Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xanor pelasti, vaikka sitä vaarallisena pidetään

Vierailija
10.03.2017 |

Olen hyvin ahdistusherkkä tyyppi, jos kotona on riitaa. Mieheni purkaa minuun stressiänsä, tiuskii ja vetää sen päälle mykkäkoulua, eikä helpolla suostu lopettamaan riitaa, jolloin menen ihan paniikkiin.

Vielä kun tilanne jatkuu ja jatkuu, en edes nuku öitäni kunnolla. Keskustelu jos ei onnistu, ei silloin sopuakaan synny.

Lopulta käännyin lääkärin puoleen, kun mieheni sanoi tuosta syystä johtuen minun olevan seinähullu.

Lääkäri totesi, ettei ole samaa mieltä vaan että jokainen normaalin tunne-elämän omaava ihminen ahdistuu moisesta eikä hän pidä minua sairaana. Mutta miten pärjään ahdistuksen kanssa? Olisiko mitään lääkettä jolla saisin edes yöni nukuttua ja päivällä keskityttyä arkiasioihin.

Hän määräsi miedolla annostuksella bentsoja, mutta vain tilapäiseen käyttöön kun tilanne päällä! Mielellään niitä ei kannata peräkkäisinä päivinä ottaa, sillä riippuvuus syntyy nopeasti.

Hain lisää tietoa netistä, virallisista lähteistä ja käyttäjäkokemuksia. Paljon varoittavia tarinoita löytyi.

Käytin tarpeen mukaan, aina kun miehen kiukuttelu alkoi niin nappia naamaan. Ja kas! Ei enää epätoivoa! Ajatukseni säilyivät ennallaan, mielipiteeni, tunteenikin, mutta ne eivät olleet musertavia.

Fyysinen suorituskyky tosin laski, enää en jaksanut kantaa painavia tavaroita ja kevyt liikunta hengästytti. Seksihalut katosivat ja ruokahalu väheni.

Kun tilanne raukesi, ei lääkkeitä tehnyt mieli. Lääke vie nimittäin sen parhaan terän ajattelusta, enkä mitenkään nauti hönönä olemisesta. Normaali arki on parasta, ja se kun ajatus leikkaa kuin partaveitsi.

Onko muilla perheenäideillä kokemusta vastaavista lääkkeistä eli bentsoista?

Entä terapiasta, millaista tällaiseen vaivaan voisi saada?

Herkkyys on toisaalta hyvä ominaisuus, se tekee minusta hyvän kuuntelijan, mutta huono puoli on siinä, ettei defenssejä löydy kun mies raivoaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voimakkuus? Itsellä käytössä 0.5mg.

Vierailija
2/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voimakkuus? Itsellä käytössä 0.5mg.

Minulla oli aluksi puolet kevyempi, mutta pyysin nyt tehokkaampaa ja sain 0,5 mg. Nukahtamiseen saan ottaa kaksi tablettia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ongelmana herkkyys? Kuule tyttö, ukkelisi ei ehkä ole sitä parasta mahdollista seuraa. On tuiskahtelevia luonteita eikä siinä mitään jos osaa pippuriaan käsitellä ja ottaa opiksi...

Mieti nyt vielä.

Vierailija
4/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perheenäiti enkä edes nainen, mutta Xanoria olen käyttänyt vuosikaudet päivittän 2-3 x 0.5mg, mitään erityistä riippuvuutta tai toleranssin kasvua en omalla kohdallani ole havainnut. Ilmeisesti tämäkin on aika yksilöllistä. Useimmat lääkärit eivät suostu määräämään Xanoria ollenkaan. Toisaalta on joitakin lääkäreitä, jotka määräävät jopa 2mg:n versiota lääkkeestä.

Vierailija
5/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää vaarallisena? Käsittääkseni ei kukaan. Päinvastoin.

Vierailija
6/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Xanor pelkästäänkin ok nappi, mutta on kyllä paljon parempi jos pajauttaa lisäksi tai murskaa santun energiajuoman sekaan.

Vierailija
7/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että joku saanut Xanoria miehen huutamiseen. Missähän tämmöinen lääkäri on, haluaisin vastaanotolleen. Itse kärsinyt 15-vuotta mielenterveyshäiriöstä minkä laukaisi lähimmän ihmisen kuolema, enkä ole mirtazapiinia kummoisempaa lääkettä vaivaani saanut.

Vierailija
8/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Xanor pelkästäänkin ok nappi, mutta on kyllä paljon parempi jos pajauttaa lisäksi tai murskaa santun energiajuoman sekaan.

Vähän hölmö taidat olla. Xanor vaikuttaa keskushermostoa rauhoittavasti, kun taas energiajuoma kumoaa vaikutuksen.

Vierailija
9/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinällänsä vaarallinen, mutta äärimmäisen koukuttava. Bentsoista koukuttavin.

Ja bentsojen vieroitusoireethan ovat pahempia kuin opiaattien vieroitusoireet. Fyysisesti aiheuttavat yhtä pahat vieroitusoireet kuin opiaatit, mutta psykoottiset vieroitusoireet ovat myös, noh, psykoottisia, kun opiaateista taas tulee pahimmillaankin pientä masista ja mielialan laskuja, mutta ei sen kummempaa.

Vierailija
10/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä odotellaan sitä kaikenkieltävää/tietävää lääketieteilijää. ;D

Vierailija
11/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinällänsä vaarallinen, mutta äärimmäisen koukuttava. Bentsoista koukuttavin.

Ja bentsojen vieroitusoireethan ovat pahempia kuin opiaattien vieroitusoireet. Fyysisesti aiheuttavat yhtä pahat vieroitusoireet kuin opiaatit, mutta psykoottiset vieroitusoireet ovat myös, noh, psykoottisia, kun opiaateista taas tulee pahimmillaankin pientä masista ja mielialan laskuja, mutta ei sen kummempaa.

Hohhoijaa. Et tiedä mistä puhut. Opioidien vieroitusoireiden takia olen ollut teholla, kun en pysynyt tajuissani, oksensin ja olin jäässä; lopulta sydän leikkasi kiinni. Xanorin ja opamoxin lopetin seinään ilman mitään ongelmia. Et se siitä.

Vierailija
12/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän hölmö taidat olla. Xanor vaikuttaa keskushermostoa rauhoittavasti, kun taas energiajuoma kumoaa vaikutuksen.

Depressoiva ja stimuloiva vaikutus e kyllä kumoa toinen toistaan. Maailman tunnetuin (ja erittäin vaarallinen) kombo on speedball eli heroiinia ja kokaiinia sekaisin. Jos ne toimisivat vastakkain eli kumoaisivat toistensa vaikutuksen, ei niitä kukaan käyttäisi sekaisin. Myös bentsot ja piri ovat suosittu kombo.

Vierailija
13/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ongelmana herkkyys? Kuule tyttö, ukkelisi ei ehkä ole sitä parasta mahdollista seuraa. On tuiskahtelevia luonteita eikä siinä mitään jos osaa pippuriaan käsitellä ja ottaa opiksi...

Mieti nyt vielä.

Noinhan se on, mutta kun ollaan naimisissa, niin en ihan ensimmäiseksi haluaisi erota vaan mielummin kehittää omaa toimintaa, ettei minulle kiukuteltaisi ja saada miestä ymmärtämään, että hänen pitäisi tuossa asiassa kehittyä.

Jotkut sanovat että olen liian kiltti. Mies taas kuvailee minua joksikin järkyttäväksi tempoilevaksi matriarkaksi. En ikinä aloita riitaa itse, suutun korkeintaan silloin jos mies kiusaa eikä järkipuheella suostu lopettamaan. Silloin saatan sanoa pahastikin, loukata esimerkiksi toisen miehisyyttä sanomalla, että eikö hänessä ole miestä sen vertaa että voisi mistään asiasta vastuuta ottaa, vaan kaikki on aina vaimon syytä ja mikään ei koskaan hänen. Tämän hän sitten saattaa ottaa niin, että nimittelen häntä "minimunapsykopaatiksi", vaikka en ikinä ole käyttänyt tuollaista termiä enkä edes nimitellyt, vain arvostellut käytöstä.

Näitä sitten myöhemmin pyytelen anteeksi. No nyt mieskin jo haluaa erota riitojemme vuoksi. Ehdotin hänelle, että jos voisimme käydä joidenkin oikeiden ammattilaisten luona pariterapiassa, eikä millään kirkon humpuukiterapiassa. Perhetyötä tehnyt psykologini sanoi, että siitä voisi olla meille apua edellyttäen, että mies haluaa käyttää vastaanottokäynnit rakentavasti eikä riitelyyn, kuten viimeksi.

Voin antaa kaiken anteeksi, minulle riittäisi vain että kiukuttelu loppuisi ja mies oppisi jonkun vähemmän tuhoisan tavan purkaa stressiään.

Ap

Vierailija
14/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Olen samanlainen herkkä kuuntelija tyyppi, mutta en suostuisi siihen mitä miehesi tekee. Mieti itsekin kuinka pitkälle uskot että sinua voi kohdella huonosti ja sinä vain päätät turrutaa itsesti lääkkeillä vaikka sinussa ei ole mitään vikaa. Miehessäs se vika on.

Vierailija
15/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun mies huutaa, huudan takas sen hiljaseks tai lähen ulos ovesta, jätän yksinään huutamaan, palaan kun tiedän että on mennyt nukkumaan. Ei siihen Xanoria tarvita.

Vierailija
16/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt vielä.

Noinhan se on, mutta kun ollaan naimisissa, niin en ihan ensimmäiseksi haluaisi erota vaan mielummin kehittää omaa toimintaa, ettei minulle kiukuteltaisi ja saada miestä ymmärtämään, että hänen pitäisi tuossa asiassa kehittyä.

Jotkut sanovat että olen liian kiltti. Mies taas kuvailee minua joksikin järkyttäväksi tempoilevaksi matriarkaksi. En ikinä aloita riitaa itse, suutun korkeintaan silloin jos mies kiusaa eikä järkipuheella suostu lopettamaan. Silloin saatan sanoa pahastikin, loukata esimerkiksi toisen miehisyyttä sanomalla, että eikö hänessä ole miestä sen vertaa että voisi mistään asiasta vastuuta ottaa, vaan kaikki on aina vaimon syytä ja mikään ei koskaan hänen. Tämän hän sitten saattaa ottaa niin, että nimittelen häntä "minimunapsykopaatiksi", vaikka en ikinä ole käyttänyt tuollaista termiä enkä edes nimitellyt, vain arvostellut käytöstä.

Näitä sitten myöhemmin pyytelen anteeksi. No nyt mieskin jo haluaa erota riitojemme vuoksi. Ehdotin hänelle, että jos voisimme käydä joidenkin oikeiden ammattilaisten luona pariterapiassa, eikä millään kirkon humpuukiterapiassa. Perhetyötä tehnyt psykologini sanoi, että siitä voisi olla meille apua edellyttäen, että mies haluaa käyttää vastaanottokäynnit rakentavasti eikä riitelyyn, kuten viimeksi.

Voin antaa kaiken anteeksi, minulle riittäisi vain että kiukuttelu loppuisi ja mies oppisi jonkun vähemmän tuhoisan tavan purkaa stressiään.

Ap

Saattaa osua arkaan paikkaan, mutta kukaan joka rakastaa puolisoaan ei käyttäydy noin. Toisin sanoen hän ei välitä sinusta. Vaikka kuinka yrittäisit yksin jotain suhdetta ylläpitää.

Vierailija
17/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole perheenäiti enkä edes nainen, mutta Xanoria olen käyttänyt vuosikaudet päivittän 2-3 x 0.5mg, mitään erityistä riippuvuutta tai toleranssin kasvua en omalla kohdallani ole havainnut. Ilmeisesti tämäkin on aika yksilöllistä. Useimmat lääkärit eivät suostu määräämään Xanoria ollenkaan. Toisaalta on joitakin lääkäreitä, jotka määräävät jopa 2mg:n versiota lääkkeestä.

Ei riippuvuutta mutta vuosikausia käytössä ollut? Mitäs tuohon nyt sanoisi...

Vierailija
18/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Depressoiva ja stimuloiva vaikutus e kyllä kumoa toinen toistaan. Maailman tunnetuin (ja erittäin vaarallinen) kombo on speedball eli heroiinia ja kokaiinia sekaisin. Jos ne toimisivat vastakkain eli kumoaisivat toistensa vaikutuksen, ei niitä kukaan käyttäisi sekaisin. Myös bentsot ja piri ovat suosittu kombo.

En tiedä teistä, mutta minä käytän Xanoria ainoastaan ahdistuksen hoitoon. En uskalla enkä halua ottaa alkoholia samalla, koska siitä voisi mennä sekaisin ja perheenäidille sellainen ei vaan sovi.

En tosin ole alkoholin perään muutenkaan, joskus voin ottaa seuran vuoksi, mutta oikeasti on mielestäni ihan turha aine. Alkoholin palaessa syntyy vielä myrkkyjä, joista tulee krapula. Ei kiitos.

Mielialalääke on minusta oikea tapa hoitaa ahdistusta, ei viina tms.

Ap

Vierailija
19/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt vielä.

Ap

Saattaa osua arkaan paikkaan, mutta kukaan joka rakastaa puolisoaan ei käyttäydy noin. Toisin sanoen hän ei välitä sinusta. Vaikka kuinka yrittäisit yksin jotain suhdetta ylläpitää.

Siinä olet varmasti oikeassa. Olen kuitenkin elämäni hänen kanssa rakentanut, ero olisi hyppy tuntemattomaan ja samalla menisi oma elinkeinoni, jota olen vuosia rakentanut.

Tiedän kyllä että ero kolkuttelee ovella ja nyt kun lapset eivät ole enää ihan taaperoita, voin rakentaa uraani ja olla joku päivä ehkä varakaskin nainen.

Omat vanhempani olivat niin tunnekylmiä, etten edes tiedä miltä tuntuu olla rakastettu.

Itse kyllä rakastan syvästi läheisiäni, lapsia, kissoja, jopa tuota miestä. Toivoisin että joku päivä hän ymmärtäisi, ettei minua voi noin kohdella ja oppisi arvostamaan. Mutta joo, voi olla ihan toiveajattelua.

Ap

Ap

Vierailija
20/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä teistä, mutta minä käytän Xanoria ainoastaan ahdistuksen hoitoon. En uskalla enkä halua ottaa alkoholia samalla, koska siitä voisi mennä sekaisin ja perheenäidille sellainen ei vaan sovi.

En tosin ole alkoholin perään muutenkaan, joskus voin ottaa seuran vuoksi, mutta oikeasti on mielestäni ihan turha aine. Alkoholin palaessa syntyy vielä myrkkyjä, joista tulee krapula. Ei kiitos.

Mielialalääke on minusta oikea tapa hoitaa ahdistusta, ei viina tms.

Ap

Tuo oli muutenkin ihan höpöhöpöä, mihin vastasi. Sama kun joisi kahvia ja ottaisi beetasalpaajaa; beetasalpaaja laskee sykettä ja vähentää hapentarpetta, kun taas kahvi nostaa sykettä ja aiheuttaa sydämelle isomman taakan työtä, jota sen ei tarvitsisi tehdä. Siksi sekin yhdistelmä on vaarallinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi