Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Varo! Tuollaiseksi joudut, ellet opiskele" sanoi äiti pojalleen hampurilaisbaarin myyjästä tämän edessä

M87
10.03.2017 |

Tapahtuipa eräässä helsinkiläisessä hampurilaisbaarissa, että äiti ja noin reilu kymmenvuotias poika olivat tulleet syömään. Sattumalta olin jonossa heidän takanaan. Heidän vuoronsa tuli, he tekivät tilauksen ja äiti sanoi sitten rahaa myyjälle ojentaessaan pojalle, että varo, jos et opiskele päädyt tuollaiseksi. Poika tirskui oudon oloisesti, oli varmaan aikaisemminkin kuullut vastaavanlaisia kommentteja.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni niistä nuorista on nimenomaan opiskelijoita. Esimerkiksi Helsingissä on niin kalliit vuokrat, että jos ei käy mieletön mäihä joutuu nostamaan sekä täydet opintolainat että käymään töissä jotta saa jotenkin kaikki pakolliset menot katettua. Veikkaan että tiskin takana oleva nuori on muutaman vuoden päästä paljon paremmin koulutettu kuin tuo vähemmän käyttäytymistaitoinen äiti...

Et sitten oo kuullut opiskelija-asunnoista?

Vierailija
22/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä kai sanoit että jos et opiskele, et pääse tuohonkaan hommaan, ja jossain vaiheessa olet liian vanhakin tuohonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap nähnyt siellä työssä olevan vanhempaa porukkaa kuin nuoret opiskelijat?

No itse ole 53v ja olen omistanut tämän paikan kohta 30 vuotta.

Vierailija
24/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se äiti oli opiskellut, jotta oli päätynyt tuollaiseksi ääliöksi?

Vierailija
25/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin omalle pojalle hoen että opiskele, opiskele, opiskele, ettet joudu samoihin hommiin kuin minä.

Vierailija
26/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs vika on hampurilaisbaarin työntekijässä? Ei mikään minun mielestäni.

Vierailija
27/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen... Jos kaikki hampurilaisten myyjät on opiskelijoita, niin missä vaiheessa ne käy sitä koulua? Eikö se kuitenkin arkisin käydä?

Vierailija
28/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se äiti oli opiskellut, jotta oli päätynyt tuollaiseksi ääliöksi?

Ei varmaan paljon mitään, sillä muutenhan hän olisi tiennyt, että korkeakouluopiskelijoille on tavallista hankkia lisätuloja esim. siivousfirmoissa tai pikaruokapaikoissa.

Vierailija
29/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten opetat lasta? Tottahan toi on vai pahoittiko joku mielensä taas? Jos hammparin tekijä sylkee asiakkaan hampurilaiseen se on av porukan mukaan täysin oikeutettua

Vierailija
30/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että lääkärit ei mene hoitokotiin apulaisiksi kuten tehtiin minun nuoruudessani. Nähtävästi hampurilaispaikoissa on enemmän työpaikkoja kuin sairaaloissa ja hoitokodeissa.

Iso osa hampurilaispaikkojen työntekijöistä on aika lailla kouluttamattomia. Poikkeuksena pääkaupunkiseutu, jossa tulevia akateemisia on niin paljon, ettei omaa alaa sivuavilla aloilla ole osa-aikatyötä.

Vierailija
31/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin suomalaiset koulut aloittaisivat kaytostapojen opettamisen kun niita ei nakojaan kotona opita?

Vierailija
32/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne kohdallaan...:( kaikki akateemiset ovat tuollaisia.

Vierailija
33/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen eräs tapahtuma omasta elämästäni. Minä siivosin nuorena kesäisin erästä leirikeskusta. Muistan kuinka yksi teinityttö (olisko ollut riparileiri kyseessä) huusi viikon ajan perääni asiattomuuksia siivojan työhöni liittyen. Kun valmistuin sosionomiksi sain työpaikan sossusta ja muutaman vuoden kuluttua tämä kyseinen tyttö istui vastaanotollani hakemassa toimeentulotukea.

Vierailija
34/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitti:

Tästä tuli mieleen eräs tapahtuma omasta elämästäni. Minä siivosin nuorena kesäisin erästä leirikeskusta. Muistan kuinka yksi teinityttö (olisko ollut riparileiri kyseessä) huusi viikon ajan perääni asiattomuuksia siivojan työhöni liittyen. Kun valmistuin sosionomiksi sain työpaikan sossusta ja muutaman vuoden kuluttua tämä kyseinen tyttö istui vastaanotollani hakemassa toimeentulotukea.

Annoitko tukea?

Vierailija
35/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntemani elämässään todella hyvin pärjänneet ovat tehneet opiskeluaikoina ylpeydellä ja asenteella näitä vasemmiston karsastamia paskaduuneja. Toisaalta, mikäs siinä karsastellessa jos toisten rahoilla aikoo elämänsä viettää. Maksajana vain v"#¤%#¤¤aa.

Vierailija
36/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mun paras amerikkalaiskaveri oli töissä hampurilaisbaarissa opiskeluaikoinaan, valmistui kemistiksi ja pääsi lopulta huippupalkoille (kiitos silloin kehityskulkunsa aloittaneen hajuvesiteollisuuden). Mutta niin, nyt kai ollaankin Suomessa. Hmm.

Vierailija
37/38 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä äiti on oikeassa: olisi kai pettymys, jos vielä 40-vuotiaana ei olisi päässyt hampurilaisravintolasta minnekään?

Vierailija
38/38 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sielä hampurilaisravintolassa on töissä muös porukkaa ihan vakituisesti ja kokoaikaisesti. Mielestäni jokainen ja korostan tätä JOKAINEN, joka elättää itsensä ja mahdollisesti lapsensakin omalla työllään, saa olla ihan hemmetin ylpeä itsestään, sanoi kuka tahansa paskatampio ihan mitä tahansa.

Ja vähän vielä asian vierestä, mutta siihen hampurilaisravintolassa työskentelyyn kuuluu yleensä paljon muutakin kuin niiden pihvien paistelu. On hallittava omavalvonta asiat, kuormanpurut, mahdollisesti tilausten teko ymym. Lisäksi se on fyysisesti rankkaa työtä. Arvostan 110% jokaista hesen tai mäkkärin myyjää.