Älkää ikinä luntatko kokeessa!!!
Mä lunttasin tänään ja mut harkittiin erotettavan peruskoulusta! Ihan vaa tyhmyyttäni menin lunttaamaan ja jäin kiinni. Mut onneks sain vain jälkiistuntoa!
Kommentit (21)
No pitääpä muistaa seuraavan kerran, kun käyn peruskoulua..
Joo ei se kyllä kannata. Lunttasin yo-kokeessa ja vieläkin nään siitä silloin tällöin painajaisia, että jäin kiinni! En siis oikeasti jäänyt. Tapauksesta jo yli 10 vuotta. Mutta en voi siis suositella.
Vain matikankokeessa voi luntata jäämättä kiinni. En kerro miten.
Mä lunttasin joskus matikan kokeessa kirjottamalla toosi pienellä ja haalealla tekstillä lyijärillä Maolin väliin joitain kaavoja mitä olisi pitänyt muistaa ulkoa. En jäänyt kiinni. Eikä edes hävetä näin jälkeenpäin, en pystynyt muistamaan niitä kaavoja ulkoa vaikka miten yritin harjotella niitä.
No miten sä luulet että musta on tullut lääkäri? ;D
En voinut sietää ruotsin opiskelua yläasteella. Mulla oli monta kertaa ruotsin sanakokeen aikana reppu auki lattialla ja ruotsin kirja siellä sisällä auki silleen että pystyin vilkaisemaan sanoja. En jäänyt koskaan kiinni.
Uusi ops pyrkii pois ulkoa opettelusta joten lunttaamiselle ei ole mitään tarvetta.
Jos jäit kiinni, et edes osannut luntata.
Mulla oli kerran tyhmänrohkeasti matikan kaava kämmeneen tussilla kirjoitettuna ja opettaja teki ennen koetta tarkastuksen lunttien varalta, kaikkien piti näyttää kätensä ja kai penaalin sisältö. En jäänyt kiinni. Peruskoulussa lunttasin lukemattomia kertoja koskaan jäämättä kiinni. Olen luntannut myös yo-kokeissa, en tosin muista oliko silloin lunteista hyötyä vai ei.
Kikka on muuten siinä, että täytyy olla niin hyvä oppilas etteivät opettajat koskaan osaa edes epäillä lunttaamista. t.9
Onpa niitä jäänyt kiinni yo kirjoituksissakin lunttajia. Ihan oikein että joutuvat kaiken kirjoittamaan uudestaan.
Joskus ala-asteella lunttasin kokeessa, jäin kiinni ja tuli hylätty. Vanhemmillekin ilmoitettiin ja häpesin silmät päästäni kun opettaja teki siitä niin ison numeron. Muutoin ei vaikuttanut elämään.
Yo-kirjoituksissa on äärimmäisen helppoa luntata, kirjottelee vaan reisiin ja menee vessaan lukemaan. En tosin suosittele enkä itse ole moista harrastanut.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei se kyllä kannata. Lunttasin yo-kokeessa ja vieläkin nään siitä silloin tällöin painajaisia, että jäin kiinni! En siis oikeasti jäänyt. Tapauksesta jo yli 10 vuotta. Mutta en voi siis suositella.
Saanko ihan mielenkiinnosta udella että minkätyylistä kikkaa käytit tähän lunttaamiseen :-D? Ei oo siis suunnitteilla luntata itse, mutta kiinnostaa jotenkin kun on itselle ajankohtaista aikaa, että miten joku pystyy ja ennen kaikkea hermot kestää! Ja ap:lle toitotan samaa kuin muutkin: ei kannata hirveästi lunttailla, koituu ongelmia vain pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Yo-kirjoituksissa on äärimmäisen helppoa luntata, kirjottelee vaan reisiin ja menee vessaan lukemaan.
Eli siis laskee reisille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko ihan mielenkiinnosta udella että minkätyylistä kikkaa käytit tähän lunttaamiseen :-D? Ei oo siis suunnitteilla luntata itse, mutta kiinnostaa jotenkin kun on itselle ajankohtaista aikaa, että miten joku pystyy ja ennen kaikkea hermot kestää! Ja ap:lle toitotan samaa kuin muutkin: ei kannata hirveästi lunttailla, koituu ongelmia vain pidemmän päälle.
Nyt jälkikäteen (tapauksesta on tosiaan kulunut yli 10 vuotta) ihmettelen itsekin miten uskalsin ja otin ison riskin. Tuolloin olin kuitenkin muutenkin hyvin huoleton luonne, en osannut ressata ja en ehkä edes ymmärtänyt tilanteen vakavuutta ja mitä siitä olisi voinut seurata. Kaiken tämän tajusin vasta jälkikäteen. Lunttaamisenkin toteutin lähes hetken mielijohteesta (keksin idean edellisenä päivänä ennen kirjotuksia). En tosin luntannut kuin englannin ja ruotsin kokeissa. Tapaa tai menetelmää en halua tässä yhteydessä enempää paljastaa, mutta lunttauksen ansiosta menestyin kielten kokeissa ihan hyvin. Ilman lunttausta tulos olisi ollut vain tyydyttävä/heikko, joten kyllä kai se sitten kannatti vaikka niitä painajaisia ihan oikeasti tulee silloin tällöin vieläkin :) Enää en kuitenkaan rupeaisi tuota mistään hinnasta tekemään.
hei, mä kans jaoin vastauksii fysiikan kokees ja jäin kiinni ja tulipa raget kotona. En kuitenkaa ite luntannut. Käytösarvosana uhkaa kuitenkin tippua 8 ja siitä vasta saisin isot raget kuulla
Ei niin koska 4 tulee joka tapauksessa. Kannattaa lukea sen verran, että pääsee kokeesta läpi. Jos ei lukenut niin uusia koe.
Peruskoulusta on jo aika paljon aikaa, mutta näin jälkiviisaana en kyllä näe lunttaamisessa mitään hyötyjä. Itsensä kannalta parempi vaikka sitten saada hylätty ja kerrata asiat kun huijata itselleen jokin ala-arvoinen arvosana osaamatta oikeasti senkään vertaa.
siis mä eilen tyhmänä kirjotin enkun sanakokeen sanat käteeni ja ajattelin et en jää kii. sanakokeessa katsoin yhden kerran kättäni. sä ja en jääny kiinni sillon vielä. sitten kun tukarissa ope huomaa käteni ja mennään hakee enkun ope. ne sano et ne on pettyneitä. saan seurauksena jälkkää ja hylätyn. ei kannata
Lunttaamisesta kiinni jäädessä saa myös automaattisesti kokeesta 4. Laskee ikävästi numeroa. Hyvä että otit opiksesi!