otan yhteyttä pankkiini ja kerron tilanteen ja pyydän eräpäivänlykkäystä..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko sä jo yli kk odottanut sitä tuotetta? Laskun tullessahan on vielä viikkoja eräpäivään.

Kyllä sieltä hyvitykset saa vaikka lasku on maksettu, palauttavat sen summan kortillesi tarvittaessa.

Vierailija
8/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuo lasku maksaa sellaisenaan ja jollei tuote saavu, olet sitten yhteydessä uudelleen myyjään ja jollei palauta kauppasummaa ja jollei onnistu kerrot olevasi yhteydessa korttifirmaan maksun palautuksesta. Luulen etta myyjä palauttaa rahat koska tietää, että luottokorttifirma ottaa ne kuitenkin myyjältä pois tavalla tai toisella.

Eräpäivä siirron kanssa voi käydä niin, että tulee korkoja maksettavaksi, jollei tarkoituksella niin pesuveden mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista vielä pankkisi sivuilta, mutta kannattaa maksaa ainakin sen verran, kuin pankki laskuttaa sinulta tässä kuussa kortistasi. Ei siis jättää laskua maksamatta. Reklamaation voi tehdä, vaikka olisi maksanut jo.

Omassa kortissani on esim. turva kodinkoneille x-ajan oston jälkeen ja kyllä se summa on tullut maksettua, mutta turva silti voimassa.

Vierailija
10/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut tuotetta, tee siitä reklamaatio pankkiisi. Tsekkaa ensin myyjän sivuilta, että myyjän luvattu toimitusaika on umpeutunut. 

Kyselin jo yritykseltä tilaukseni perään ja yritykseltä tuli viesti, että heidän tuotteet on loppu ja tilaukseni voidaan laittaa vasta 1-2 vk päästä postiin (ja sanoivat hyvittävänsä n.15%, jonka pitäisi näkyä n.3-5 päivän päästä tililläni). Verkkosivuilla ei ole mitään toimitusaikalupausta. Tilasin siis USAsta. Heidän kotimaan sisäiset lähetykset luvataan n.3-5 business day aikana, mutta tänne Eurooppaan on vähän eri juttu. Plus tietenkin tuo viivästys plus mahdollisesti Suomenkin posti kusee... Eli olen varautunut jopa 2kk odottamaan!

Tilausta on siis varmaan turha reklamoida tässä vaiheessa, varsinkin jos ja kun vielä hyvittävät tuon viivästyksen...? Pankki varmaan ainakin kädetön. Mutta tuota voisin kokeilla, että otan yhteyttä pankkiini ja kerron tilanteen ja pyydän eräpäivänlykkäystä..

Ap

Ja seuraava kysymys koskeekin usasta tilatun tuotteen tullausta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttifirma yleensä takaa sen, että rahansa saa takaisin. Tosin PayPaliä voi myös käyttää, aina ei vaan kaikilla firmoilla ole sopimusta PayPalin kanssa.

Eli maksa lasku. Odota että tuote tulee ja tarkista onko se okei ja hoida palautukset yms. myyjän kanssa mahdollisimman pitkälle. Jos jotain ongelmia tulee, sitten käännyt pankkisi ja luottofirman puoleen.

Ei tuollaista kannata etukäteen surra jos on itse päättänyt tilata USA:sta. Sun pakettihan menee vielä Suomessa tullin läpikin, joten lisäaikaa ja kenties lisämaksuja tulee jo siitä.

Miten suuresta summasta on kyse ja mikä verkkokauppa on kyseessä?

Vierailija
12/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut tuotetta, tee siitä reklamaatio pankkiisi. Tsekkaa ensin myyjän sivuilta, että myyjän luvattu toimitusaika on umpeutunut. 

Kyselin jo yritykseltä tilaukseni perään ja yritykseltä tuli viesti, että heidän tuotteet on loppu ja tilaukseni voidaan laittaa vasta 1-2 vk päästä postiin (ja sanoivat hyvittävänsä n.15%, jonka pitäisi näkyä n.3-5 päivän päästä tililläni). Verkkosivuilla ei ole mitään toimitusaikalupausta. Tilasin siis USAsta. Heidän kotimaan sisäiset lähetykset luvataan n.3-5 business day aikana, mutta tänne Eurooppaan on vähän eri juttu. Plus tietenkin tuo viivästys plus mahdollisesti Suomenkin posti kusee... Eli olen varautunut jopa 2kk odottamaan!

Tilausta on siis varmaan turha reklamoida tässä vaiheessa, varsinkin jos ja kun vielä hyvittävät tuon viivästyksen...? Pankki varmaan ainakin kädetön. Mutta tuota voisin kokeilla, että otan yhteyttä pankkiini ja kerron tilanteen ja pyydän eräpäivänlykkäystä..

Ap

Ja seuraava kysymys koskeekin usasta tilatun tuotteen tullausta....

Ei koske, laskin jo tullin sivuilta paljonko maksu on ja tiedän miten se maksetaan :)

Kiitos muille asiallisista vastauksista! Kai minä jään vaan vielä odottamaan ainakin siihen luottolaskun eräivään asti ja sitten otan yhteyttä pankkiin, jos tilausta ei vielä näy eikä kuulu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun joudut todennäköisesti maksamaan ajallaan. Siinäkin tapauksessa jos tuote tulee eikä se ole oikea/sopiva ja joutuisit sen palauttaan, kestää ikuisuus kun se saapuu takaisin USA:n, siellä otetaan tuote vastaan, hyvitetään sun korttia... Veikkaan, että rahoitusyhtiö ohjeistaa sua maksamaan laskun normaalisti. Sitten jos palautat tuotteen, se hyvitetään kortille. Jos tuote ei koskaan saavu, teet korttireklamaation ja tuotteen hinta palautetaan. Kun teet reklamaation, rahoitusyhtiö aloittaa omat selvittelynsä asian suhteen. Kyllähän esim. tullin asiakirjoista nähdään mitä ja kenelle maahan on saapunut.

Vierailija
14/18 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö, sää maksaisit sen jokatapauksessa vai onko tää ihan ensimmäinen luottokorttiostos?

kyllä niissä pitäisi olla palautusoikeudet "kuittaus" hetkestä lähtien

mutta jos on rahat tosiaan noin tiukalla niin en suosittele sitä luoton vinguttelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muuten melkein ehkä kuvata se unboxaus tilanne, onpahan todistusaineistoo, jos on senverran hintava tuote ja vaikeasti saatava

Vierailija
16/18 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kannattaa tehdä, jos on tilannut netistä ulkomaisen tuotteen ja siinä kestää useita viikkoja saapua perille, mutta pankki lähettää luottolaskun normaalisti kauden päätteksi??

En haluaisi maksaa tilausta ennen kuin se on varmasti perillä ja voin tarkistaa sen kunnon jne. Mitä jos tuote ei koskaan saavu perille? Miten voin saada rahani takaisin, jos olen jo maksanut luottolaskun? Miten todistan pankille ja firmalle, että tuote ei ole koskaan saapunut?

En tietenkään halua lykätä luottolaskun maksua korkojen takia.

Sinä olet maksanut tilauksen jo (tai oikeammin luottoyhtiö on maksanut valtuuttamanasi sen puolestasi). Luottolasku ei varsinaisesti liity tilaukseen vaan luottoyhtiön kanssa tekemääsi sopimukseen, joten sen maksamisen venyttämisellä et voita mitään.

Vierailija
17/18 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen neuvo by månsteri: Voit elää velana, mutta älä ikinä elä velaksi. Leikkaa luottokortti kahtia ja ongelmia ei enää ole.

Vierailija
18/18 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mistähän sä oot tilannut jos jenkeistä kestää muka useampi viikko tulla? Itse olen joskus tilannut yksityiseltä myyjältä ihan normi postituksen kautta ja tuli SEITSEMÄSSÄ päivässä. Vieläpä ennen joulua ja sain myös seurantakoodin. Kaikkein nopeiten on tullut 3ssa arkipäivässä erään kuriirifirman kautta kun tilasin isosta jenkkiläisestä firmasta. Kuulostaa siltä että sun tuotetta ei ole lähetettykään. kauiten on jenkkipaketissani mennyt n 2 viikkoa. Ja vain tyhmä maksaa luottokortilla ilman paypalin suojausta. Paypalista saa nopeasti rahulit takaisin jos ongelmia ilmenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi